Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 12 okt 2018 15:15

Jfd89 schreef: 07 okt 2018 14:43 Zo ben ik weer!

Mijn S-Works 2019 tarmac frame met zandkorrels in het lak is vervangen door Specialized.
Absoluut niet de bedoeling.

Ik heb een splinternieuwe terug gekregen. Het frame heb ik zelf mogen inspecteren in de winkel. Zag er wonderschoon uit.

Vandaag wilde ik gaan fietsen en ik dacht hey wat is dat voor een raar plekje.

Ik weet 200% zeker dat dit er niet zat toen ik zelf het frame inspecteerde.

Zie foto

Afbeelding

Je kunt zien dat de monteur uitgeschoten is bij het vast maken van mijn zadel.
En daar niks over heeft gezegd.

Het jammere is dat er duidelijk is gezegd wees voorzichtig.
Wat zouden jullie doen?
Ik zou...fietsen?

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 14 okt 2018 23:20

Jfd89 schreef: 07 okt 2018 14:43 Zo ben ik weer!

Mijn S-Works 2019 tarmac frame met zandkorrels in het lak is vervangen door Specialized.
Absoluut niet de bedoeling.

Afbeelding

Je kunt zien dat de monteur uitgeschoten is bij het vast maken van mijn zadel.
En daar niks over heeft gezegd.

Het jammere is dat er duidelijk is gezegd wees voorzichtig.
Wat zouden jullie doen?
Ik snap je "Absoluut niet de bedoeling" even niet zo goed :roll:

Verder kan je gerust terug gaan en vertellen wat jij denkt dat er gebeurd is, maar kan je het ook hard maken dat een monteur uitgeschoten is?
Zou het laten zoals het nu is anders heb je een FM die straks denkt "je zoekt het maar uit" wanneer je hen echt nodig hebt

Gunther90
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 nov 2017 18:54

Gunther90 15 okt 2018 09:58

Ik had mijn zinnen gezet op een Specialized Tarmac SL6 Pro 2019 frame met Ultegra R8050 Di2 opbouw en klassieke velgremmen. Ik wou hem in de kleurstelling zoals hij enkel weergegeven wordt in de DISC versie, https://www.specialized.com/be/nl/mens- ... 509-154559 .
Was volgens de winkel geen probleem om het frame apart te bestellen in bovengetoonde kleurstelling, maar was er ergens wat sceptisch rond aangezien nergens op Specialized dit frame in deze kleurstelling 'apart' te bestellen valt. Iemand die weet of dit van dealers uit wel mogelijk is?
Ik ga de fiets bekomen via fietsleasing van het werk en had het graag "first time right" gehad.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 15 okt 2018 18:11

Ik ben ook in de weer geweest met de Specialized Tarmac Pro Disc 2019 en heb idd nergens de mogelijkheid gezien om een los frame te kopen. Niet dat ik een los Specialized Tarmac Pro Disc 2019 frame wilde kopen maar tijdens mijn zoektocht naar verkooppunten, reviews etc.

Welke winkel verteld je dat dat wel kan? Wellicht zijn ze een beetje slecht bekend en denken aan de S-Works Tarmac Disc die idd wel als los frame geleverd kan worden.

Ik zou eens één van de twee Specialized Concept Stores bellen ( Stappelbelt in Apeldoorn of Rings Goirle ) en ze de vraag voorleggen.

Afgezien van dit alles. Wat voor wielen met steekassen maar wel velgen geschikt voor velgremmen had je in gedachten op een los Specialized Tarmac Pro Disc 2019 frame?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gunther90
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 nov 2017 18:54

Gunther90 15 okt 2018 19:12

Zorro schreef: 15 okt 2018 18:11 Ik ben ook in de weer geweest met de Specialized Tarmac Pro Disc 2019 en heb idd nergens de mogelijkheid gezien om een los frame te kopen. Niet dat ik een los Specialized Tarmac Pro Disc 2019 frame wilde kopen maar tijdens mijn zoektocht naar verkooppunten, reviews etc.

Welke winkel verteld je dat dat wel kan? Wellicht zijn ze een beetje slecht bekend en denken aan de S-Works Tarmac Disc die idd wel als los frame geleverd kan worden.

Ik zou eens één van de twee Specialized Concept Stores bellen ( Stappelbelt in Apeldoorn of Rings Goirle ) en ze de vraag voorleggen.

Afgezien van dit alles. Wat voor wielen met steekassen maar wel velgen geschikt voor velgremmen had je in gedachten op een los Specialized Tarmac Pro Disc 2019 frame?
Ik ben langs geweest bij de Specialized Concept Store in Brugge (België), Shifting Gears. Ik ben van Gent. Dit wordt voor mij mijn eerste Specialized fiets. De winkel is wel vrij gekend dus ik reken op hun expertise.
Ik heb van in het begin vermeld dat ik de Tarmac Pro, model 2019 wou en meermaals bevestigd dat dit in de kleurstelling moest zijn van de Disc versie (laat ons zeggen: "All mat black" dus). Heb dit verschillende keren gevraagd daar het frame, voor velgremmen, nergens los te koop lijkt te zijn volgens de officiële site. Ze bevestigden mij van "Shifting Gears" uit dat het goed kan dat dit niet op de site stond, maar dat dit geen enkel probleem is voor hun.
Op de offerte staat volgende productbenaming Specialized TARMAC MEN SL6 PRO FRMSET BLK/FLORED 56. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik mijn huidige wielset (velgrem) wil overzetten op de nieuwe: Geen probleem. Heb dan nog eens gevraagd of het frame voorzien is voor QR's dan wel steekassen, daar kreeg ik geen rechtstreeks antwoord op.

Ik heb bij een andere Specialized verdeler (geen concept store) ook nog eens een offerte gevraagd met duidelijke vermelde gegevens, en daar werd mij ook op geen enkele manier "halt" toe geroepen wat betreft Disc/velg , steek/QR.

Dat op de offerte bij de Concept Store BLK/FLORED vermeld staat maakt mij enigszins sceptisch omtrent welke kleur ik uiteindelijk ga aantreffen. Maar ik heb tot nader order vertrouwen in de concept store en hun expertise.

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 15 okt 2018 20:06

Mijn dealer heeft omdat ik een specifieke wens had qua kleurstelling een complete fiets gekocht, waar ik het frame van geleverd krijg, en zet alle onderdelen op een los frame welke hij dan als fiets in de winkel zet. Ideaal!

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 17 okt 2018 09:19

Niet om indiscreet te zijn, maar hoeveel betaal je dan voor zo'n los Pro-frame?
Zou (als dat kan) eigenlijk hetzelfde willen met het Expert-model (waar ik graag Di2 op wil en andere wielen), dus als dat zou meevallen, is dat wel interessant.
Of zou dat enkel voor de Pro zijn (lees: voor de kermiscoureurs die die losse frames graag zelf laten opbouwen)?

Gunther90
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 nov 2017 18:54

Gunther90 17 okt 2018 12:27

PM ;)

jdl
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2012 12:58

jdl 23 okt 2018 12:32

zeddleppelin schreef: 17 okt 2018 09:19 Niet om indiscreet te zijn, maar hoeveel betaal je dan voor zo'n los Pro-frame?
Zou (als dat kan) eigenlijk hetzelfde willen met het Expert-model (waar ik graag Di2 op wil en andere wielen), dus als dat zou meevallen, is dat wel interessant.
Of zou dat enkel voor de Pro zijn (lees: voor de kermiscoureurs die die losse frames graag zelf laten opbouwen)?
zou de prijs van dat pro frame met velgrem ook wel willen weten (mag via pb).
ik ben vorige maand met dezelfde vraag naar een specialized dealer getrokken, maar daar kreeg ik het antwoord dat er nog geen frame los te krijgen was van de pro. alleen de complete fiets.. en om de sworks prijs te betalen had ik geen zin :mrgreen:

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 24 okt 2018 07:10

Gunther90 schreef: 17 okt 2018 12:27PM ;)
Waarom moet dit zo geheimzinnig? 🤨

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 okt 2018 07:29

jdl schreef: 23 okt 2018 12:32
zeddleppelin schreef: 17 okt 2018 09:19 Niet om indiscreet te zijn, maar hoeveel betaal je dan voor zo'n los Pro-frame?
Zou (als dat kan) eigenlijk hetzelfde willen met het Expert-model (waar ik graag Di2 op wil en andere wielen), dus als dat zou meevallen, is dat wel interessant.
Of zou dat enkel voor de Pro zijn (lees: voor de kermiscoureurs die die losse frames graag zelf laten opbouwen)?
zou de prijs van dat pro frame met velgrem ook wel willen weten (mag via pb).
ik ben vorige maand met dezelfde vraag naar een specialized dealer getrokken, maar daar kreeg ik het antwoord dat er nog geen frame los te krijgen was van de pro. alleen de complete fiets.. en om de sworks prijs te betalen had ik geen zin :mrgreen:
Dat was toch precies wat er gezegd werd? Dat die betreffende fietsenmaker in dit geval de hele fiets besteld had.., en voor de klant afgebouwd om alleen het frame af te leveren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 24 okt 2018 15:14

MarkVeenstra schreef: 24 okt 2018 07:29
jdl schreef: 23 okt 2018 12:32
zeddleppelin schreef: 17 okt 2018 09:19 Niet om indiscreet te zijn, maar hoeveel betaal je dan voor zo'n los Pro-frame?
Zou (als dat kan) eigenlijk hetzelfde willen met het Expert-model (waar ik graag Di2 op wil en andere wielen), dus als dat zou meevallen, is dat wel interessant.
Of zou dat enkel voor de Pro zijn (lees: voor de kermiscoureurs die die losse frames graag zelf laten opbouwen)?
zou de prijs van dat pro frame met velgrem ook wel willen weten (mag via pb).
ik ben vorige maand met dezelfde vraag naar een specialized dealer getrokken, maar daar kreeg ik het antwoord dat er nog geen frame los te krijgen was van de pro. alleen de complete fiets.. en om de sworks prijs te betalen had ik geen zin :mrgreen:
Dat was toch precies wat er gezegd werd? Dat die betreffende fietsenmaker in dit geval de hele fiets besteld had.., en voor de klant afgebouwd om alleen het frame af te leveren.
Euh, neen.
Er was één persoon wiens fietsenmaker het inderdaad zo gedaan had, maar een andere die het effectief wel zo kon bestellen.

Plaats reactie