Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

r21
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 aug 2011 14:16

r21 14 aug 2011 18:45

Waarom een Specialized Roubaix kopen ipv een Sensa Lombardia?
Vindt Speci erg mooi, straks en frame ziet er super uit, maar is hij ook zo super qua rijeigenschappen ?

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 15 aug 2011 19:35

Ik rijd sinds half januari met een Specialized Roubaix (SL3 met SRAM RED onderdelen) en dit tot volle tevredenheid. Ik kan niet vergelijken met de Sens Lombardia, maar ik denk toch dat deze een volledige andere geometrie heeft.
Ikzelf reed hiervoor met een CUBE Lightening Pro (hard en zeer nerveus vooraan) en daarvoor een TREK 1500 (aluminium)
De Roubaix is vele malen comfortabeler en koersvaster. Na 8500 km zou ik zonder aarzelen dezelfde keus maken.

Dirk

P.S. Ik heb wel het genoegen gehad uitgebreid te kunnen testrijden op een Specialized Roubaix voor de aanschaf, teneinde mezelf voor een verkeerde aanschaf te behoeden. Indien ook maar enigszins mogelijk kan ik dit iedereen aanbevelen die voor de aanschaf van een nieuwe racefiets staat.

r21
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 aug 2011 14:16

r21 15 aug 2011 23:10

Ik ga deze week rijden op een Specialized Tarmac en op de Roubaix kan ik alleen zitten omdat deze al verkocht is aan een klant en niet rijden. Testbikes duurt nog een maand voordat die er van 2012 zijn volgens de dealer.
Dat confortabele lijkt me wel wat, ipv ieder hobbeltje te voelen.

sponge
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 18 okt 2006 21:41

sponge 15 aug 2011 23:28

HenH schreef:Sponge een erg mooie fiets, chique afgemonteerd en alles past super bij elkaar.
Ik meende dat het wat langer zou duren met je frame(of is die tijd nu al om)
Welke van jou fietsen fietst het mooiste?
Het zou in eerste instantie ook langer duren. Eerst zou dit frame naar Oostenrijk gaan, echter heeft mijn FM ervoor gezorgd dat ik hem kreeg. Als ik een keuze zou moeten maken dan toch de Venge, ben zelf niet echt een klimmer waardoor dit type frame beter bij mijn rijstijl past (rechtdoor en zo hard mogelijk :mrgreen: ). Qua kleuren de Astana 2010 versie, bijna niemand heeft dat ding waardoor hij uniek blijft.
- Specialized Tarmac SL3 Astana \'10 Ultegra 6700
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2

delsol
Forum-lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 17 aug 2011 20:21

Ik heb deze week een S-Works Tarmac SL 3 tot mijn beschikking als testfiets.
Ik heb al een paar keer uitgebreidt getest in het heuvelland,ik moet zeggen ik ben onder de indruk .
Omdat de S-Works buiten het budget is,is de vraag zal er veel verschil zijn in de rijeigenschappen met de gewone tarmac(SL 4 2012 model of de SL 3 2011)

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 18 aug 2011 07:31

Op http://www.Roadbikereview.com" onclick="window.open(this.href);return false; in het Specialized forum schrijft iemand dat er een enorm verschil zit tussen de SL3 en SL4. Is een Engelsman die er ook een stukje op zijn Blog over heeft geschreven. Even zoeken daar, als je het niet erg vindt. Daar wordt ook heel wat heen en weer geschereven over de vraag SL3 / SL4. Het zelfde gebeurde ook al op het Tourmagzine forum. Het lijkt er daar op dat degenen met een Sl3 zich nog niet meteen verplicht voelen om over te stappen. Zijn overigens alleen maar personen die de SL4 van plaatjes jkennen en niet degenen die er op gefietst hebbben. Ik sprak een concept dealer in Duitsland en die vond de SL4 prachtig, maar voelde niet echt de grote sprong voorwaarts tov zijn eigen SL3.

Ik zelf ken alleen nog maar de SL3 van 2010 (de rood/wit/zwarte S-Works) en 2011 (Project Black S-Works), maar zijn beide echt super fietsen. Als er dan voor 2012 nog een keer de stap gezet is die er beloofd is gezet te zijn, dan kun je helemaal alleen nog maar met een glimlach op de mond, of wordt dat dan van een glimlach een bulderende lach?, op de fiets zitten.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 18 aug 2011 13:26

sponge schreef:Het zou in eerste instantie ook langer duren. Eerst zou dit frame naar Oostenrijk gaan, echter heeft mijn FM ervoor gezorgd dat ik hem kreeg. Als ik een keuze zou moeten maken dan toch de Venge, ben zelf niet echt een klimmer waardoor dit type frame beter bij mijn rijstijl past (rechtdoor en zo hard mogelijk :mrgreen: ). Qua kleuren de Astana 2010 versie, bijna niemand heeft dat ding waardoor hij uniek blijft.
Heb jij even mazzel, maar dat mocht jou FM ook wel voor jou doen na drie s-works bij hem gekocht te hebben.
Veel plezier met de fiets, maar dat zal wel lukken zo te horen ;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

roy73
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:31

roy73 20 aug 2011 22:16

Even een update. Nadat iemand zo vriendelijk was om mijn decals op m'n wielsetje even te photoshoppen besloten om een matzwart setje te bestellen. Deze zijn gisteren binnen gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

pierre69
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 08 aug 2010 23:54

pierre69 20 aug 2011 22:32

Mooi geheel zo Roy :D
S-works vvor de kasseien
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud

kharmanist
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11

kharmanist 20 aug 2011 22:34

Ik vind dit toch een kleine tip naar Reynolds toe om hun design supercool te maken. Kvind het dan ook heel geslaagd. 10/10

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 21 aug 2011 07:22

roy73 schreef:Even een update. Nadat iemand zo vriendelijk was om mijn decals op m'n wielsetje even te photoshoppen besloten om een matzwart setje te bestellen. Deze zijn gisteren binnen gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Schitterende fiets.

Wat weegt dat nu in welke maat?

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 21 aug 2011 07:25

sponge schreef:Hierbij dan mijn Venge met de volgende specs.:

- Frame: Specialized Venge S-Works Project Black 2012
- Wielen: Mavic Cosmic SLR
- Banden: Vredestein Fortezza Tricomp
- Stuur: Pro stealth 2011
- Groep: Shimano Dura Ace Di2
- Zadel: Fizik Arione CX

Moet zeggen de fiets aan de voorzijde minder nerveus is dan mijn SL3. Iets wat ikwel kan waarderen van de fiets.

Afbeelding

Afbeelding


Tevens ook geweldig: zelfde vraag:

Wat weegt het en in welke maat?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie