Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 08 dec 2020 16:35

Het verwachtingspatroon t.o.v een Sensa of wat dan ook ligt ook een stukje hoger zowel van fiets als de berijder.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 dec 2020 19:58

Als het geld toch maar op de bank staat, moet je gewoon kopen waar je blij van wordt. Als dat een Speci is (kan ik me goed voorstellen) dan is dat goed, heb je liever iets anders (kan ik me ook goed voorstellen) dan neem je iets anders.

Het is ten slotte een hobby en dat mag wat centen kosten (zolang je dan geen weken/maanden bokes met choco moet eten ;-) )

Een Venge zou ik ook wel zien zitten, maar die moet dan met custom paint komen (enkel de Sagan edities zijn mooi, maar daar staat dan iemand anders zijn naam op. Als het mijn fiets is, moet mijn naam erop) en dan wordt het nog duurder. (liefst dan ook met Dura-Ace DI2 :mrgreen: )
Afbeelding

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 09 dec 2020 09:33

Zo is het. Wij kunnen zomaar de nieuwe Sworks 7 ( zonder rovals weliswaar) leasen opt werk tot de waarde van een stromer
Rare vergelijking, maar het is zo
Kost je maandelijks nauwelijks iets
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 dec 2020 12:17

Rijden op "de fiets van Evenepoel/Sagan/Alaphilippe" kan zomaar onderdeel zijn van de beleving. Het hoort ook wel een beetje bij het wielrennen. Ik vind dat geneuzel over prijs/kwaliteit helemaal niet zo interessant. Als mensen het niet meer kopen, dan zakken de prijzen wel weer.
Campagnolo Ultra Dork

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 09 dec 2020 13:55

Big $pec. draagt idd heel veel uit voor het fietsen. Het is daarnaast ook een (dik) verdienmodel.
Maar ze zijn wel zichtbaar in "onze" sporten (Race,MTB ..) Daardoor dragen ze bij aan de belevenis.
Merken zoals bijv Sensa liften daar lekker op mee, niets mis mee. Of je zelf top € wil uitgeven aan een exotisch merkt of liever Decathlon, mij maakt het niet uit als je maar op die fiets klimt.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 10 dec 2020 21:03

daniel1975 schreef: 08 dec 2020 06:09 Check mountainbike.nl. Geen horen-zeggen, maar forumleden met problemen..... of verzinnen die maar wat?

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... &start=195
Vast niet, maar nogmaals : alleen de mensen met slechte ervaringen komen liggen zeiken op een forum. De mensen die tevreden zijn hoor je niet. Het is een vertekend beeld, dat wil ik er mee zeggen. Wij hebben er nog niet 1 terug zien komen. Dat is met die oudere Fox brain dempers ook echt wel anders. Die houden het geen driekwart jaar vol.

loos schreef: 08 dec 2020 13:40 +1 (heb ook Canyon en Specialized, en de laatste met AXS groep). Ik wilde gewoon een premium beleving en vond de fiets en kleur gewoon erg mooi.
Natuurlijk realiseer ik me dat ik in de bevoorrechte positie ben dat ik me het prijsverschil kan veroorloven, maar dat betekent nog niet dat ik de huidige prijs ervoor over heb (gekocht voor de prijsverhoging van november en zelf opgebouwd; dat scheelt ca. 2.500 euro met de huidige prijs van een S-works als je de onderdelen leuk koopt).
Idem hier. Ik heb nu veel en veel teveel fietsen in de schuur staan, en elk hebben ze allemaal net wat andere rij-eigenschappen (al is de SL7 wel een serieus goede fiets hoor..) maar is het vooral de "emotie" bij de aankoop die de doorslag geeft. Slechte fietsen zijn er vrijwel niet meer, zeker niet met de prijsstelling van de huidige "super"-bikes.

Heel dat gezeur over prijzen; nu doet Specialized het als eerste, en worden ze er vol voor afgeschoten. Let maar eens op, dadelijk doen alle andere merken het (en ja, Sensa wordt dan ook gewoon duurder) en is het ineens allemaal normaal. Ik denk dan al snel: als het je te duur is, dan koop je het toch lekker niet?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 dec 2020 22:26

Blijkbaar wordt $ daar op aangepakt omdat ze dat imago al hebben opgebouwd. En dan lig je onder een vergrootglas. En zeg nu zelf: al zo’n hoge marge realiseren en dan midden in het seizoen de boel even verhogen is gewoon niet oke. (Canyon idem trouwens).
Less is bore

walters
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 11 dec 2020 07:20

Dit is toch gewoon marktwerking. Als je huizenprijzen ziet stijgen schudt je af en toe ook je hoofd. Zolang wij blijven kopen gaat de prijsstijging door.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 11 dec 2020 09:38

Trek kent er ook wat van, die hebben denk ik zelfs als eerste de absurde prijzen boven gehaald
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5061
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 dec 2020 10:08

brekson schreef: 11 dec 2020 09:38 Trek kent er ook wat van, die hebben denk ik zelfs als eerste de absurde prijzen boven gehaald
Waar Trek en $ ook vooral een handje van hebben is een erg duur frame maken waar de profs op rijden, mooi licht etc. De frames daaronder zien er dan weliswaar hetzelfde uit, maar zijn een stuk zwaarder. Eigenlijk is de enige overeenkomst dat ze op elkaar lijken. Al die lui denken dan dat ze op dezelfde fiets rijden, maar het is totaal iets anders..

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 dec 2020 10:46

Ik heb alle dure fietsmerken/modellen in bezit ( van Pinarello, Trek tot Canyon, niet om op te scheppen begrijp me goed, boeit niet) En weet je welke fiets ik het liefste iedere keer pak....de oude Sensa Giulia, rijdt het lekkerst, is mijn beste fiets tot nu toe, in alle opzichten, bij klimmen, sprinten, lange afstanden, clubwedstrijdjes :like:
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 11 dec 2020 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 11 dec 2020 10:51

Uiteindelijk corrigeert de markt zichzelf wel. Als je bijvoorbeeld kijkt naar die volledig weggewerkte kabels: nu vragen merken als Specialized en Trek nog belachelijk veel geld voor die 'top'-modellen, maar je ziet dat een aantal merken (bv. Willier) nu al modellen met volledige kabelintegratie op de markt brengen die wel betaalbaar zijn. Waardoor merken als Trek en Specialized uiteindelijk gedwongen zullen worden om dergelijke 'innovaties' ook op hun meer betaalbare modellen toe te passen. Maar tegen dan zullen ze waarschijnlijk wel weer met iets nieuws komen :-)

Plaats reactie