Specialized
Ze hebben hun verhaal weer goed op orde en ja, ik vind het een geweldig mooie fiets, lekker basic, strak en geen schreeuwerige logo's. Wel flink aan de prijs, vooral de topmodellen maar dan kun je wel zeggen dat je een UCI-illegale fiets rijdt... Dit gaat er voor mij, in ieder geval voorlopig, niet komen want de schuur staat al vol. Wachten nu waar de concurrentie mee gaat komen want Specialized is weer eens trendsetter (behoudens enkele extreem lichtgewicht fietsen een paar jaar geleden waar amper mee te rijden viel). Aero is uit en terug naar minder gewicht nu ook met schijven? Ik ben benieuwd.... Voorlopig rij ik verder op mijn Propel en mijn non-aero-Wilier Montegrappa )
Sensa cyclecross
Amendaniel1975 schreef: ↑08 okt 2020 22:17 En mag ik hem ook gewoon niet mooi vinden?
Dat veel liever een SL7 hoor.
Het lijkt op een Tarmac van enkele jaren terug - en als je niet elke dag de Galibier over moet heb je meer aan aero elementen dan lichtgewicht. In the end spreken we over 1,1kg verschil, als je 's morgens een lichter ontbijtje neemt, is dat ook weer opgelost .TL@ schreef: ↑09 okt 2020 07:16Amendaniel1975 schreef: ↑08 okt 2020 22:17 En mag ik hem ook gewoon niet mooi vinden?
Dat veel liever een SL7 hoor.
En afdalen doe ik toch liever op een iets zwaarder model, dat verschil voel je namelijk snel. Zo een lichte fiets lijkt soms vanonder je weg geblazen te worden.
De voordelen van de aero fiets heb je alleen een klein beetje van op snelheid,doe mij maar een lichtgewicht fiets dancva schreef: ↑09 okt 2020 07:29Het lijkt op een Tarmac van enkele jaren terug - en als je niet elke dag de Galibier over moet heb je meer aan aero elementen dan lichtgewicht. In the end spreken we over 1,1kg verschil, als je 's morgens een lichter ontbijtje neemt, is dat ook weer opgelost .TL@ schreef: ↑09 okt 2020 07:16Amendaniel1975 schreef: ↑08 okt 2020 22:17 En mag ik hem ook gewoon niet mooi vinden?
Dat veel liever een SL7 hoor.
En afdalen doe ik toch liever op een iets zwaarder model, dat verschil voel je namelijk snel. Zo een lichte fiets lijkt soms vanonder je weg geblazen te worden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Dat is achterhaalt. Je hebt al veel eerder profijt van aero.nijkie schreef: ↑09 okt 2020 08:06De voordelen van de aero fiets heb je alleen een klein beetje van op snelheid,doe mij maar een lichtgewicht fiets dancva schreef: ↑09 okt 2020 07:29Het lijkt op een Tarmac van enkele jaren terug - en als je niet elke dag de Galibier over moet heb je meer aan aero elementen dan lichtgewicht. In the end spreken we over 1,1kg verschil, als je 's morgens een lichter ontbijtje neemt, is dat ook weer opgelost .
En afdalen doe ik toch liever op een iets zwaarder model, dat verschil voel je namelijk snel. Zo een lichte fiets lijkt soms vanonder je weg geblazen te worden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37366
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Jij hebt nog even tijd nodig om de nieuwe boodschap van de marketingafdeling op te pikken......
Less is bore
Licht, geen dropped Seat stays, geen suf aero design, een normale klemming van de zadelpen, draad in het bracket, een normale stuur en stuurpen, doe mij de groene frameset maar.
Het enige dat er mist, is een velgrem versie maar technisch is het een droomfiets. Het uiterlijk mag er zeker ook wezen.
Het enige dat er mist, is een velgrem versie maar technisch is het een droomfiets. Het uiterlijk mag er zeker ook wezen.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 09 okt 2020 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Prima verwoord,en zelf makkelijker sleutelen.Ernie C. schreef: ↑09 okt 2020 09:01 Licht, geen dropped Seat stays, geen suf aero design, een normale klemming van de zadelpen, draad in het bracket, een normale stuur en stuurpen, doe mij de groene frameset maar.
Het enige dat er mist, is een velgrem versie maar op technisch is het een droomfiets. Het uiterlijk mag er zeker ook wezen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Best verwarrend. Die nieuwe Aethon is eigenlijk de doorontwikkeling van de Tarmac. De nieuwe tarmac SL 7 is eigenlijk een Venge met een iets relaxtere geometrie.
Die velgremmen komen ook nog, dit is een eerste zet, wacht maar over een paar jaar dan begint de ellende met onderhoud van oudere schijfrem-systemen...
4,5k€ voor dit frame is eigenlijk gekkewerk.... wel een mooi frame dat is het zeker.
YFood !!!