Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ISAAC

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 22 mar 2011 22:16

Mooie Isaac. Het tijdloze design blijft mij goed bevallen. Welk modeljaar is dit? Is het zo'n blauwe?

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 22 mar 2011 22:58

Mooie fiets Wesley! om trots op te zijn.
Ga je de rode stickers ook nog van de wielen halen?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 23 mar 2011 12:46

Zijn er overigens kritische gebruikers ervaringen van een Isaac Meson?
Ik overweeg ernstig om in de loop van het seizoen een zwart kader aan te schaffen.
mijn Flickr

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 23 mar 2011 19:58

Wesley schreef:@ Broodrooster. Als je het frame kan zien voor de aankoop kan je op de details letten, zo liggen de logo's/teksten voelbaar boven op de lak en zoals 2505 aangeeft het passen van de lagers etc. Heb je al eens op de naam van de aanbieder gegoogled? Levert vaak ook nuttige info op.

Het niet aanwezig zijn van een framenummer ivm het niet meer hebben van garantie klopt in ieder geval niet. Tehava International (importeur) heeft de licentie van het 'oude' Isaac overgenomen en regelt ook nog garantie af van de frames van voor het faillissement.

Afgelopen zaterdag heb ik zelf een nieuwe Sonic opgebouwd.

Afbeelding

Frame: Isaac Sonic
Voorvork: Isaac full carbon
Shifters: Shimano Dura Ace 7800
Crankstel: Shimano Dura Ace 7800 53 - 39
Derailleurs: Shimano Dura Ace 7800
Ketting: Shimano Dura Ace 7800
Cassette: Shimano Dura Ace 12 - 23
Remmen: Shimano Dura Ace 7800
Wielen: Fulcrum Racing 3
Stuur: Ritchey WCS
Stuurpen: Ritchey WCS
Zadelpen: Isaac carbon
Zadel: Specialized Toupe Gel
Bidonhouders: Tacx Tao


Mooie fiets,Tehava heeft de licentie overgenomen,maar ik heb al gebeld en verschillende keren gemaild over mijn voorvork,die gescheurd is ,en of ze nog daar aan kunnen komen,hoor helaas niets terug,desnoods kost het me geld,dat maakt niet uit,maar die vork hoort bij het frame,gaat om een sonic 2008,het is een tapered vork van 1 1/8 naar 1 1/4,heb momenteel een normale voorvork erin maar vind het niet mooi staan,dus als iemand tips heeft,ze zijn welkom.

divino2
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2006 13:12

divino2 23 mar 2011 21:07

jaapieo schreef:Zijn er overigens kritische gebruikers ervaringen van een Isaac Meson?
Ik overweeg ernstig om in de loop van het seizoen een zwart kader aan te schaffen.


Je kan tegenwoordig via je dealer een testfiets aanvragen. Deze kan je dan zelf uigebreid testen alvorens je definitief tot de aankoop over gaat. Ik dacht dat je er wel iets voor moet betalen maar dat dit verekend wordt met de aankoop.
"Natuurlijk lopen koeien en paarden mee met wielrenners, die kennen ze van bij de veearts!"

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 23 mar 2011 21:44

TiesT schreef:Je gaat leuk vooruit van een target naar een cube naar een Isaac:)
Yep, er zit een mooie stijgende lijn in!
LVGH schreef:Mooie Isaac. Het tijdloze design blijft mij goed bevallen. Welk modeljaar is dit? Is het zo'n blauwe?

'Flitsende' designs zijn ook mijn ding niet, wat dat betreft zit je bij Isaac wel goed.

Het is modeljaar 2009 in het zwart. Kleur vertekent enigszins op de foto, zal nog eens een betere maken als de zon niet schijnt (hopelijk duurt dat nog even ;)).
H&H schreef:Mooie fiets Wesley! om trots op te zijn.
Ga je de rode stickers ook nog van de wielen halen?

Thanks! De rode stickers blijven vooralsnog even zitten, er zit namelijk ook een rood logo voorop de balhoofdbuis.

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 24 mar 2011 10:51

Erg mooi hoor, ik blijf die oude DA groep toch ook mooier vinden dan die futuristische nieuwe.. en schakelt ook nog eens iets lichter heb ik uit meerdere bronnen vernomen, veel plezier ermee!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 24 mar 2011 13:36

Ik moet zeggen dat ik de crankset nog altijd geweldig veel mooier vind dan de nieuwe 7900. Het enige wat ik toch echt niet mooi vormgegeven vindt zijn de shifters, en dat licht niet alleen aan de waslijnen. Maar in zijn totaliteit is dit gewoon een topfiets:)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 24 mar 2011 14:04

the student schreef: Het enige wat ik toch echt niet mooi vormgegeven vindt zijn de shifters, en dat licht niet alleen aan de waslijnen.


Misschien niet bijzonder vormgegeven, maar ze liggen wel veel fijner (ook persoonlijk natuurlijk) in de hand.. ik heb zelf in elk geval mijn ultegra 6700 shifters bewust vervangen voor de DA 7800 shifters om die reden.. de waslijnen komen mij ook nog eens goed van pas bij de 'tijdrit' houding.. bovendien vind ik de vormgeving van de nieuwe modellen te veel lijken op de oude campa vormgeving

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 24 mar 2011 22:35

Bedankt voor de complimenten! Vandaag weer een ritje gemaakt en ben er zeer tevreden over, zowel qua fiets als qua houding.

Aan de waslijnen kan ik me niet heel erg storen (het is maar wat je gewend bent) en de shifters liggen gewoon erg prettig in de hand. Ze blijven voorlopig dus nog zitten, al sluit ik een upgrade tzt niet uit.

tirex
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:49

tirex 25 mar 2011 10:25

Broodrooster schreef:Ik ben van plan een nieuw Isaac (sonic) frame aan te schaffen via een handelaar op internet. Echter, is mij iets opgevallen aan de foto's van het frame. Op veel frames van Isaac zit op de staande buis onderaan een plaatje(of sticker?) met serienummer e.d. Dat is echter bij dit frame niet het geval. Zal dit dan gelijk betekenen dat het een replica oid is? Voor de rest ziet hij er niet afwijkend uit.

Dit plaatje bedoel ik:
[img=http://road.cc/sites/default/files/imag ... %20007.jpg]


alvast bedankt



hoi, ik heb ook onlangs ne isaac sonic (model 2009) aangekocht,
(nieuw bij de fietshandelaar)
op mijn kader staat dit lebel wel op, en is onder de vernis gelakt!

ps: zeer tevreden over deze Isaac!! ;-)

tirex
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:49

tirex 25 mar 2011 19:31

hier ne foto van mijne Sonic..

met de Campa Wheels:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

met de trainings Wheels:
Afbeelding


Gr.Tirex

Plaats reactie