Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ISAAC

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 05 mar 2011 16:24

Dat bedoelde ik inderdaad.. niks aan de hand met die frames dus verder!

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 05 mar 2011 18:48

Heren, bedankt! De terugroepactie van de expander/stuurpennen had ik inderdaad al gevonden en staat volledig los van het frame.

Inmiddels heeft de FM waar ik de Sonic op het oog heb op basis van meerdere jaren ervaring het verhaal naar het land der fabelen verwezen.

Wat ik verder nog heb gevonden is dat de garantie van de oude Isaac frames (van voor het faillissement) is overgenomen door de huidige importeur, Tehava. Dus mocht er al iets met het frame zijn heb je alsnog twee jaar garantie. Zie deze link en quote:
Tehava International schreef:LICENTIEHOUDER
Tehava International is onlangs officieel licentiehouder geworden van Isaac. Deze Geleense importeur heeft er alle vertrouwen in dat Isaac binnen afzienbare tijd tot de absolute top behoort. De nieuwe collectie, die tijdens BikeMOTION voor het eerst wordt gepresenteerd, kenmerkt zich door nog betere prestatiewaarden en een snelle ‘look’. Het bewijs dat functionaliteit en design ook bij Isaac steeds dichter naar elkaar toe groeien. Kwalitatief staat de nieuwe collectie als een huis. Om dit te garanderen bezocht de nieuwe licentiehouder zelf de ontwerpers en producent. Zeker omdat vanaf heden Tehava International de volledige garantie van Isaac verzorgt voor de frames. Zowel op de nieuwe modellen als op voorheen verkochte modellen.
@ Hulk, goed om te horen dat ie bevalt! Had eigenlijk ook niet anders verwacht. ;)

divino2
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2006 13:12

divino2 10 mar 2011 22:54

Hierbij mijn nieuwe fietsje nadat hij helemaal af is:

[img=http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EZRXGJ8D.jpg]



Rest van de foto's vind je in het bijbehorende topic: ISAAC PROTON FW
"Natuurlijk lopen koeien en paarden mee met wielrenners, die kennen ze van bij de veearts!"

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 11 mar 2011 00:01

WOW!!!,

Echt een mooie fiets!, Al begrijp ik ook dat sommigen dit over de top zullen vinden....

Erg stealthy!!!, Ik ben benieuwd of de carbon tandwielen bevallen...

Wat is het totaal gewicht geworden?

Nog 1 tip: kortere ventielverlengers, deze zijn voor 80mm wielen..
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

erwinb
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:05
Locatie: Zutphen

erwinb 11 mar 2011 00:57

Nu houd ik totaal niet van mat zwart, maar dit is toch wel een heel bijzonder exemplaar, heerlijk eigenwijs :)

divino2
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2006 13:12

divino2 11 mar 2011 11:38

Gekke_Henkie schreef:WOW!!!,

Echt een mooie fiets!, Al begrijp ik ook dat sommigen dit over de top zullen vinden....

Erg stealthy!!!, Ik ben benieuwd of de carbon tandwielen bevallen...

Wat is het totaal gewicht geworden?

Nog 1 tip: kortere ventielverlengers, deze zijn voor 80mm wielen..


Ja klopt. komen van mijn baanwielen af. had tijdelijk even niet anders, maar worden zeker veranderd. Dat nou net dat ene puntje wat niet helemaal perfect is gelijk gezien wordt ;-(
"Natuurlijk lopen koeien en paarden mee met wielrenners, die kennen ze van bij de veearts!"

isaac
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 nov 2005 10:19

isaac 11 mar 2011 13:13

Wesley schreef:Een nieuwe vraag over Isaac, maar dan de Sonic (model 2008/2009).

Van een Isaac-dealer in de buurt kreeg ik te horen dat ik spijt zou gaan krijgen van de aanschaf van een frame van voor het faillissement (2009). Ik zou namelijk binnen twee/drie jaar met een gebroken frame in de winkel staan...

Nu kan ik er met Google niks over vinden, maar weet iemand van hier er wellicht meer over?


Ik ben al mijn 3e Isaac toe,
Na 2 Kelvins gescheurd te hebben heb ik nu een Pascal 2009 gekregen.
Fietsen rijden zeer lekker alleen telkens na 2 jaar een gescheurd frame.
De eerste keer net boven de patten van de achervork (aan beide kanten)
De tweede keer de liggende achtervork net achter het bracket

broodrooster
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2009 19:17

broodrooster 17 mar 2011 11:45

Ik ben van plan een nieuw Isaac (sonic) frame aan te schaffen via een handelaar op internet. Echter, is mij iets opgevallen aan de foto's van het frame. Op veel frames van Isaac zit op de staande buis onderaan een plaatje(of sticker?) met serienummer e.d. Dat is echter bij dit frame niet het geval. Zal dit dan gelijk betekenen dat het een replica oid is? Voor de rest ziet hij er niet afwijkend uit.

Dit plaatje bedoel ik:
[img=http://road.cc/sites/default/files/imag ... %20007.jpg]


alvast bedankt

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 18 mar 2011 23:40

Bij mijn Kelvin zit het serienummer onderaan het bracket, de Sonic is ook een ouder model.
Motta

2505
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2007 15:55

2505 21 mar 2011 14:19

Ik heb zelf ook zo'n Sonic 2009 gekocht via een Duitse veilingsite. De aanbieder verkocht ze met tientallen tegelijk. Ik vind het een twijfelgeval. Het kan zijn dat de serienummer stickers er afgehaald zijn omdat er geen garantie gegeven wordt. (of i.v.m. failissement van Isaac destijds?) Maar daar is de prijs dan ook naar. Omdat het frame helemaal gespoten is kan je niet zien wat voor soort carbon het is. Ook het zwarte gedeelte is gespoten maar ik heb ook wel eens wit/zwarte Isaac Impulses gezien waarvan het "zwart" carbon met blanke lak was. De Sonic 2009 zou net zo goed een goedkoper model carbon of een replica? kunnen zijn. Het frame is volgens mij zo vanuit de lakkerij in een doos gestopt: draad van de bracket is niet gefreesd en de zijkanten van het bracket zijn ook niet afgevlakt. Verder is het meegeleverde balhoofstel niet origineel. De onderste 1/4 lager past niet goed in het frame omdat het lager te hoog is. Let ook op de meegeleverde (te) korte niet originele expander voor de voorvork. De aanbieder heeft duidelijk niets meegekregen van de terugroepactie van Isaac. Ik heb een origineel balhoofdtel aangeschaft, de draad schoongemaakt en het frame daarna opgebouwd. Ik weet nog steeds niet of hij origineel is maar hij rijdt wel goed. Ik gebruik hem als "slecht weer" fiets en zie wel hoe lang hij het uit houdt.

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 22 mar 2011 21:43

@ Broodrooster. Als je het frame kan zien voor de aankoop kan je op de details letten, zo liggen de logo's/teksten voelbaar boven op de lak en zoals 2505 aangeeft het passen van de lagers etc. Heb je al eens op de naam van de aanbieder gegoogled? Levert vaak ook nuttige info op.

Het niet aanwezig zijn van een framenummer ivm het niet meer hebben van garantie klopt in ieder geval niet. Tehava International (importeur) heeft de licentie van het 'oude' Isaac overgenomen en regelt ook nog garantie af van de frames van voor het faillissement.

Afgelopen zaterdag heb ik zelf een nieuwe Sonic opgebouwd.

Afbeelding

Frame: Isaac Sonic
Voorvork: Isaac full carbon
Shifters: Shimano Dura Ace 7800
Crankstel: Shimano Dura Ace 7800 53 - 39
Derailleurs: Shimano Dura Ace 7800
Ketting: Shimano Dura Ace 7800
Cassette: Shimano Dura Ace 12 - 23
Remmen: Shimano Dura Ace 7800
Wielen: Fulcrum Racing 3
Stuur: Ritchey WCS
Stuurpen: Ritchey WCS
Zadelpen: Isaac carbon
Zadel: Specialized Toupe Gel
Bidonhouders: Tacx Tao

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 22 mar 2011 21:51

Je gaat leuk vooruit van een target naar een cube naar een Isaac:)

Lekker betrouwbaar fietsje.

Plaats reactie