Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

colnago c40

patty
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2006 16:23

patty 02 mar 2006 13:42

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 Maart 2006
Ik heb nog met een C40 B-Stay gereden maar vond die voor mij toch niet stijf genoeg.
Casran,
is je MXM dan stijf genoeg? In 'tour magazin' bleek de MXM over een rampzalige torsiestijfheid te beschikken (48N/m en een gewicht van +/- 1,4kg)). Ik kan me niet voorstellen dat een c40 nog lager scoort?  Weet iemand hoe een C40 scoort? Een c50 komt op 80N/m.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 mar 2006 13:59

Quoten: Origineel geplaatst door patty op 02 Maart 2006

Casran,is je MXM dan stijf genoeg? In 'tour magazin' bleek de MXM over een rampzalige torsiestijfheid te beschikken (48N/m en een gewicht van +/- 1,4kg)). Ik kan me niet voorstellen dat een c40 nog lager scoort?  Weet iemand hoe een C40 scoort? Een c50 komt op 80N/m.


Die MXM is het stijfste frame (op m'n Litespeed Blade en andere TT-fietsen na dan) waarmee ik ooit reed. Dat frame geeft geen kik, en is zelfs geen pretje om rustig mee te gaan rijden... kom je kasseien tegen, dan vlieg je er best over, of het is een verschrikking.
 
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 02 Maart 2006

Die van Anton vind ik niet bijzonder mooi trouwens, de afmontage (op groep en wielen na) strookt niet echt met de klassieke Italiaanse air van de C40.


Die blauw-zwarte is toch klassiek afgemonteerd?? Enkel een ronde stuurbocht zou 'm nog klassieker maken!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 04 mar 2006 12:00

Erg mooie fiets!, kleuren vind ik prachtig! nu net als mij nog wachten op het mooie weer

arco
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mar 2006 11:25

arco 05 mar 2006 11:35

Hallo Oscar,
Over de waarde van een Colnago. Ik heb 2 maanden terug een C40 B-stay bij een dealer gekocht waar nog helemaal niet op was gereden. Afgemonteerd met ultegra en ksyrium-wielen en Micelin pro-race bandjes. Iets bonterre kleurstelling. Ik heb daar 2250 euro voor betaald.
Ben benieuwd naar de stijfheid en comfort. Stijfheid en comfort is een 'totaal-plaatje'  waarbij ook wielen/banden grote rol spelen. Het gaat volgens mij om balans tussen beiden. Ik ben wel lichtgewicht (60 kg) en kan wellicht met minder stijfheid toe.
Veel fietsplezier op je 'nieuwe' Colnago,
Arco

Plaats reactie