Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

colnago c40

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 01 mar 2006 17:21

Topframe, en in een mooie kleurstelling. Prima afmontage, perfect fietsje. Veel rijplezier ermee! (zonnetje + droge wegen hier in Mestreech )

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 01 mar 2006 17:26

Nette fiets, prima onderdelen.
Ik zag op de foto een King balhoofdstel wat niet in de specs staat. Zeker het vermelden waard .
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst en uiteraard veel veilige kilometers met weinig lekke banden. 
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 01 mar 2006 19:28

Quoten: Origineel geplaatst door oscar op 01 Maart 2006

Bedankt voor de complimenten!
Heeft iemand dezelfde soort fiets? Ervaring.....



Mooi hoor. Klassieke schoonheid, een Colnago "A-Stay".Een frame van al zo'n 4 jaar oud en slechts 200km op de teller?!
Ik heb nog met een C40 B-Stay gereden maar vond die voor mij toch niet stijf genoeg. Wel comfort zat! Is een ideale fiets voor bepaalde renners.Voor een C40 zonder B-Stay vind ik dit nog steeds een van de mooiste die ik zag:

En in B-Stay natuurlijk Anton's vroegere fiets:

 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 01 mar 2006 20:45

Quoten: Origineel geplaatst door oscar op 01 Maart 2006


Van het weekend een c40 gekocht, ben benieuwd naar jullie mening.
De colnago is afgemonteerd met record carbon, de achter- en voorrem en de pedalen zijn van chorus.
mavic open pro ceramic met dt swiss spaken
colnago carbon zadelpen, itm stuur en stuurpen
san marco era racezadel
De fiets is in nieuwstaat en heeft slechts 200 km gereden, ongeloofelijk. Ik kan niet wachten tot het zonnetje schijnt.
 
Michel Wuyts, de "wielerweetjesfreak" van de VRT heeft er al jaren eentje. Hij heeft hem gekocht nadat hij lovende commentaren had gehoord tussen Vandenbroucke en Museeuw. Dit heb ik gelezen in een "fiets" reportage van enkele jaren terug. Hoewel Wuyts een heel grote Merckx-fan is, is hij een nog grotere Italo-fan. En hij wou de andere Belgische merken niet voor de kop stoten door partij te kiezen.......Niet mijn woorden hé!!!
Inderdaad klassieke schoonheid. Eerste carbonframe dat furore maakte. Niet licht maar zeer betrouwbaar en inderdaad confortabel. Dit laatste wordt genoemd als de grootste kwaliteit van de C40.
Collega van me heeft er 2. Eentje is 11 jaar oud! nlangs heeft hij één been van de achterbrug moeten laten vervangen. De schade was ontstaan door slechte montage van het achterwiel. Ik dacht dat zulke reparaties onmogelijk waren maar neen dit kan wel degelijk....Minpunt is dat het frame 6 maanden in herstelling was.....Hij heeft het laten herlakken in een moderne kleur en is supertevreden. Ga binnenkort eens informeren naar de prijs....moet niet goedkoop zijn..

firechief
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 dec 2005 22:11

firechief 01 mar 2006 20:47

Hele goede smaak, mooie fiets ziet er keurig uiT!
Veel plezier met je Colnago!
Colnago,dat is het!<br>

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 01 mar 2006 20:59

Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 01 Maart 2006

Michel Wuyts, de "wielerweetjesfreak" van de VRT heeft er al jaren eentje. Hij heeft hem gekocht nadat hij lovende commentaren had gehoord tussen Vandenbroucke en Museeuw. Dit heb ik gelezen in een "fiets" reportage van enkele jaren terug. Hoewel Wuyts een heel grote Merckx-fan is, is hij een nog grotere Italo-fan. En hij wou de andere Belgische merken niet voor de kop stoten door partij te kiezen.......Niet mijn woorden hé!!!
Inderdaad klassieke schoonheid. Eerste carbonframe dat furore maakte. Niet licht maar zeer betrouwbaar en inderdaad confortabel. Dit laatste wordt genoemd als de grootste kwaliteit van de C40.Collega van me heeft er 2. Eentje is 11 jaar oud! nlangs heeft hij één been van de achterbrug moeten laten vervangen. De schade was ontstaan door slechte montage van het achterwiel. Ik dacht dat zulke reparaties onmogelijk waren maar neen dit kan wel degelijk....Minpunt is dat het frame 6 maanden in herstelling was.....Hij heeft het laten herlakken in een moderne kleur en is supertevreden. Ga binnenkort eens informeren naar de prijs....moet niet goedkoop zijn..


Wuyt die niemand voor het hoofd wil stoten? Hij doet het wekelijks met z'n onnozele commentaar!
Is nu wel niet hét eerste fameuze carbonframe hé... Waarmee won Van Impe de Tour in 1976, dacht je?  Een Look was ook een van de grote pioniers van carbonframes.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 01 mar 2006 21:08

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 Maart 2006



Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 01 Maart 2006

Michel Wuyts, de "wielerweetjesfreak" van de VRT heeft er al jaren eentje. Hij heeft hem gekocht nadat hij lovende commentaren had gehoord tussen Vandenbroucke en Museeuw. Dit heb ik gelezen in een "fiets" reportage van enkele jaren terug. Hoewel Wuyts een heel grote Merckx-fan is, is hij een nog grotere Italo-fan. En hij wou de andere Belgische merken niet voor de kop stoten door partij te kiezen.......Niet mijn woorden hé!!!

Inderdaad klassieke schoonheid. Eerste carbonframe dat furore maakte. Niet licht maar zeer betrouwbaar en inderdaad confortabel. Dit laatste wordt genoemd als de grootste kwaliteit van de C40.Collega van me heeft er 2. Eentje is 11 jaar oud! nlangs heeft hij één been van de achterbrug moeten laten vervangen. De schade was ontstaan door slechte montage van het achterwiel. Ik dacht dat zulke reparaties onmogelijk waren maar neen dit kan wel degelijk....Minpunt is dat het frame 6 maanden in herstelling was.....Hij heeft het laten herlakken in een moderne kleur en is supertevreden. Ga binnenkort eens informeren naar de prijs....moet niet goedkoop zijn..



Wuyt die niemand voor het hoofd wil stoten? Hij doet het wekelijks met z'n onnozele commentaar!
Is nu wel niet hét eerste fameuze carbonframe hé... Waarmee won Van Impe de Tour in 1976, dacht je?  Een Look was ook een van de grote pioniers van carbonframes.


Ga ik niet mee akkoord Casran, Wuyts is "top". nnozele commentaar moet je zoeken bij de collega's van VTM.
Kan best zijn dat Van Impe won op een Look, maar dit frame heeft geen doorbraak gekend in het koersmilieu (denk ik toch niet, voor mijn tijd)....kan je van de C40 wel zeggen..
 

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 01 mar 2006 21:10

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 Maart 2006



Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 01 Maart 2006

Michel Wuyts, de "wielerweetjesfreak" van de VRT heeft er al jaren eentje. Hij heeft hem gekocht nadat hij lovende commentaren had gehoord tussen Vandenbroucke en Museeuw. Dit heb ik gelezen in een "fiets" reportage van enkele jaren terug. Hoewel Wuyts een heel grote Merckx-fan is, is hij een nog grotere Italo-fan. En hij wou de andere Belgische merken niet voor de kop stoten door partij te kiezen.......Niet mijn woorden hé!!!

Inderdaad klassieke schoonheid. Eerste carbonframe dat furore maakte. Niet licht maar zeer betrouwbaar en inderdaad confortabel. Dit laatste wordt genoemd als de grootste kwaliteit van de C40.Collega van me heeft er 2. Eentje is 11 jaar oud! nlangs heeft hij één been van de achterbrug moeten laten vervangen. De schade was ontstaan door slechte montage van het achterwiel. Ik dacht dat zulke reparaties onmogelijk waren maar neen dit kan wel degelijk....Minpunt is dat het frame 6 maanden in herstelling was.....Hij heeft het laten herlakken in een moderne kleur en is supertevreden. Ga binnenkort eens informeren naar de prijs....moet niet goedkoop zijn..



Wuyt die niemand voor het hoofd wil stoten? Hij doet het wekelijks met z'n onnozele commentaar!
Is nu wel niet hét eerste fameuze carbonframe hé... Waarmee won Van Impe de Tour in 1976, dacht je?  Een Look was ook een van de grote pioniers van carbonframes.


Hoi,
Als ex-renner bij Wuyts co-commentator moeten spelen......
Is dat niet zowat het ergste dat ze een mens kunnen aandoen??
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie