Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

colnago c40

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 01 mar 2006 21:15

Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 01 Maart 2006

Ga ik niet mee akkoord Casran, Wuyts is "top". nnozele commentaar moet je zoeken bij de collega's van VTM.
Kan best zijn dat Van Impe won op een Look, maar dit frame heeft geen doorbraak gekend....kan je van de C40 wel zeggen..



Kom... Ik begrijp nog steeds niet waarom Wuyts' kennis van de wielersport zo gebrekkig kan zijn terwijl hij er dagelijks inzit. Dat ze bevooroordeeld is, partijdig en zonder lef, kan ik dan weer wel inzien.Wat het ergst van al is, is dat eenvoudige zaken voor een beroepstv-commentator hem nog niet afgaan: is het je nooit opgevallen dat hij veel minder goed op zijn monitor kan kijken dan zijn co-commentatoren? Hij herkent veel minder snel renners, heeft een koerssituatie trager door, slaat zo vaak de bal mis... pfff. :( Echt gelukkig is er iemand als Hans De Clercq om hem tegen te spreken: Hans' koersinzicht overbluft Wuyts gewoon. (klein voorbeeldje van vorig weekend in de finale van Het Volk: Wuyts zegt op een kasseistrook "kijk, die renner parkeert zie", terwijl Hans duidelijk opmerkt "hij heeft gewoon een lekke tube Michel!")Geef mij liever het pretentieloze en luchtige commentaar van Uytterhoeven, of het serieux van Paul D'Hoore (zelfs die man was een verademing in wielercommentaar).
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 mar 2006 21:23

Heel mooie fiets hoor, gefeliciteerd ermee!!!!
En niet wachten op het mooie weer hoor !!!, gewoon gaan ermee !Lauw sopje en zachte borstel na afloop en hij is weer top, dus waarom wachten , zo'n fiets is gemaakt om te RIJDEN!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 01 mar 2006 21:23

Quoten: Origineel geplaatst door oscar op 01 Maart 2006


Van het weekend een c40 gekocht, ben benieuwd naar jullie mening.
De colnago is afgemonteerd met record carbon, de achter- en voorrem en de pedalen zijn van chorus.
mavic open pro ceramic met dt swiss spaken
colnago carbon zadelpen, itm stuur en stuurpen
san marco era racezadel
De fiets is in nieuwstaat en heeft slechts 200 km gereden, ongeloofelijk. Ik kan niet wachten tot het zonnetje schijnt.
 
 

Schitterende fiets!! Veel plezier er mee!!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 01 mar 2006 21:44

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 01 Maart 2006

Ga ik niet mee akkoord Casran, Wuyts is "top". nnozele commentaar moet je zoeken bij de collega's van VTM.
Kan best zijn dat Van Impe won op een Look, maar dit frame heeft geen doorbraak gekend....kan je van de C40 wel zeggen..



Kom... Ik begrijp nog steeds niet waarom Wuyts' kennis van de wielersport zo gebrekkig kan zijn terwijl hij er dagelijks inzit. Dat ze bevooroordeeld is, partijdig en zonder lef, kan ik dan weer wel inzien.Wat het ergst van al is, is dat eenvoudige zaken voor een beroepstv-commentator hem nog niet afgaan: is het je nooit opgevallen dat hij veel minder goed op zijn monitor kan kijken dan zijn co-commentatoren? Hij herkent veel minder snel renners, heeft een koerssituatie trager door, slaat zo vaak de bal mis... pfff. :( Echt gelukkig is er iemand als Hans De Clercq om hem tegen te spreken: Hans' koersinzicht overbluft Wuyts gewoon. (klein voorbeeldje van vorig weekend in de finale van Het Volk: Wuyts zegt op een kasseistrook "kijk, die renner parkeert zie", terwijl Hans duidelijk opmerkt "hij heeft gewoon een lekke tube Michel!")Geef mij liever het pretentieloze en luchtige commentaar van Uytterhoeven, of het serieux van Paul D'Hoore (zelfs die man was een verademing in wielercommentaar).
 


We zijn nu wel helemaal off topic maar soit.......
Tuurlijk heeft hij het minder snel door dan Hans De Clercq, Hans is prof geweest.......... net zoals José De Cauwer zondag, schitterende wedstrijd trouwens. Trouwens ook niet de eerste de beste prof kan op een leuke interessante manier commentaar geven. Trouwens VDB kan het ook niet slecht! Stel je eens voor dat Freddy Maertens achter de micro zit of Jef Braeckeveld.....
Het is de combinatie van beide commentatoren dat de verslaggeving heel boeiend maakt. Dat Wuyts partijdig is, ja...Slaagt hij de bal soms mis, kan zijn maar dat is hem vergeven. Trouwens het vb dat je aangeeft dat kan je hem toch moeilijk kwalijk nemen?? Gewoon een verkeerde indruk, foutje...het is niet dat hij bewust fouten maakt. Ik hou wel van een verslaggever die emotioneel betrokken is in een wielerwedstrijd.....en dat is hij zeker en vast... ik vond de volgend uitdrukking schitterend "hij blaast de bollen wang"......
Paul d'Hoore, you must be kidding!!! Toffe gast maar schoenmaker blijf bij je leest, geef je dagjob niet op zou ik zeggen. Tip, van d'Hoore ooit een heel interessant boek gelezen, "beurstips van d'Hoore".
Uytterhoeven ok maar dan vooral voor de vrolijke noot....Ik herinner me een schitterend stukje toen Ulrich zijn regenjasje aan't wapperen was tijdens een afdaling.....
En nu terug naar de C40................

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 01 mar 2006 22:48

Quoten: Origineel geplaatst door oscar op 01 Maart 2006



zijn er nog aanpassingen nodig om de c40 nog meer uitstraling te geven...?
wat is zo'n fiets nog waard? 
 


Oscar, de fiets ziet er prima uit! De kleuren zijn typisch Colnago maar nog redelijk sober.Upgraden kan je altijd nog met carbon dingetjes. Een carbon crankstel zou zeker niet misstaan samen met de zwarte Record remmen. Een SLR zadel geeft de fiets onmiddellijk een snellere indruk.
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mar 2006 22:50

Een wit stuurlintje zou denk ik zeker niet mis staan. Moet je natuurlijk wel wat meer moeite voor doen om schoon te houden dan zwart lint.
Tja als trainingsfiets lijkt me een C40 ideaal, enkel voor wedstrijden is er zoveel beter te koop. Een waarde vind ik een beetje moeilijk, als ie echt maar 200 gereden heeft enzo, dan is het nog steeds wat de "gek" er voor geven wil.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mar 2006 23:08

Ik denk dat nog wel (meer dan) 2500 op kan leveren in zo'n perfecte staat en mooi rustig kleurschema. Nieuwprijs zal wel dik 1000 meer zijn geweest ofzo, maar de fiets is wel 4 jaar oud en voor dat geld koop je nu weer nieuwere/betere onderdelen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 01 mar 2006 23:44

Quote: Origineel geplaatst door damocles op 01 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 Maart 2006Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 01 Maart 2006 Ga ik niet mee akkoord Casran, Wuyts is "top". nnozele commentaar moet je zoeken bij de collega's van VTM. Kan best zijn dat Van Impe won op een Look, maar dit frame heeft geen doorbraak gekend....kan je van de C40 wel zeggen..
Kom... Ik begrijp nog steeds niet waarom Wuyts' kennis van de wielersport zo gebrekkig kan zijn terwijl hij er dagelijks inzit. Dat ze bevooroordeeld is, partijdig en zonder lef, kan ik dan weer wel inzien.
Wat het ergst van al is, is dat eenvoudige zaken voor een beroepstv-commentator hem nog niet afgaan: is het je nooit opgevallen dat hij veel minder goed op zijn monitor kan kijken dan zijn co-commentatoren? Hij herkent veel minder snel renners, heeft een koerssituatie trager door, slaat zo vaak de bal mis... pfff. :( Echt gelukkig is er iemand als Hans De Clercq om hem tegen te spreken: Hans' koersinzicht overbluft Wuyts gewoon. (klein voorbeeldje van vorig weekend in de finale van Het Volk: Wuyts zegt op een kasseistrook "kijk, die renner parkeert zie", terwijl Hans duidelijk opmerkt "hij heeft gewoon een lekke tube Michel!")
Geef mij liever het pretentieloze en luchtige commentaar van Uytterhoeven, of het serieux van Paul D'Hoore (zelfs die man was een verademing in wielercommentaar). We zijn nu wel helemaal off topic maar soit.......Tuurlijk heeft hij het minder snel door dan Hans De Clercq, Hans is prof geweest.......... net zoals José De Cauwer zondag, schitterende wedstrijd trouwens. Trouwens ook niet de eerste de beste prof kan op een leuke interessante manier commentaar geven. Trouwens VDB kan het ook niet slecht! Stel je eens voor dat Freddy Maertens achter de micro zit of Jef Braeckeveld.....Het is de combinatie van beide commentatoren dat de verslaggeving heel boeiend maakt. Dat Wuyts partijdig is, ja...Slaagt hij de bal soms mis, kan zijn maar dat is hem vergeven. Trouwens het vb dat je aangeeft dat kan je hem toch moeilijk kwalijk nemen?? Gewoon een verkeerde indruk, foutje...het is niet dat hij bewust fouten maakt. Ik hou wel van een verslaggever die emotioneel betrokken is in een wielerwedstrijd.....en dat is hij zeker en vast... ik vond de volgend uitdrukking schitterend "hij blaast de bollen wang"......Paul d'Hoore, you must be kidding!!! Toffe gast maar schoenmaker blijf bij je leest, geef je dagjob niet op zou ik zeggen. Tip, van d'Hoore ooit een heel interessant boek gelezen, "beurstips van d'Hoore".Uytterhoeven ok maar dan vooral voor de vrolijke noot....Ik herinner me een schitterend stukje toen Ulrich zijn regenjasje aan't wapperen was tijdens een afdaling.....En nu terug naar de C40................


...maar soit...

Sowieso sportcommentaar is toch schitterend mensen. De commentators zitten altijd in dubio; snel zeggen en niet zeker zijn of traag zeggen tegen de tijd dat de kijker het door heeft.

Omdat de commentatoren het zo vaak zien is de kans dat ze het goed zeggen groter, maar nog niet perfect.

Zo zag ik bij de olympische spelen bij het schaatsen het volgende gebeuren bij de ploegenachtervolging; de Noren volgens mij reden een snellere tijd dan de Nederlanders in de kwalificatie, en op dat moment is de reactie van de NL-ers te zien (Wennemars, Verheijen)

De commentators balen om deze tijd. Op dat moment zie je wennemars een gat in de lucht springen. Comm: En de Nederlanders balen als een stekker, (hier steekt Verheijen zijn armen in de lucht en geeft Wennemars de five), en 'onze jongens zijn hier ook zo boos over'

Schitterend toch!

Daar kan je je als kijker over druk maken, maar je kan toch ook genieten om het feit dat je het beter weet!

Dat staat Wuyts gewoon ff geparkeerd ;)
be Special, ride a Special

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 02 mar 2006 01:53

Quote: Origineel geplaatst door oscar op 01 Maart 2006
zijn er nog aanpassingen nodig om de c40 nog meer uitstraling te geven...?wat is zo'n fiets nog waard?


Wit stuurlint zou idd mooi zijn, verder kan je nog een keer naar carbon cranks kijken maar op zo'n klassieker staan deze alu's ook hele mooi eigenlijk. Een mooi licht setje wielen zou er nog een keer bij kunnen nemen.

Die van Anton vind ik niet bijzonder mooi trouwens, de afmontage (op groep en wielen na) strookt niet echt met de klassieke Italiaanse air van de C40.

Plaats reactie