Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

Champignon33
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22

Champignon33 06 aug 2018 06:44

Daar moet ik een hypotheek voor afsluiten🤣

hayes

hayes 06 aug 2018 17:55

Mijn drie fietsen hebben samen nog niet zo veel gekost :D :D

HarrieD
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 feb 2018 18:56

HarrieD 10 aug 2018 09:43

Inderdaad, een grappig advies die Lightweight wielen.
Zelf zou ik dan op dit forum het topic over de Chinese carbon wielen goed doornemen. Ik heb zelf ook een Attain GTC en die wielen passen qua prijs beter bij deze fiets. Het moet wel een beetje in verhouding blijven. Tenminste dat vind ik.
Ik heb mij zelf eens verdiept in de Vision Team 35 wielen voor mijn Cube als vervanger van de Mavic Aksium vanwege een vervelend rammeltje. Nu lijkt met het vorderen van de kilometers het rammeltje steeds minder te worden, dus ik stel vervanging nog even uit. De eerste paar honderd kilomerer had ik ook een voelbare naad in de achervelg waardoor het remmen niet echt fijn ging, maar die rand is inmiddels ook weggesleten. Het lijkt er een beetje op dat de Mavics een lange inrijperiode nodig hebben.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 10 aug 2018 09:45

De 2019 modellen staan inmiddels op de cube.eu site.

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 31 aug 2018 12:46

Inmiddels 5000 km gefietst op mijn nieuwe Cube Agree, gaat super op een crash na. Hierbij is het voorwiel dusdanig beschadigd dat deze vervangen moet worden.
Nu rij ik inmiddels sinds de crash begin juni met een leenwiel, Vision, niks mis mee.
Mijn fietsenmaker heeft al diverse keren gebeld waar mijn wiel blijft en elke keer is er wel wat. Toppunt was wel de opmerking "tja, hij ligt klaar, maar we hebben nu 4 weken vakantie". Gisteren werd ik gebeld door de FM, verwachte leverdatum is nu 5 oktober, dus precies 4 maanden levertijd.
Is dit normaal? Verder "pingelt" het achterwiel tijdens het fietsen, dus alleen belast. Spaken lijken niet los te zitten. Tot dusver ben ik nog niet heel tevreden over de standaard geleverde Fulcrum wielset, op termijn maar eens kijken voor een goede vervanging.
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 03 sep 2018 19:57

Pingelen is gelukkig opgelost, FM wilde in eerste instantie de spaken niet nog strakker draaien, maar na diverse dingen uitgeprobeerd te hebben die niks hielpen toch alles een klein slagje gegeven.
En voila het pingelen was over. Mooi op tijd voor de TKP toer van aanstaande zondag!
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

Stevencube
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2012 14:29

Stevencube 08 sep 2018 14:41

De manier waarop Cube de recall van de Newmen wielen aanpakt is een ramp. Inmiddels zijn we 4 maanden verder en is het nog steeds niet opgelost. Eerst was het begin juli, dan midden augustus, ... Volgens de laatste berichtgeving worden de wielen begin oktober verwacht.

Communicatie vanuit Cube is quasi Nihil en beloftes worden niet nagekomen. Op de vraag naar een andere gelijkwaardige wielset of een upgrade - mits betaling van het verschil - is hun antwoord negatief. Ze verontschuldigen zich maar verder niets.

Dezelfde reactie bij de NL verdeler van Cube. Zij schuiven alles af op Cube Duitsland. Op de vraag, gezien het aanslepen, naar een commerciële geste op de aanschaf van een extra wielset zijn zij bereidt om 5% korting te geven. 5% op een wielset van €1.398 is peanuts en geeft weer hoe weinig zij geven om klant tevredenheid.

Ik ben altijd tevreden geweest van de Cube fietsen maar service en respectvol omgaan met klanten moet je duidelijk niet van Cube verwachten.

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 08 sep 2018 16:13

Hier precies hetzelfde, ik heb nog contact gezocht met Cube via Facebook/messanger. Ze schuiven alles af op de verdeler dus mijn fietsenmaker. Ik heb een vervangset gekregen, maar alles gaat inderdaad zeer traag. Mijn volgende fiets zal geen Cube meer zijn ben ik bang. Ook dat heb ik ze medegedeeld, het interesseert ze geen fluit.

DJDennis
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jun 2015 05:45

DJDennis 09 sep 2018 16:33

Ik heb ook van mijn FM oktober als richtdatum te horen gekregen. Ik vind het vooral erg jammer. Ik vind de Newman's prima velgen welke lekker rollen en sturen. Die Aksiums lijken toch n stuk minder te zijn.

Het ergste is dat ze opgegeven data niet nagekomen zijn. Dubbele teleurstelling dus. Hadden ze beter moeten managen.

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 10 sep 2018 16:12

Pfff, als ik dit zo lees ben ik wel heel blij met mijn FM, die heeft mij een vervangend voorwiel te leen gegeven en zit er ook achteraan waar mijn nieuwe wiel blijft en houdt me daarvan perfect op de hoogte.
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

DJDennis
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jun 2015 05:45

DJDennis 10 sep 2018 16:38

Voor de goede orde; niets dan goeds over mijn FM. Vervangende wielen geplaatst, top-service, houden me op de hoogte en balen ook van Cube.

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 11 sep 2018 10:52

Slechte service van Cube. Jammer!
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

Plaats reactie