Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8520
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 jun 2015 22:46

Vandaag nieuw stuur Ritchey wcs evo curve compact Fizik performance stuurlint cassette ketting remblokken stuurpen boutjes binnen en buitenkabels alles opnieuw afgesteld en nieuw vet in het balhoofd.
Afbeelding
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

muthill
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2009 20:48

muthill 19 jun 2015 23:06

Ha mooi, dan kun je er weer even tegenaan! Wat voor een stuur zat er eerst op?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8520
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 jun 2015 23:09

muthill schreef:Ha mooi, dan kun je er weer even tegenaan! Wat voor een stuur zat er eerst op?
standaard Deda rhm 1 daarna BBB carbon beide 42 cm center center nu 44 center center.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 21 jun 2015 11:47

Ondanks opnieuw mankementen aan mijn huidige frame... Afgelopen week toch een paar keer lekker kunnen fietsen rondom de Mont Ventoux. Eigenlijk de eerste echte berg die ik met de racefiets heb bezocht. Normaal ga ik alleen maar mountainbiken in de bergen en gebruik ik de racefiets alleen maar om conditie op te bouwen gedurende het jaar. Maar de Kharma deed het prima... :)

2x de Mont Ventoux op geweest. 1x via Malaucène en 1x via Bédoin. Voordat we naar de Mont Ventoux gingen in Luxenburg nog even de Jean Nelissen Classic gereden. Versie van 125km, want het was helaas smorgens slecht weer, dus gewoon iets later gestart...

Maar het was een prima weekje voor de Kharma. Voor Limburgs Mooiste had ik nog even mijn shifters, kabels, cassette en ketting vervangen. En een nieuw Lizard Skin stuurlintje gemonteerd. Ondanks dat het 6800 shifters 11 speed zijn ging het prima met een 11sp cassette (zonder de 14T), dus 10sp. Bereik van de derailleur juist ingesteld, al houd je wel een klikje over in je shifter. Heb dat 14T kransje niet gemist, maar mijn wielen zijn helaas niet naar 11sp om te bouwen...

Al met al was de Mont Ventoux goed te doen met 34/28 en een leuke ervaring, hoewel ik een volgende keer (als die er komt) misschien toch een tandje extra neem zodat ik toch makkelijker met een iets hogere trapfrequentie kan fietsen....

Op zich was mijn fiets nu wel af en was ie zoals ik hem wilde. Maar helaas is mijn frame dus niet top en zou toch wel 11sp wielen willen hebben. Voornaaf heeft ook wat speling het lagerhuis, wat ik 2x heb opgelost met Loctite 641. Maar dat helpt telkens maar tijdelijk...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 22 jun 2015 11:29

Mooi verhaal Suntoro.
Hoop ook nog eens de Ventoux te beklimmen. Als het effe kan met een Kuota hahaha
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 30 jun 2015 08:32

Ben gebeld door mijn FM. Ik krijg een geheel nieuw frame.
Het zal zelfs gaan om een zelfde Kuota Kharma Evo 2014 wit/zilver/zwart.
Wel hopen dat ik met deze dan meer geluk heb.

Wordt dus heel netjes opgelost. Nu een afspraak maken om alles om te laten zetten.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 30 jun 2015 18:56

bmiller schreef:Ben gebeld door mijn FM. Ik krijg een geheel nieuw frame.
Het zal zelfs gaan om een zelfde Kuota Kharma Evo 2014 wit/zilver/zwart.
Wel hopen dat ik met deze dan meer geluk heb.

Wordt dus heel netjes opgelost. Nu een afspraak maken om alles om te laten zetten.
Ik zou er even op letten dat je zadelpen niet teveel speling heeft in je zitbuis... Ik ben te laat geweest met het opvullen met tape van deze speling, waardoor mijn frame weer lijkt te gaan scheuren... En je fiets kraakt ook binnen de kortste keer.

Volgens mij zit er niet veel verschil tussen een EVO 2013 en een EVO 2014. Ik dacht dat de letters anders waren, maar blijkbaar is dat niet vanzelfsprekend. En is het exact zo'n frame als dat ik heb, waarvan mijn 2e frame als een nieuwer model werd gegeven. (exact hetzelfde als mijn oude frame dus).

Ik weet overigens niet waar jou oude frame is stuk gegaan.

Verder wel een prima fiets om de MV mee te beklimmen en af te dalen natuurlijk... ;)

Diretto
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 jun 2015 21:54

Diretto 07 aug 2015 20:42

Ik overweeg een nieuw K-uno frame uit 2013. Overjarig model. Wie kan met vertellen of ik nu wel of niet een Kuota moet nemen. Ik lees veel over scheuren van de frames, maar is dat ook het geval voor type K-UNO?

muthill
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2009 20:48

muthill 07 aug 2015 21:26

Hoi, van de K-UNO ken ik geen verhalen over vervelende scheurtjes.

Diretto
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 jun 2015 21:54

Diretto 09 aug 2015 19:48

Dank je

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 15 aug 2015 07:17

muthill schreef:Hoi, van de K-UNO ken ik geen verhalen over vervelende scheurtjes.
Omdat het een ronde 'standaard' zadelbuis/pen is het niet aannemelijk dat je scheurtjes hoeft te verwachten. Bij de Kuota's treden de scheurtjes op bij small aero zadelpen constructies.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 28 aug 2015 11:53

Ik heb nu twee ritjes gemaakt op mijn nieuwe Kuota Kharma frame.
Het blijkt toch een nieuwer frame te zijn dan ik had. Ik had een Kharma evo 2014 zwart wit.
De logo's zijn iets anders van kleur.
Hij is DI2 ready en de kabels hoor ik helemaal niet meer in het frame.
Daarnaast heeft deze een andere dikkere zadelklem.
Al met al goede hoop dat deze het langer vol gaat houden.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Plaats reactie