Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

muthill
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2009 20:48

muthill 26 dec 2014 23:47

Vandaag de Chorus 2015 besteld, kijken wanneer die binnenkomt, dan kan ik weer verder. :D

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 27 dec 2014 10:18

muthill schreef:Vandaag de Chorus 2015 besteld, kijken wanneer die binnenkomt, dan kan ik weer verder. :D
Ik kan niet wachten op foto's daar ben ik dol op :-)
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

muthill
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2009 20:48

muthill 27 dec 2014 11:12

MarcFaFo schreef:
muthill schreef:Vandaag de Chorus 2015 besteld, kijken wanneer die binnenkomt, dan kan ik weer verder. :D
Ik kan niet wachten op foto's daar ben ik dol op :-)
Ik ben daar ook dol op, foto's. Ben ook benieuwd naar jou nieuwe aanwinst!!

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 28 dec 2014 09:08

muthill schreef:
MarcFaFo schreef:
muthill schreef:Vandaag de Chorus 2015 besteld, kijken wanneer die binnenkomt, dan kan ik weer verder. :D
Ik kan niet wachten op foto's daar ben ik dol op :-)
Ik ben daar ook dol op, foto's. Ben ook benieuwd naar jou nieuwe aanwinst!!
Ja hij is nog niet zoals ik denk dat ie moet zijn. De wielen wil ik nog aanpassen, wacht op een nieuw zadel en bidon houders. Maar ik zal wel een tussenstand geven :mrgreen:
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

muthill
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2009 20:48

muthill 10 feb 2015 17:41

Zo de Chorusgroep is binnen. Er waren wat leveringsproblemen bij Campagnolo schijnt.
Morgen eindelijk beginnen. Als eerste met de lagers persen en de voorvork afzagen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 10 feb 2015 22:14

Get the party started!!
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

muthill
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2009 20:48

muthill 11 feb 2015 12:17

Het feest is begonnen, eerst de cups erin geperst, crankset gemonteerd en de remhoeven. Straks weer verder.
Afbeelding
Afbeelding

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 20 feb 2015 21:07

Hopelijk heb je meer plezier van de Kuraro. Succes met de opbouw.

Toch jammer dat er toch aardig wat problemen met de Kuota frames zijn... Daar ben ik toch wel van geschrokken. Helaas heb ik vorige week ook mijn 2e Kharma mogen ophalen vanwege een scheur in de zitbuis. Frame had ik net een half jaar en nog maar 2500km op gereden. Mooi dat ik alles zo weer op mijn nieuwe frame kon monteren zonder veel opnieuw te hoeven afstellen... :).

Goede en snelle service van de Salden, maar toch jammer dat Kuota's wel vaker scheuren. Zondag hoop ik toch weer een lekker ritje te kunnen maken, want de geometrie van de Kharma bevalt me super.... Zadel steekt overigens niet te ver uit en mijn BBL is maar 72cm bij mijn 1.65m op een maatje frame XS... ;)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8520
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 feb 2015 21:46

Suntoro schreef:Hopelijk heb je meer plezier van de Kuraro. Succes met de opbouw.

Toch jammer dat er toch aardig wat problemen met de Kuota frames zijn... Daar ben ik toch wel van geschrokken. Helaas heb ik vorige week ook mijn 2e Kharma mogen ophalen vanwege een scheur in de zitbuis. Frame had ik net een half jaar en nog maar 2500km op gereden. Mooi dat ik alles zo weer op mijn nieuwe frame kon monteren zonder veel opnieuw te hoeven afstellen... :).

Goede en snelle service van de Salden, maar toch jammer dat Kuota's wel vaker scheuren. Zondag hoop ik toch weer een lekker ritje te kunnen maken, want de geometrie van de Kharma bevalt me super.... Zadel steekt overigens niet te ver uit en mijn BBL is maar 72cm bij mijn 1.65m op een maatje frame XS... ;)
Volgens mij dan met het nieuw type frame de evo serie.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 21 feb 2015 10:54

Ik heb inderdaad weer een identiek frame gekregen, terwijl er in de winkel werd gezegd dat ik een nieuwer frame had gekregen. Maar volgens mij snapten ze niet dat ik een converter BB had gemonteerd in het frame, waarvan ik zei dat je die er zo uit kon draaien omdat het 2 bussen waren die in elkaar geschroefd waren. Volgens mij snapten ze het niet, maar ik ben er toch niet tegen in blijven gaan. Dus heb ik toch maar een nieuwe BB aangeschaft er in laten persen (hopelijk is ie makkelijk te verwijderen als ie versleten, en niet is vastgekoekt...). Oude BB kon nog wel even door, maar een nieuwe BB rijdt toch ook wel weer prettig.

Achter Kharma staat wel Evo. Maar wat is het verschil eigenlijk tussen de gewone Kharma en Kharma Evo. Bij de bestelling van mijn frame in juli 2014 zag ik nergens Evo staan op het plaatje, maar het stond dus wel op mijn frame. Ook Kuota was anders geschreven dan dacht. Dunnere letters en volgens mij waren de nieuwere Kuota letters iets dikker en lager geschreven...

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8520
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 feb 2015 11:27

Verschil zie ik alleen bij zadelpen aansluiting rest weet ik even zo niet.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

wielracer
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 18 okt 2013 09:05

wielracer 21 feb 2015 18:44

Suntoro schreef:Hopelijk heb je meer plezier van de Kuraro. Succes met de opbouw.

Toch jammer dat er toch aardig wat problemen met de Kuota frames zijn... Daar ben ik toch wel van geschrokken. Helaas heb ik vorige week ook mijn 2e Kharma mogen ophalen vanwege een scheur in de zitbuis. Frame had ik net een half jaar en nog maar 2500km op gereden. Mooi dat ik alles zo weer op mijn nieuwe frame kon monteren zonder veel opnieuw te hoeven afstellen... :).
Ik heb een Kharma die al 6 jaar oud is, januari 2009 en heeft al veel geleden, maar rijdt nog steeds als een zonnetje.

Plaats reactie