Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

Mark86
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jun 2014 21:14

Mark86 14 sep 2014 09:23

Vrijdag na lang wachten mijn nieuwe fiets op kunnen halen.
Afbeelding

Is wel een hele vooruitgang t.o.v. mijn Trek 1.2 :D

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 sep 2014 10:15

tallguy schreef:
scottpch schreef:De Vos heeft inmiddels een lading Kuota's staan en hangen, vooral de Kharma heeft ie op voorraad, evenals de Kuraro en Korsa.
Ik zie inderdaad zeer scherpe prijzen staan op de website :P .

Zijn er forumleden die toevallig een xxl kharma rijden? Op basis van het geometry overzicht op internet zie ik (helaas) een balhoofdbuis lengte van 21cm. Dat levert denk ik met een binnenbeenlengte van 99cm een aardige drop. Of valt dat in praktijk wel mee?

Ben erg benieuwd of iemand zijn ervaring hierover kan delen.
Enkel jij kan beoordelen of je met een 21 cm balhoofd de drop aan kan.

Ik heb een bbl van 94 cm en ben na enkele nekhernias en andere rug problemen overgestapt op een Roubaix met 24 cm balhoofd, 4 cm conische spacers en hou dan een drop van een cm of 6.

Is mijn positie de norm?
Nee, totaal niet.
Maar het is wel een voorbeeld om aan te tonen dat iemand anders onmogelijk kan bepalen wat jij wel of niet aan kan.

Succes nog.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
MaVe46
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 nov 2013 14:05
Locatie: Limburg

Gebruikersavatar MaVe46 19 sep 2014 05:21

Mark86 schreef:Vrijdag na lang wachten mijn nieuwe fiets op kunnen halen.
Afbeelding

Is wel een hele vooruitgang t.o.v. mijn Trek 1.2 :D

Leuke fiets, Italiaans blijft toch prachtig spul ;)
Mvg Martijn
=========

GIANT TCR 0
Colnago E1

tallguy
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 aug 2012 09:38

tallguy 19 sep 2014 11:15

Lcsmet schreef:
tallguy schreef:
scottpch schreef:De Vos heeft inmiddels een lading Kuota's staan en hangen, vooral de Kharma heeft ie op voorraad, evenals de Kuraro en Korsa.
Ik zie inderdaad zeer scherpe prijzen staan op de website :P .

Zijn er forumleden die toevallig een xxl kharma rijden? Op basis van het geometry overzicht op internet zie ik (helaas) een balhoofdbuis lengte van 21cm. Dat levert denk ik met een binnenbeenlengte van 99cm een aardige drop. Of valt dat in praktijk wel mee?

Ben erg benieuwd of iemand zijn ervaring hierover kan delen.
Enkel jij kan beoordelen of je met een 21 cm balhoofd de drop aan kan.

Ik heb een bbl van 94 cm en ben na enkele nekhernias en andere rug problemen overgestapt op een Roubaix met 24 cm balhoofd, 4 cm conische spacers en hou dan een drop van een cm of 6.

Is mijn positie de norm?
Nee, totaal niet.
Maar het is wel een voorbeeld om aan te tonen dat iemand anders onmogelijk kan bepalen wat jij wel of niet aan kan.

Succes nog.
Bedankt voor je feedback. Na een kortstondig telefoontje met Vos om te vragen of er een xxl op voorraad was werd mij al direct duidelijk dat ik daar geen fiets wil kopen. Enorm marktkoopman gehalte en na een paar uur de gedachten te laten bezinken en logisch nadenken is het geen verstandige keuze om uberhaupt naar een kleiner frame te kijken.

Inmiddels heb ik een order geplaatst voor een Roubaix Sport sl4 2015 (dat ook de eerste keuze was) en nu is afwachten totdat deze wordt uitgeleverd. Maatje 61 wordt op zijn vroegst midden/eind oktober verwacht.

Transalp2011
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mei 2014 20:45

Transalp2011 19 okt 2014 20:48

Wie o wie weet waar ik in de regio Arnhem een Kuota dealer kan vinden. De officiële kuota pagina geeft me niet de mogelijkheid deze te zoeken. Vandaag op de bikemotion geweest en de kiral is wel blijven hangen als een potentiële nieuwe fiets. Alvast bedankt voor de reacties

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 okt 2014 20:51

tallguy schreef:....

Inmiddels heb ik een order geplaatst voor een Roubaix Sport sl4 2015 (dat ook de eerste keuze was) en nu is afwachten totdat deze wordt uitgeleverd. Maatje 61 wordt op zijn vroegst midden/eind oktober verwacht.
Die heb ik ook, dan wel model 2014 :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 okt 2014 21:14

Transalp2011 schreef:Wie o wie weet waar ik in de regio Arnhem een Kuota dealer kan vinden. De officiële kuota pagina geeft me niet de mogelijkheid deze te zoeken. Vandaag op de bikemotion geweest en de kiral is wel blijven hangen als een potentiële nieuwe fiets. Alvast bedankt voor de reacties
Je zou Marc Roelofs kunnen vragen op de van nispenstraat is Kuota dealer geweest.maar kan alles leveren.
Mijn kharma is nu 3,5 jaar en nog steeds zeer tevreden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 21 okt 2014 23:53

Is dit origineel? Zoek nog een pekel fietsje ;)

Afbeelding
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 okt 2014 08:52

Soap schreef:Is dit origineel? Zoek nog een pekel fietsje ;)

Afbeelding
Het frame lijkt me een Karma van enkele generaties geleden.
De wielen daarentegen :mrgreen:

Hier een andere foto
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

muthill
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2009 20:48

muthill 22 okt 2014 09:18

muthill schreef:@MarcFaFo, al in het bezit van het nieuwe frame? Ik heb gisteren ook een scheurtje geconstateerd op dezelfde plek, andere zijde....
Zo even een update, ik krijg een nieuw frame. Het heeft een tijd geduurd maar ik heb er de hele zomer op kunnen doorfietsen.
De Kharma is niet meer leverbaar in mijn maat en kreeg daarom het voorstel om te wachten op de modellen 2015, of om voor de Kuraro te gaan.
Na wat wikken en wegen heb ik toch voor de Kuraro gekozen. De kleuren van de opvolger van de Kharma, de Kryon, vond ik wat minder.
Ik ga het frame komende week ophalen, en dan lekker van de winter opbouwen.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 22 okt 2014 09:32

Ja wielen zijn over geplakt, dat geeft de verkoper ook netjes aan.
Maar kun je iets zeggen over het frame? Zit in de zoektocht naar een winterfiets ;-)

Wil er nog 1000 euro voor hebben, dat lijkt mij erg fors.....
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 22 okt 2014 18:17

muthill schreef:
muthill schreef:@MarcFaFo, al in het bezit van het nieuwe frame? Ik heb gisteren ook een scheurtje geconstateerd op dezelfde plek, andere zijde....
Zo even een update, ik krijg een nieuw frame. Het heeft een tijd geduurd maar ik heb er de hele zomer op kunnen doorfietsen.
De Kharma is niet meer leverbaar in mijn maat en kreeg daarom het voorstel om te wachten op de modellen 2015, of om voor de Kuraro te gaan.
Na wat wikken en wegen heb ik toch voor de Kuraro gekozen. De kleuren van de opvolger van de Kharma, de Kryon, vond ik wat minder.
Ik ga het frame komende week ophalen, en dan lekker van de winter opbouwen.
Leuk te lezen dat je voor Kuraro gaat.Veel plezier met het opbouwen en foto's van het proces tijdens de bouw is altijd leuk. Ik vind het nog steeds een heerlijke fiets. Mooie balans tussen stijf en comfort.

Laat je niet teveel afleiden door mijn berichtje. Ik denk doordat ik een relatief grote BBL heb mijn zadel te ver de zadelbuis uitsteekt, ondanks dat deze voldoende binnen limieten op de zadel pen blijft. Hierdoor denk ik dat de zadelpen buis een scheurtje laat zien. Ikzelf weet nog niet wat ik moet doen qua nieuw frame. De Kougar heeft niet mijn voorkeur ivm achterrem positie en geïntegreerde voorvorkrem.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Plaats reactie