Giant
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Op zich ook wel logisch, XL is nog nooit goed leverbaar geweest (Giant geeft ook niet de indruk nog graag losse frames te willen leveren) de komplete fiets met dit frame is zodanig afgemonteerd (SL1 wielen, ultegra 8000 en nette opbouwdelen voor heel ruim onder de 4k dat een frame totaal niet interessant meer is als de verkoper er meer dan 2000 Euro voor wil
NIets mis met het frame overigens als je meteen in een setje fouriers investeert.
NIets mis met het frame overigens als je meteen in een setje fouriers investeert.
tcr stuurt makkelijker in korte bochten en voelt wat vriendelijker aan,
De propel wilt alleen maar rechtuit
Als ik het bij 1 fiets moest houden werd het zeker de TCR ipv de Propel.
Het Giant sunweb team rijdt niet voor niets dit jaar alleen op de Tcr en heeft de propel eruit gedaan. De tcr is gewoon een alles kunnen vergeleken met de propel.
gelukkig heb ik de luxe dat ik nog kan kiezen welke ik mee pak,
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Eens al moet je wel bedenken dat de ploegen nooit op de consumenten Propel hebben gereden maar op een aanpaste versie die iets anders reed (en betere remmen had)
Wat versta je onder aangepaste versie??sharkman113 schreef: ↑19 apr 2018 11:49 Eens al moet je wel bedenken dat de ploegen nooit op de consumenten Propel hebben gereden maar op een aanpaste versie die iets anders reed (en betere remmen had)
Frame is hetzelfde alleen betere remmen idd de fouriers die heb ik er ook op zitten.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Dat is enkel afmontage. Net als de ploeg nooit op een consumenten Defy heeft gereden (maar wel een "customized Defy voor Roubaix heeft ingezet) had de Propel die is ingezet door de profs ook maar beperkt met de consumenten versie te maken om te beginnen heeft de teamversie de aluminium uitvalpatten van de oude TCR met zadelpen (derailleurhanger is ook anders), bovendien is het frame zwaarder wat doet vermoeden dat er meer carbon is verwerkt/gebruikt op de cruciale plaatsen. Ik heb ze beide in ISP uitvoering en ze rijden daadwerkelijk verschillend.
Klaarblijkelijk willen we ook een beetje gefopt worden door de fabrikanten ....... Heb zelf een TCR gehad en heb nu een Propel (zonder ISP) en ben daarom wel benieuwd naar het verschil in rijden tussen de consumentenversie en de door de prof bereden modellen. Het verschil tussen de TCR en de Propel in consumentenuitvoering ligt wat mij betreft vooral in het sturen, de Propel heeft een soort tegenzin, vooral in vergelijking met de TCR, om de bocht in te gaan. Is iets zwaarder ook bij een gelijke afmontage. Ik ben geen criteriumknaller dus dat verschil vind ik geen probleem. Zoek je een wendbare alleskunner; neem de TCR, wil je topsnelheid; ga voor de Propel.
Sensa cyclecross
The Giant TCR Advanced 2 is BikeRadar’s Road Bike of the Year 2018
Superb all-rounder takes our most coveted award
https://www.bikeradar.com/road/news/art ... ner-52168/
Superb all-rounder takes our most coveted award
https://www.bikeradar.com/road/news/art ... ner-52168/
-
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06 aug 2017 09:22
Nee hoor, Giant Sunweb rijdt dit jaar op de Propel, TCR en de trinityDuccie schreef: ↑18 apr 2018 22:27tcr stuurt makkelijker in korte bochten en voelt wat vriendelijker aan,
De propel wilt alleen maar rechtuit
Als ik het bij 1 fiets moest houden werd het zeker de TCR ipv de Propel.
Het Giant sunweb team rijdt niet voor niets dit jaar alleen op de Tcr en heeft de propel eruit gedaan. De tcr is gewoon een alles kunnen vergeleken met de propel.
gelukkig heb ik de luxe dat ik nog kan kiezen welke ik mee pak,