Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Giantico
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 25 dec 2020 20:20

Wat een dikke kleurstelling zeg! Al moet ik zeggen dat ik de Rosewood op mijn nieuwe TCR ook helemaal top vind 😊.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 26 dec 2020 14:59

Giantico schreef: 25 dec 2020 09:36 De Di2 upgrade staat ook hier op de planning voor het voorjaar denk ik. Waar moet ik aan denken rond de 1500€?
Als straks Shimano 12 speed uit komt, zal er vast wel wat op marktplaats komen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

asa
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 jan 2020 13:04

asa 29 dec 2020 10:04

ondertussen al bijna 6 maand aan het wachten op de TCR Advanced pro 1 2021, levertermijn wordt iedere keer opgeschoven, grrr!

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 29 dec 2020 12:37

asa schreef: 29 dec 2020 10:04 ondertussen al bijna 6 maand aan het wachten op de TCR Advanced pro 1 2021, levertermijn wordt iedere keer opgeschoven, grrr!
Snap je frustratie!
Ik wacht nu een dikke 2 maand.
En er gaan nog minimaal 4 overheen voor mij.
Ik heb contact met Giant gezocht of het niet handiger zou zijn om alleen fietsen uit te leveren aan dealers die daadwerkelijk een fiets verkocht hebben en zo onnodig lange wachttijden te voorkomen en dat mensen niet door heel het land moeten rijden voor een fiets om die maar snel te kunnen hebben. De shop verkoopt dan ook alleen maar de fiets terwijl het onderhoud ergens anders gebeurd.
Maar zo makkelijk was het allemaal niet.
De fiets die ik besteld heb staat bij 5 andere dealers in mijn maat maar doorleveren zit er niet in. En ergens anders kopen voor mij ook niet. Dus geduld hebben is het enige wat je kunt doen!

asa
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 jan 2020 13:04

asa 29 dec 2020 13:08

sensawielerfan schreef: 29 dec 2020 12:37
asa schreef: 29 dec 2020 10:04 ondertussen al bijna 6 maand aan het wachten op de TCR Advanced pro 1 2021, levertermijn wordt iedere keer opgeschoven, grrr!
Snap je frustratie!
Ik wacht nu een dikke 2 maand.
En er gaan nog minimaal 4 overheen voor mij.
Ik heb contact met Giant gezocht of het niet handiger zou zijn om alleen fietsen uit te leveren aan dealers die daadwerkelijk een fiets verkocht hebben en zo onnodig lange wachttijden te voorkomen en dat mensen niet door heel het land moeten rijden voor een fiets om die maar snel te kunnen hebben. De shop verkoopt dan ook alleen maar de fiets terwijl het onderhoud ergens anders gebeurd.
Maar zo makkelijk was het allemaal niet.
De fiets die ik besteld heb staat bij 5 andere dealers in mijn maat maar doorleveren zit er niet in. En ergens anders kopen voor mij ook niet. Dus geduld hebben is het enige wat je kunt doen!
het frustrerende is dat ik al 5x een leveringsdatum heb zien opgeschoven worden, dan kijk je uit naar die datum en is ie er niet

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 29 dec 2020 15:15

Er zit niks anders op dan geduld hebben!
En ik begrijp dat dat moeilijk is, je kijkt enorm uit naar je nieuwe fiets.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 dec 2020 20:08

sensawielerfan schreef: 29 dec 2020 12:37 ...........
De fiets die ik besteld heb staat bij 5 andere dealers in mijn maat maar doorleveren zit er niet in. En ergens anders kopen voor mij ook niet. Dus geduld hebben is het enige wat je kunt doen!
Ik zou nu als dealer, die wel geïnvesteerd heeft in "stock" mijn fietsen ook niet doorgeven aan die dealers die enkel een bonnetje opmaken en dan pas een fiets bestellen.
Waarbij niet gezegd is dat jouw dealer geen volle showroom heeft staan met voor jou allemaal "verkeerde" fietsen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 30 dec 2020 13:24

Dat begrijp ik ook!
Maar niet alle stores zijn zo groot dat ze meerdere fietsen op voorraad kunnen hebben.
De store waar ik hem gekocht heb is bijna door de sportieve fietsen heen. En heeft ook nog wel wat in bestelling staan. Maar elektrische fietsen is wat er het meest verkocht wordt hier.
Ik zal geduld moeten hebben en velen met mij.
Het is alleen jammer voor de mensen die in het voorjaar denken een fiets te willen kopen. Die komen bedrogen uit.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 dec 2020 15:29

sensawielerfan schreef: 30 dec 2020 13:24 ....
Ik zal geduld moeten hebben en velen met mij...........
Jij misschien wel, maar zoals je eerder schreef, er zijn dealers die wel nog voorraad hebben.
Anderen moeten dus dus mogelijk een pak minder geduld hebben.
Als er echt zo veel schaarste zou zijn als sommigen willen laten geloven dan stond er bij geen enkele fietsenzaak nog een racefiets binnen. En de realiteit is dat er nog redelijk wat racefietsen te koop zijn.
Maar dan moet je een beetje opzoekwerk doen, wat telefoontjes plegen en je zelf willen verplaatsen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 30 dec 2020 16:05

Ik merk nog niet heel veel verschil in levertijden, Wel is het een feit dat er steeds minder zaken bereid zijn om overmatig veel voorraad aan te houden (ook een trend bij de importeurs). Canyon heeft een beetje de toon gezet en dit is bij de meeste merken inmiddels niet anders. Met shoppen kun je her en der nog zeker wat modellen vinden (lees complete fietsen, losse frames en groepen is echt een drama).
Als je qua kleur/merk/uitvoering wat flexibeler bent zijn er her en der wel minder merkgebonden verkopers die leven van overstock van dealers maar als je gaat voor service/vakmanschap (lees zo min mogelijk zelf wilt sleutelen) zou ik adviseren of lekker bij je eigen dealer te blijven en iets meer geduld te hebben.

MichaelN1986
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2020 20:27

MichaelN1986 03 jan 2021 11:06

asa schreef: 29 dec 2020 13:08
sensawielerfan schreef: 29 dec 2020 12:37
asa schreef: 29 dec 2020 10:04 ondertussen al bijna 6 maand aan het wachten op de TCR Advanced pro 1 2021, levertermijn wordt iedere keer opgeschoven, grrr!
Snap je frustratie!
Ik wacht nu een dikke 2 maand.
En er gaan nog minimaal 4 overheen voor mij.
Ik heb contact met Giant gezocht of het niet handiger zou zijn om alleen fietsen uit te leveren aan dealers die daadwerkelijk een fiets verkocht hebben en zo onnodig lange wachttijden te voorkomen en dat mensen niet door heel het land moeten rijden voor een fiets om die maar snel te kunnen hebben. De shop verkoopt dan ook alleen maar de fiets terwijl het onderhoud ergens anders gebeurd.
Maar zo makkelijk was het allemaal niet.
De fiets die ik besteld heb staat bij 5 andere dealers in mijn maat maar doorleveren zit er niet in. En ergens anders kopen voor mij ook niet. Dus geduld hebben is het enige wat je kunt doen!
het frustrerende is dat ik al 5x een leveringsdatum heb zien opgeschoven worden, dan kijk je uit naar die datum en is ie er niet

Ik zou bijna zeggen ingebreke stelling een uiterste levertermijn noemen en als ze die niet redden elders bestellen waar die op voorraad is.

asa
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 jan 2020 13:04

asa 03 jan 2021 18:10

Dan mag je nog eens extra aantal maanden wachten :) trouwens een ingebrekestelling heeft heel weinig kans op slagen hoor. Probleem ligt niet bij lbs maar bij giant zelf

Plaats reactie