Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

J-JBol
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:41

J-JBol 05 apr 2021 09:48

Volgens mij is de conclusie juist dat het heel persoonlijk is. Als de geometrie jou past kun je er waarschijnlijk wel lekker mee door knallen. Blijkt maar wel weer eens te meer dat het heel belangrijk is om te onderzoeken of de geometrie passend is voor je een fiets aankoopt.,

At1
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jun 2010 08:44

At1 05 apr 2021 09:53

Giantico schreef: 04 apr 2021 23:22
At1 schreef: 04 apr 2021 15:39
Giantico schreef: 03 apr 2021 23:02

Dankjewel! Ben erg benieuwd als ik er een setje 28mm bandjes op knal of ik hem dan ook als endurance racer kan gebruiken voor ritten van 150+ volgende week vrijdag eerste gravel rit 🥰
Ik heb de Revolt gehad, een erg comfortabele fiets. Kon er alleen geen vrienden mee worden. Waarom daarom lukte het mij totaal niet om er snelheid op te houden. Op de weg was ik niet vooruit te branden, 30 gemiddeld? Onmogelijk voor mij.
Nu een Superior gravel/race en die bevalt vele malen beter. Ik vermoed dat met name de geo mij beter ligt.
hmm dit is niet zo fraai. kun je mij uitleggen wat je niet fijn vond? dacht dat ik hiermee op de weg weg plus 30 kon fietsen gemiddeld. maar als ik jouw verhaal zo lees dan is die daar dus ongeschikt voor?
Geen idee waardoor het nu kwam. Het zal toch voor mij een niet werkende geo zijn denk ik. Ik had ook niet verwacht dat het zo'n verschil zou maken. Wellicht kost het jou geen moeite om snelheid te houden.
ting ting,
Sup xroad SE

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 apr 2021 11:26

At1 schreef: 05 apr 2021 09:53
Giantico schreef: 04 apr 2021 23:22
At1 schreef: 04 apr 2021 15:39 . Op de weg was ik niet vooruit te branden, 30 gemiddeld? Onmogelijk voor mij.
Nu een Superior gravel/race en die bevalt vele malen beter. Ik vermoed dat met name de geo mij beter ligt.
jouw verhaal zo lees dan is die daar dus ongeschikt voor?
....Wellicht kost het jou geen moeite om snelheid te houden.
Dat dus, de ene vind dit, de ander dat en weer een andere juist weer iets anders.
Ik rij zelf op een Trek Domane, sommigen vinden dat een "tractor".
Ik ben er in onze groep nog nooit afgereden omwille van mijn fiets, maar wel gewoon omdat ik niet goed genoeg ben. :)

Je banden hebben dan weer wel een invloed, als je in een, voor jouw kunnen, snelle groep wil meerijden zou ik zorgen dat ik maximum 28 mm (echte breedte) racebandjes om mijn velgen heb zitten.
Je kan dan merken of je nog "over" hebt om ook op gravelbanden mee te kunnen :)

Je niet laten gek maken en dus niet te veel laten leiden door wat anderen wel of niet kunnen maar het zelf ervaren
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

agroote
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 okt 2020 14:12

agroote 05 apr 2021 21:43

Iemand ervaring met een mooie fietsbel op de Giant Defy advanced 2021? Zit zelf te denken aan een close the gap zodat ik ook een GPS kan plaatsen op den duur. Vraag mij alleen af of dit kan omdat het stuur niet helemaal rond is, ook wat in dikte toeloopt naar het midden. Iemand ervaring? Zal het ook even voorleggen aan hen via Instagram!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 apr 2021 22:49

@agroote, laat je hier dan even weten wat ctg op Instagram post?
I know myself like no one else
Nothing to defend

agroote
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 okt 2020 14:12

agroote 05 apr 2021 22:55

Zeker! Misschien past de regular of mini (wil waarschijnlijk een edge 530 of wahoo element) wel gewoon ondanks de niet ronde vorm.

Giantico
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 05 apr 2021 23:03

agroote schreef: 05 apr 2021 21:43 Iemand ervaring met een mooie fietsbel op de Giant Defy advanced 2021? Zit zelf te denken aan een close the gap zodat ik ook een GPS kan plaatsen op den duur. Vraag mij alleen af of dit kan omdat het stuur niet helemaal rond is, ook wat in dikte toeloopt naar het midden. Iemand ervaring? Zal het ook even voorleggen aan hen via Instagram!
Kan het wel even voor je navragen als ik woensdag mijn fietsje ophaal

asa
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 jan 2020 13:04

asa 06 apr 2021 12:43

Nog mensen met problemen met de powermeter op de 21 TCR?
Heb heel vaak kalibratieproblemen. Kan enkel kalibreren indien de powermeter volledig opgeladen is, dus moet hij na elk ritje in de stekker wat niet de bedoeling kan zijn...

agroote
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 okt 2020 14:12

agroote 07 apr 2021 22:18

Lcsmet schreef: 05 apr 2021 22:49 @agroote, laat je hier dan even weten wat ctg op Instagram post?
Ze geven aan dat de raceday SL of de regular GWS een goede keuze is in combinatie met de edge 530! Denk die maar bestellen onderhand.

Gebruikersavatar
JorgV
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:18

Gebruikersavatar JorgV 08 apr 2021 20:29

asa schreef: 06 apr 2021 12:43 Nog mensen met problemen met de powermeter op de 21 TCR?
Heb heel vaak kalibratieproblemen. Kan enkel kalibreren indien de powermeter volledig opgeladen is, dus moet hij na elk ritje in de stekker wat niet de bedoeling kan zijn...
Irritant, ik zou teruggaan naar je dealer. Moet je iedere keer opnieuw kalibreren voor je gaat rijden?

Ik heb afgelopen week mijn powermeter binnengekregen en gemonteerd, gekozen voor een P2M NGECO. Ik kreeg korting omdat ik het project van IQ2 had 'gebackt', dus was de keuze snel gemaakt. Er was wel een setje nieuwe bladen nodig, dus gekozen voor een buitenblad van SRAM (52) en binnenblad van TA Specialites (39). Erg blij mee, hoewel een nieuwe wielset nu dus even moet wachten ;)!

De foto vertekent iets trouwens, het zadel staat wel naar beneden, maar in werkelijkheid minder dan hier lijkt.
Bijlagen
20210406_165942.jpg
20210406_170006.jpg

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 09 apr 2021 08:58

Sinds 2 maanden in het bezit van een Giant TCR Advanced disc 1. Rijdt heerlijk, maar toch twee problemen.

Remkabel voorrem zit niet lekker waardoor deze schuurt tegen de balhoofdbuis met lakbeschadiging tot gevolg. Lijkt mij een fout van de FM.

Kwam er vanmorgen achter dat er forse speling in de voornaaf zit. Gisteren was het afdichtrubber van de naaf er al een keer uitgelopen en einde van de rit hoorde ik een piepend geluid. Wiel heeft nu zijwaarts dik een centimeter speling, dus dat wordt komende dagen op de strandfiets aangezien de FM natuurlijk pas woensdag tijd heeft.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 09 apr 2021 14:18

Neruub schreef: 09 apr 2021 08:58 Sinds 2 maanden in het bezit van een Giant TCR Advanced disc 1. Rijdt heerlijk, maar toch twee problemen.

Remkabel voorrem zit niet lekker waardoor deze schuurt tegen de balhoofdbuis met lakbeschadiging tot gevolg. Lijkt mij een fout van de FM.

Kwam er vanmorgen achter dat er forse speling in de voornaaf zit. Gisteren was het afdichtrubber van de naaf er al een keer uitgelopen en einde van de rit hoorde ik een piepend geluid. Wiel heeft nu zijwaarts dik een centimeter speling, dus dat wordt komende dagen op de strandfiets aangezien de FM natuurlijk pas woensdag tijd heeft.
Waar woon je? Anders mag je wel even wiel ophalen vanavond bij mij. Mag je even lenen (of kopen voor paar tientjes), kun je genieten van je TCR. Ik heb er 1 staan met 140 mm schijf

Plaats reactie