Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 04 sep 2021 15:45

JorgV schreef: 12 mar 2021 21:36 Bij de komende beurt mijn dealer maar eens vragen, inderdaad. Ik heb 'm nu anderhalf jaar, maar inmiddels al een keer of 8 het batterijtje vervangen (gebruik altijd Ikea knoopcellen, niet echt top of the range inderdaad..)

@Dennis, ik zou inderdaad ook langs de dealer gaan, zeker als ie net nieuw is.
ben op dit topic gekomen nadat ik zocht op 'RideSense BLE,' omdat de mijne zijn batterij amper enkele maanden meegaat.

Heeft iedereen dezelfde ervaring? Het is niet echt praktisch om telkens dat dingetje er af te schroeven...

Gebruikersavatar
JorgV
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:18

Gebruikersavatar JorgV 06 sep 2021 14:27

Ik heb 'm niet meer in gebruik. Ik gebruik de sensor van Garmin en heb de cadansmeting van mijn powermeter. Het blijft wel irritant, maar omdat ik hem niet meer gebruik, ben ik vergeten er iets over te zeggen bij de laatste beurt.

hayes

hayes 07 sep 2021 20:33

IK ben uit nieuwsgierigheid op zoek naar wek modeljaar dit zou zijn.
Giant Contend SL Tiagra.
Dikke kans dat dit m'n winterfiets wordt.

Afbeelding

hayes

hayes 07 sep 2021 20:37

Typisch. Ik zit 20 minuten te zoeken en vind niets. En meteen na deze post, vind ik het wel.
't Is een Contend SL Disc2 2017.

hayes

hayes 08 sep 2021 21:16

Ik heb de Contend SL van hierboven als winterfiets gekocht.
Van een heel fijne heer die helaas al jaren strijdt tegen kanker. Hij kan niet meer fietsen en wilde de fiets verkopen aan iemand die er echt goed voor ging zorgen. Hij had blijkbaar op m'n Facebook profiel gekeken (met fiets foto's) en mij voor alle anderen laten langskomen. En bovendien nog eens 100 euro van de prijs af en tal van spulletjes extra. Voor de prijs die ik betaald heb, bijna diefstal vind ik.

Wel geen lichte fiets. Met de Schwalbe Marathons die er op lagen, tikte hij 10.7 kg aan.
Met de Rubino Endurance bandjes (ook geen lichtgewichten) al 400 gram minder.
Morgen wat verder prutsen.

Ik heb nu wel al een vraagje ivm de (on)mogelijkheid om een front mount te installeren door de Conduct.. Giant heeft zelf een systeem, niet goedkoop en waar ik het vind ook uitverkocht. Zijn er front mounts die ver genoeg gaan?

Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 sep 2021 22:53

Eender welke met 2 bouten past:
Afbeelding

Dit is iets van Ali denk ik (of JCR)
Afbeelding

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 09 sep 2021 05:29

Waarom zet je er geen andere stuurpen op? Probleem opgelost. Dit is niet bepaald fraai.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 09 sep 2021 07:44

Dat gaat niet, die blok op de stuurpen zorgt voor de interface tussen kabelbedienden shifters en hydraulische remmen. Beetje lelijk en onhandig systeem maar het is wat het is.

Mijn oplossing hierboven gaat trouwens niet werken, je hebt het accessory pack nodig voordat die oplossing gaat en ik verwacht dat die net het probleem is.
Afbeelding

hayes

hayes 09 sep 2021 08:50

Het is idd niet het mooiste systeem maar het werkt wel goed. Het was een overgang omdat er op dat moment nog geen Tiagra hydraulische shifters waren denk ik?

Wel, het is nogal prijzig (ik denk 35 pond), maar ik zou het nog wel doen.
Maar ik vind het niet voorradig (wel niet lang gezocht gisteren).

Ik ha dop voorhand al gelezen dat het een probleem was met front mounts. De fiets was echter zo'n koopje, dat ik die niet kon laten staan. Misschien gewoon zo'n basic adaptertje op de stuurpen zelf en een belletje onderaan.

Ik vraag me af of je Chinese hydraulische shifters zou kunnen gebruiken en zo het GianT Conduct systeem achterwege laten.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 09 sep 2021 09:00

Ik denk dat een hydraulisch mechanische caliper eigenlijk wel ongeveer net zo goed werkt. Nu zit het adaptergedeelte in de stuurpen en daar gewoon op de caliper zelf. En ik denk dat het aardig wat gewicht scheelt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 sep 2021 12:47

hayes schreef: 08 sep 2021 21:16 ......
Ik heb nu wel al een vraagje ivm de (on)mogelijkheid om een front mount te installeren door de Conduct.. Giant heeft zelf een systeem, niet goedkoop en waar ik het vind ook uitverkocht. Zijn er front mounts die ver genoeg gaan?...........
Zou deze kunnen werken?
Afbeelding

Of deze boven op je stuurbuis van K-Edge
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

joris3p
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 nov 2009 14:46

joris3p 09 sep 2021 12:54

Lcsmet schreef: 09 sep 2021 12:47
hayes schreef: 08 sep 2021 21:16 ......
Ik heb nu wel al een vraagje ivm de (on)mogelijkheid om een front mount te installeren door de Conduct.. Giant heeft zelf een systeem, niet goedkoop en waar ik het vind ook uitverkocht. Zijn er front mounts die ver genoeg gaan?...........
Zou deze kunnen werken?
Afbeelding

Of deze boven op je stuurbuis van K-Edge
Afbeelding
Mocht een van de twee werken zou ik eerst op Ali kijken. Daar kosten ze een fractie van de prijzen uit de linkjes.

Plaats reactie