Giant
- rverwaart
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 02 mei 2016 09:38
- Locatie: Capelle a/d IJssel
- Contact
Volgens mij zijn het de Shimano R55C4 die er af-fabriek op zitten. https://www.futurumshop.nl/shimano-r55c ... paar.phtml
Vraag bij aanschaf van je wielen voor de zekerheid ff of ze ook bijbehorende remblokken hebben die in de plaats van die R55C4's passen.
Giant Propel Advanced 2 (2015) + Infinito R5AC
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Sinds dit weekend heb ik een soort van blaasjes op de lak opgemerkt.
De blaasjes zitten op de voorvork en aan de voorkant van het frame.
Fiets is een Giant TCR Composite uit 2012, maar het is toch gek dat ze nu plots tevoorschijn komen.
Iemand een idee wat het is, hoe het kan ontstaan en of ik het nog weg kan krijgen?
De blaasjes zitten op de voorvork en aan de voorkant van het frame.
Fiets is een Giant TCR Composite uit 2012, maar het is toch gek dat ze nu plots tevoorschijn komen.
Iemand een idee wat het is, hoe het kan ontstaan en of ik het nog weg kan krijgen?
- rverwaart
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 02 mei 2016 09:38
- Locatie: Capelle a/d IJssel
- Contact
Niet zo gek met de hitte van de afgelopen dagen . Anyway, je kan proberen ze voorzichtig 'lek' te prikken als het echt een blaasje met lucht is. Anders zou ik ze lekker laten zitten, misschien krimpen ze wel weer in als het kouder wordt. Zou me niets verbazen.Pitti Carabinieri schreef: ↑18 jul 2018 15:37 Sinds dit weekend heb ik een soort van blaasjes op de lak opgemerkt.
De blaasjes zitten op de voorvork en aan de voorkant van het frame.
Fiets is een Giant TCR Composite uit 2012, maar het is toch gek dat ze nu plots tevoorschijn komen.
Iemand een idee wat het is, hoe het kan ontstaan en of ik het nog weg kan krijgen?
Giant Propel Advanced 2 (2015) + Infinito R5AC
Heb dit ooit een keer meegemaakt met een aluminium frame. De blaasjes werden alsmaar groter, gingen niet weg. Dit zou kunnen komen (is mij toen verteld door de desbetreffende importeur) door een niet geheel schoon, gedeeltelijk vet frame voordat er gelakt werd. Geadviseerd werd mij toen om met een stuk schuurpapier en een spuitbus dit probleem te tackelen..... Niet gedaan natuurlijk, meteen andere fiets van een ander merk gekocht. Bij carbon had ik van dit probleem nog niet gehoord overigens.
Sensa cyclecross
-
- Forum-lid
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18
Nieuwe dakdrager gekocht om de Giant mee te nemen op vakantie!
Thule upride
Thule upride
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Even een update, de blaasjes zijn toch weer grotendeels weggegaan. In plaats daarvan zijn harde puntjes overgebleven. Toch gek. Je zou denken dat met fietsen in een graad of 27 de lak dat toch moet aankunnen.fromberg schreef: ↑18 jul 2018 18:44 Heb dit ooit een keer meegemaakt met een aluminium frame. De blaasjes werden alsmaar groter, gingen niet weg. Dit zou kunnen komen (is mij toen verteld door de desbetreffende importeur) door een niet geheel schoon, gedeeltelijk vet frame voordat er gelakt werd. Geadviseerd werd mij toen om met een stuk schuurpapier en een spuitbus dit probleem te tackelen..... Niet gedaan natuurlijk, meteen andere fiets van een ander merk gekocht. Bij carbon had ik van dit probleem nog niet gehoord overigens.
Ruim 20 jaar geleden was mijn eerste racefietsje een tweedehands groen-witte Giant Peloton, met buiscommandeurtjes en 2x6 versnellingen.
Nu is de cirkel weer rond, want vanochtend werd mijn zwart-groene Propel Advanced 1 bezorgd.
Nog wel een paar tweaks maken:
- Dat brede 44cm gorillastuur vervangen door een 40
- 12cm stuurpen vervangen door een 13 of 14. Eerst even uitproberen hoe de effectieve reach van een modern stuur icm R8000 brifters nou uitpakt vergeleken met mijn oude setup van diepe 'Belgische' bocht met 9-speed Ultegra.
- Spacertoren elimineren
- 12-25 cassette erop en de 11-28 bewaren voor in de bergen
Op een aantal punten zoals zadel, stuur en stuurpen en wielen en banden ligt 'ie qua afmontage wel heel duidelijk achter op zelfs de 'goedkoopste' Canyon Aeroad, maar hij was zó veel goedkoper dat je voor het geld dat je over houdt nog eens wat kunt upgraden.
Nu is de cirkel weer rond, want vanochtend werd mijn zwart-groene Propel Advanced 1 bezorgd.
Nog wel een paar tweaks maken:
- Dat brede 44cm gorillastuur vervangen door een 40
- 12cm stuurpen vervangen door een 13 of 14. Eerst even uitproberen hoe de effectieve reach van een modern stuur icm R8000 brifters nou uitpakt vergeleken met mijn oude setup van diepe 'Belgische' bocht met 9-speed Ultegra.
- Spacertoren elimineren
- 12-25 cassette erop en de 11-28 bewaren voor in de bergen
Op een aantal punten zoals zadel, stuur en stuurpen en wielen en banden ligt 'ie qua afmontage wel heel duidelijk achter op zelfs de 'goedkoopste' Canyon Aeroad, maar hij was zó veel goedkoper dat je voor het geld dat je over houdt nog eens wat kunt upgraden.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"