Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

QPeter
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2020 15:21

QPeter 14 apr 2021 11:46

DennisGiant schreef: 06 mar 2021 20:07 Goedenavond allemaal,

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van deze Giant TCR Advanced Pro Team. Hij rijdt echt geweldig. Enige minpuntje wat ik tijdens de eerste rit heb kunnen ontdekken is dat de Cadans sensor van de Giant PowerPro meter niet nauwkeurig is als ik over een hobbelige weg rijdt. Zijn er hier meer mensen die dat probleem ondervinden?
Wat een late reactie, maar ik ondervind dit ook met mijn fiets (ook een TCR Pro Team 2021). Maar dan moet het wel echt een slechte klinker weg zijn, hier in de buurt heb ik (gelukkig) niet iets wat op kasseien lijkt.
Mijn Garmin 820 springt soms van 90rpm wat ik ongeveer normaal fiets naar 49/50rpm. Maar ik vind dat persoonlijk niet storend, ik let niet super veel op cadans want voel aan mijn benen wel ongeveer wat ik trap.

asa schreef: 06 apr 2021 12:43 Nog mensen met problemen met de powermeter op de 21 TCR?
Heb heel vaak kalibratieproblemen. Kan enkel kalibreren indien de powermeter volledig opgeladen is, dus moet hij na elk ritje in de stekker wat niet de bedoeling kan zijn...
Ik heb dit probleem niet, ik kalibreer elke keer als ik ga fietsen en dit is binnen 5/10 seconden klaar. (gekoppeld aan een Garmin 820) ik las inmiddels dat je nu andere cranks hebt alleen geen powermeter hopelijk heb je snel een nieuw setje!

P.s: Ik heb toen ik mijn fiets kreeg wel direct deze geüpdatet met de meest recente firmware via de Giant Ridelink app, maar als iets defect is los je dat daar niet meer op natuurlijk. Maar misschien een tip voor je nieuw set cranks.

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 14 apr 2021 17:48

Neruub schreef: 09 apr 2021 08:58 Sinds 2 maanden in het bezit van een Giant TCR Advanced disc 1. Rijdt heerlijk, maar toch twee problemen.

Remkabel voorrem zit niet lekker waardoor deze schuurt tegen de balhoofdbuis met lakbeschadiging tot gevolg. Lijkt mij een fout van de FM.

Kwam er vanmorgen achter dat er forse speling in de voornaaf zit. Gisteren was het afdichtrubber van de naaf er al een keer uitgelopen en einde van de rit hoorde ik een piepend geluid. Wiel heeft nu zijwaarts dik een centimeter speling, dus dat wordt komende dagen op de strandfiets aangezien de FM natuurlijk pas woensdag tijd heeft.
Het is verholpen. Volgens de FM was het een ‘ontwerpfout’ in de steekas. Iets met dat deze niet massief is en enkel steunde op de dopjes en daardoor is gaan invreten oid. Techniek is voor mij abra kadabra, maar probleem is nu verholpen met een andere steekas.

Giantico
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 17 apr 2021 15:44

Na een aantal leerzame (en kostbare) fouten qua maat eindelijk een fiets die mij als gegoten zit. Wat een absolute schoonheid om te zien en in het echt nog mooier dan foto’s. Nu eindelijk fietsten maar!
Bijlagen
1DA7276B-54F9-403E-986A-B1851A74DC6E.jpeg

Plakzuil
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 mei 2021 15:57

Plakzuil 18 mei 2021 16:01

Giantico schreef: 03 apr 2021 23:02
sensawielerfan schreef: 03 apr 2021 20:34 Mooie fiets hoor👌
Dankjewel! Ben erg benieuwd als ik er een setje 28mm bandjes op knal of ik hem dan ook als endurance racer kan gebruiken voor ritten van 150+ volgende week vrijdag eerste gravel rit 🥰
Dat gaat zeker lukken. Ik heb een Giant Propel voor op de weg en heb ook een Revolt als gravel fiets. Die revolt gebruik ik echter ook als endurance fiets en voor in de bergritjes (31 vóór is toch wel lekker). Als je gewoon 28mm bandjes monteert op een paar knappe velgjes dan doet het niets onder voor een normale racefiets.

LD002
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 nov 2013 08:10

LD002 21 mei 2021 09:24

Ik heb ook een Revolt en vind het een geweldige fiets. Gebruik hem ook veel op de weg, overigens ook met 38mm banden. Maar het stuurgedrag is niet vergelijkbaar met een 'echte racefiets': de Revolt is veel langer en heeft een vlakkere balhoofdhoek waardoor hij wat lastiger de bocht doorgaat dan een racefiets. Afdalen met de Revolt is daardoor een stuk minder leuk dan op Specialized Allez Sprint (mijn racefiets).

Giantico
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 23 mei 2021 21:19

Wat grappig zeg ik had exaxt hetzelfde met de Revolt. Echt een plaatje van een fiets maar wat een luie fiets zeg. Vond het persoonlijk echt te lui. Gravel nu op een Cervélo Aspero en voor mij persoonlijk waar ik echt naar op zoek was een racebak eerste klas op gravel en hij komt met gemak mee op de weg.en dat doe ik dus gewoon op de gravel banden. Als ik daar een setje wielen bij haal met 28mm banden zou ik serieus geen andere fiets meer nodig hebben. Als ik maar 1 fiets mocht hebben was dit het wel. Afijn de Revolt is wel super comfortabel en licht. 7,9 kilo was die kunnen menig wegfietsen nog een voorbeeld aan nemen.

w1ll14m
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mar 2009 22:48

w1ll14m 25 mei 2021 22:26

Als je een Giant gravelbike wilt die in de buurt van een racefiets komt, ben je beter af met de TCX (cyclocross) fiets.
Ik rij er (TCX Advanced Pro) asfalt, gravel, en mountainbike tochten (incl. Sauerland en makkelijke bikepark routes) mee. Past 40mm brede band in, en afhankelijk van je voorderailleur misschien wel meer (mijn eTap is de bottleneck).

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 mei 2021 07:10

Blijkbaar pas 2.1 650B er zelfs in.

Ik heb de TCX ook op de shortlist om mijn huidige gravelfiets te vervangen.

Zou juist een beetje hard zijn (maar in hoeverre is dat een probleem op een fiets waar 40/47mm banden in gaan)
Afbeelding

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 26 mei 2021 09:11

Ik heb een giant defy die ik als gravelfiets gebruik, 35mm profielbandjes erin. Echt geen seconde spijt van. Ik vond de revolt te lui en te dicht bij mn mtb/29'er zitten na een aantal testritjes.

LD002
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 nov 2013 08:10

LD002 26 mei 2021 10:06

Ik gebruik de Revolt voor van alles en nog wat: wintertraining op de weg, gravellen, hier en daar een MTB trail en bikepacking in de zomer. Nogmaals heerlijke fiets maar verwacht niet dat je er net zo strak de bocht mee doorkomt als op een racer.

Giant2307
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 mei 2021 14:11

Giant2307 26 mei 2021 14:18

Waarom verwacht men van een revolt dat deze racy aan zou voelen. Deze is gemaakt om meer relaxt te rijden en eventueel met tassen etc te cruisen. De houding is toch ook veel relaxter als bij een tcx? Als je crossen wilt neem dan een tcx😊

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 mei 2021 17:47

Voor mij moet de fiets dienen om te crossen (met snelle kameraden, toertochten in de Kempen), lichte MTB met trage kameraad (heen en weer over asfalt, +100km voor de hele rit) en als winterfiets met 28mm banden.

Dan is het dus een compromis zoeken en dan past zowel de TCX als de Revolt.
Afbeelding

Plaats reactie