Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 05 okt 2020 11:49

mhr-zip schreef: 30 sep 2020 12:12 [knip]
Wanneer je goed op een TCR past heb je weinig op een Defy te zoeken. Pas je goed op een Defy kan je die TCR wel op je buik schrijven.
Is dit niet een ietwat te simpele conclusie?!

Ik heb een defy en een tcr. Ik zit op beide fietsen prima en ik kan het urenlang vol houden op beide fietsen. Mijn tcr is mijn racer en mijn defy mijn toer/gravel.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 05 okt 2020 12:33

Jaap Telder schreef: 05 okt 2020 11:44
Erg mooi! Als zou ik het balhoofd wat inkorten.


[/quote]

Als je het balhoofd gaat inkorten is de fiets klaar voor de schroot... :shock:
[/quote]
Gaat idd niet lukken... ;)
Maar de vorkbuis inkorten gaat het gewenste resultaat opleveren!

twingens
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 mar 2016 13:44

twingens 06 okt 2020 11:38

scottpch schreef: 05 okt 2020 12:33
Jaap Telder schreef: 05 okt 2020 11:44
Erg mooi! Als zou ik het balhoofd wat inkorten.

Als je het balhoofd gaat inkorten is de fiets klaar voor de schroot... :shock:
Gaat idd niet lukken... ;)
Maar de vorkbuis inkorten gaat het gewenste resultaat opleveren!
Reeds gebeurd! smoelt nog lekkerder :winkthumb: :winkthumb: :winkthumb:

phranck
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 apr 2015 10:47

phranck 06 okt 2020 16:47

zojuist een tweetal winkels gebeld in de buurt die Giants verkopen (niet een Giant store zelf) voor een 2021 DEFY ADVANCED PRO 1 DI2, echter de 2 winkels gaven aan dat er geen levertijd nog beschikbaar is voor de ML of L maat. Daaropvolgend heeft 1 winkel Giant gebeld voor een indicatie en is aangegeven dat alle 2021 modellen al uitverkocht/uitgeleverd/gereserveerd zijn....
Dat is toch een tegenvaller als dat waar is (zou niet weten waarom het niet waar zou zijn)

aimms2001
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2020 22:41

aimms2001 07 okt 2020 12:03

phranck schreef: 06 okt 2020 16:47 zojuist een tweetal winkels gebeld in de buurt die Giants verkopen (niet een Giant store zelf) voor een 2021 DEFY ADVANCED PRO 1 DI2, echter de 2 winkels gaven aan dat er geen levertijd nog beschikbaar is voor de ML of L maat. Daaropvolgend heeft 1 winkel Giant gebeld voor een indicatie en is aangegeven dat alle 2021 modellen al uitverkocht/uitgeleverd/gereserveerd zijn....
Dat is toch een tegenvaller als dat waar is (zou niet weten waarom het niet waar zou zijn)

Gisteravond stond een di2 versie op site nog als beschikbaar in maat M/L.

Iemand overigens al iets van reviews gezien van de nieuwe defy? Enige korte review die ik zie is de volgende:

https://youtu.be/c8r6cZCXpIc

phranck
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 apr 2015 10:47

phranck 07 okt 2020 13:00

ja idd, via de Giant site. Ik heb echter zaken gebeld die niet alleen Giants leveren, gezien ik vanuit mijn werk de fiets kan bestellen maar de Giant winkels zelf niet in de regeling zitten.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 07 okt 2020 14:22

phranck schreef: 07 okt 2020 13:00 ja idd, via de Giant site. Ik heb echter zaken gebeld die niet alleen Giants leveren, gezien ik vanuit mijn werk de fiets kan bestellen maar de Giant winkels zelf niet in de regeling zitten.
Ik zit niet vast aan die Giant store. Maar ik wil hem bij mijn eigen dealer kopen. Met het kortingspercentage dat ik altijd krijg (wat ook makkelijk in de marge zit). Maar ik heb het idee dat de fiets het niet gaat worden.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

phranck
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 apr 2015 10:47

phranck 07 okt 2020 14:29

mhr-zip schreef: 07 okt 2020 14:22
Ik zit niet vast aan die Giant store. Maar ik wil hem bij mijn eigen dealer kopen. Met het kortingspercentage dat ik altijd krijg (wat ook makkelijk in de marge zit). Maar ik heb het idee dat de fiets het niet gaat worden.
Zucht, idem hier. Na een vrije lange zoektocht en zojuist afgeronde bikefit, was mijn zoektocht afgerond en wil ik nu over op bestellen gaan, maar ik heb ook het vermoeden dat het m niet meer gaat worden met deze fiets.
Zojuist nog een andere winkel gebeld aan andere kant van het land, waar die op bestelling leverbaar is volgens de site (Morsink Tweewielers): erg vriendelijk personeel aan de telefoon maar mededeling ook hier was het zelfde --> Maat ML of L geen levertijdindicatie. Alles wat geproduceerd is is al uitgeleverd, je kan hem bestellen maar levertijd kan januari, februari maar ook juli zijn bij wijze van spreken of helemaal niet meer. Uitzonderlijke situatie, ook voor hun erg vervelend door oa Covid, bizar veel interesse, leveranciers azie die niet kunnen bij benen etc.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 07 okt 2020 15:10

phranck schreef: 07 okt 2020 14:29
mhr-zip schreef: 07 okt 2020 14:22
Ik zit niet vast aan die Giant store. Maar ik wil hem bij mijn eigen dealer kopen. Met het kortingspercentage dat ik altijd krijg (wat ook makkelijk in de marge zit). Maar ik heb het idee dat de fiets het niet gaat worden.
Zucht, idem hier. Na een vrije lange zoektocht en zojuist afgeronde bikefit, was mijn zoektocht afgerond en wil ik nu over op bestellen gaan, maar ik heb ook het vermoeden dat het m niet meer gaat worden met deze fiets.
Zojuist nog een andere winkel gebeld aan andere kant van het land, waar die op bestelling leverbaar is volgens de site (Morsink Tweewielers): erg vriendelijk personeel aan de telefoon maar mededeling ook hier was het zelfde --> Maat ML of L geen levertijdindicatie. Alles wat geproduceerd is is al uitgeleverd, je kan hem bestellen maar levertijd kan januari, februari maar ook juli zijn bij wijze van spreken of helemaal niet meer. Uitzonderlijke situatie, ook voor hun erg vervelend door oa Covid, bizar veel interesse, leveranciers azie die niet kunnen bij benen etc.
Ach ik ben al 3 jaar aan het zoeken. Vorige jaar was hij rood ofzo met vaste stuurpen :dislike:

Andere "opties"
Merida Scultura Endurance
Canyon Endurace (al zal je dan waarschijnlijk wel een spacertje (meer) krijgen.
Trek Domane (is duurder, maar ook wel weer de nodige korting op te krijgen).

Ik ben er nog niet uit.
Laatst gewijzigd door mhr-zip op 07 okt 2020 15:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Kameelracer
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 dec 2013 10:25

Kameelracer 07 okt 2020 15:22

Zijn die beperkte / onmogelijke leveringen alleen voor de Defy of voor alle modellen?

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 07 okt 2020 15:30

Kameelracer schreef: 07 okt 2020 15:22 Zijn die beperkte / onmogelijke leveringen alleen voor de Defy of voor alle modellen?
TCR en concurrenten hebben er ook last van. Ik heb het idee dat het vooral voor de DI2 groepen geldt.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 08 okt 2020 07:54

Ik heb afgelopen week de tcr pro 2 disc besteld met 105 groep in maat M/L.
Moet wel lang wachten, leverbaar week 12...

Plaats reactie