Giant
-
- Forum-lid
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18
En nu verwacht ik ook niet dat het nieuwere frame zoveel meer veranderingen krijgt, maar het gaat mij om het totaal plaatje. Losse carbon wielen kopen en die in mijn huidige fiets steken kan niet uit. Voor bijna hetzelfde geld heb ik een nieuwe fiets die dan compleet is en nieuwere onderdelen etc heeft. Denk aan nieuwere ultegra met powermeter nieuw frame en de wielen. Dus dat is voor mij een reden om te wachten op het nieuwer model. En daarbij krijg ik een goede korting zonder inruil.
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 jun 2019 04:48
Hallo allemaal. Ik vind de TCR ADVANCED PRO 2 DISC wel gaaf, maar hij oogt op de foto's nog vrij endurance. Iemand ervaring met deze fiets?
De TCR is qua geometrie alles behalve wat iedereen onder endurance verstaat.
Hij is wel best comfortabel voor een gooi en smijt racer
Ik had de Advanced 1 van 2017 en dat was echt een top-fiets:
Drop van 11cm is vrij sportief volgens mij
Hij is wel best comfortabel voor een gooi en smijt racer
Ik had de Advanced 1 van 2017 en dat was echt een top-fiets:
Drop van 11cm is vrij sportief volgens mij
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15933
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Met de juiste lichaamsmaten kan je op veel fietsen een drop van 11 cm creëren.
Ik zie nu heel wat fietsers met een aero racer rijden ism 4-5 cm spacers en een +6° stuurpen van 8 cm.
Die zouden inderdaad beter af zijn met een Trek Domane of andere fiets met een korte reach, hoge stack.
Om maar te zeggen dat wat voor de ene persoon een endurance fit is voor de andere zo maar een aero fit zou kunnen zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Aansluitend bij wat @TL zegt:Woutjedevries schreef: ↑07 mar 2020 15:43 Hallo allemaal. Ik vind de TCR ADVANCED PRO 2 DISC wel gaaf, maar hij oogt op de foto's nog vrij endurance. Iemand ervaring met deze fiets?
de Giant TCR (en ook de TCX) hebben een relatief korte stuurbuis voor een gegeven maat/bovenbuislengte; als je niet van plan bent om echt diep te zitten, dan ben je met een Giant Defy of met een ander merk (Trek H2 lijn, Ridley) waarschijnlijk beter af.
William
(12cm drop op een xl TCR ISP , 11cm drop een xl TCX)
Het is geen enduranceracer inderdaad! Hoewel het ook afhangt van hoe jij je fiets instelt natuurlijk, mijn vorige fietsen (BMC GF-01 en Bianchi Infinito) waren beide enduranceracers, maar die had ik ook redelijk agressief staan.
Nu met de TCR zit ik nog iets dieper. Ik ben 185, zadelhoogte iets van 83cm, en heb een drop van ongeveer 14 centimeter. Ik ben de huidige afstelling nog aan het testen, daarna gaat de puist er uiteraard nog van af.
Nu met de TCR zit ik nog iets dieper. Ik ben 185, zadelhoogte iets van 83cm, en heb een drop van ongeveer 14 centimeter. Ik ben de huidige afstelling nog aan het testen, daarna gaat de puist er uiteraard nog van af.
Interessant, overweeg ook om van een BMC GF naar een TCR te gaan, maar verschil in stack is toch aanzienlijk, dacht 2 cm.
Is dit overigens een M/L?
Dankjewel! Erg blij mee! Ik greep net naast een BMC, en uiteindelijk voor deze gegaan. Dit is een L, volgens mij kan het zadel ook niet gek veel hoger meer.
Ik twijfel nog over een andere set wielen, of een set handgespaakt heel veel verschil maakt en het geld waard is. Verder ben ik wel tevreden momenteel!
Mijn GF reed ik met een 13cm stuurpen en met alleen de topcap, dit is een 12cm pen met een kleine spacer.
Ik twijfel nog over een andere set wielen, of een set handgespaakt heel veel verschil maakt en het geld waard is. Verder ben ik wel tevreden momenteel!
Mijn GF reed ik met een 13cm stuurpen en met alleen de topcap, dit is een 12cm pen met een kleine spacer.
Het is dat ik de kleur van een los frameset er voor de SL niet uit vind zien, anders ging ik serieus een nieuwe fiets met schijven overwegen
https://cyclingtips.com/2020/04/2021-gi ... evolution/
https://cyclingtips.com/2020/04/2021-gi ... evolution/