Kwam deze tegen op youtube Propel 2021 modellen
2021 GIANT PROPEL ADVANCED PRO 0 DISC UNBOXING
2021 Propel Advanced 1 Disc
2021 propel Adv Sl 0
Giant
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Niet elke vernieuwing is een verbetering. Ik had een Propel SL disc en toen ik wat ruimte moest maken was het de eerste fiets die vertrok. De TCR disc reed beter en de Propel met velgremmen was voor gebruik in Nederland gewoon de betere keuze (ook een stukje lichter).
De cockpit stoorde men nog niet eens zozeer al zijn er betere oplossingen op de markt.
De cockpit stoorde men nog niet eens zozeer al zijn er betere oplossingen op de markt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31
Ik kwam vandaag op youtube dit filmpje tegen over de nieuwe Giant Tcr 2021:
https://youtu.be/NfCJ9-_xaOg
Ik vind het een mooie fiets, ik snap alleen de keus van de bekabeling aan de voorkant van de fiets niet. Bij het oude model gaan de kabels netjes aan de voorkant van het frame erin. Bij het nieuwe 2021 model zie ik een stuk meer kabel. Iemand enig idee of dit een reden heeft ?
https://youtu.be/NfCJ9-_xaOg
Ik vind het een mooie fiets, ik snap alleen de keus van de bekabeling aan de voorkant van de fiets niet. Bij het oude model gaan de kabels netjes aan de voorkant van het frame erin. Bij het nieuwe 2021 model zie ik een stuk meer kabel. Iemand enig idee of dit een reden heeft ?
Giant TCR Advanced 1
Idd zeer rare keuze maar denk dat het komt omdat het frame zo identiek is tussen mechanische en elektronisch (plaats van di2 junction = plaats waar mechanische kabels binnekomen). Andere merken doen het al langer zo maar maakt wel dat mechanische modellen er zeer slordig uitzien ten opzichte van het vorige model.
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31
Dat zal het zijn! nooit aan gedacht maar klinkt logisch. Zonde want het ziet er inderdaad slordig uit. Zou voor mij toch wel een dealbreaker zijn.rob86 schreef: ↑17 jul 2020 08:45 Idd zeer rare keuze maar denk dat het komt omdat het frame zo identiek is tussen mechanische en elektronisch (plaats van di2 junction = plaats waar mechanische kabels binnekomen). Andere merken doen het al langer zo maar maakt wel dat mechanische modellen er zeer slordig uitzien ten opzichte van het vorige model.
Wat TL zegt, in dat geval zou ik Di2 overwegen
Giant TCR Advanced 1
Zit bij de Advanced Pro 0 de junctionbox niet in barplug einde van het stuur?
Nu snap ik dat veel mensen tegenwoordig kabels lelijk vinden, en alle fietsen ICS moeten hebben. Maar ICS met een mechanische groep, weet niet of dat ten goede komt van de schakelprestaties. Met DI2 heb je hier natuurlijk geen last van, en die kabels hoef je praktisch ook niet te vervangen.
Maar veel aerocockpits van fabrikanten komen ook maar in een paar maten, dat moet je maar net in je eigen geometrie/fit passen, dat lijkt mij het belangrijkste dan de looks. Maar los van de looks (want ik denk niet dat mensen een fiets met ICS voor de aerogains kopen) heb ik liever wat Giant doet en alles nog niet volledig intern, onderhoudsvriendelijker en makkelijker als je stem/handlebars nog zelf wil vervangen.
Nu snap ik dat veel mensen tegenwoordig kabels lelijk vinden, en alle fietsen ICS moeten hebben. Maar ICS met een mechanische groep, weet niet of dat ten goede komt van de schakelprestaties. Met DI2 heb je hier natuurlijk geen last van, en die kabels hoef je praktisch ook niet te vervangen.
Maar veel aerocockpits van fabrikanten komen ook maar in een paar maten, dat moet je maar net in je eigen geometrie/fit passen, dat lijkt mij het belangrijkste dan de looks. Maar los van de looks (want ik denk niet dat mensen een fiets met ICS voor de aerogains kopen) heb ik liever wat Giant doet en alles nog niet volledig intern, onderhoudsvriendelijker en makkelijker als je stem/handlebars nog zelf wil vervangen.
Mooi ding!
Ik heb deze week (eindelijk) m'n banden vervangen, net geen 5000 kilometer mee gereden en geen enkel lek gehad. Latex was ook nog aanwezig en vloeibaar. Die zat er al in toen ik 'm kocht in september '19.
De Gavia is misschien niet de meest soepele band, maar over 5k geen enkel lek (gemerkt) is wel heel relaxed.
Nu vervangen door de Vittoria Corsa control, ook dat was een eitje!
QFT
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Heeft iemand ervaring met het vervangen/inkorten van kabels bij een Giant TCR?
Ik heb een Giant TCR Advanced Pro 1 2019 en zou de kabels willen inkorten.
Omdat de kabels intern lopen, vroeg ik me af of er al een liner door het frame loopt alvorens ik de kabel er zomaar uit trek.
Ik heb een Giant TCR Advanced Pro 1 2019 en zou de kabels willen inkorten.
Omdat de kabels intern lopen, vroeg ik me af of er al een liner door het frame loopt alvorens ik de kabel er zomaar uit trek.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15959
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb zelf geen idee, maar als je het niet weet, binnenkabel aan de achterrem/derailleur losmaken en er een liner oversteken en de liner mee door het frame trekken bij het terugtrekken van de in te korten kabels.Drossie2 schreef: ↑03 aug 2020 12:40 Heeft iemand ervaring met het vervangen/inkorten van kabels bij een Giant TCR?
Ik heb een Giant TCR Advanced Pro 1 2019 en zou de kabels willen inkorten.
Omdat de kabels intern lopen, vroeg ik me af of er al een liner door het frame loopt alvorens ik de kabel er zomaar uit trek.
Dat kan nooit kwaad.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend