Giant
Dank voor de reacties, ja het was mijn allereerste project zonder enige ervaring. Ik moet zeggen dat het resultaat beter is dan ik op voorhand had gedacht.
Ik zal binnenkort eens een uitgebreidere post doen in het overspuiten topic (wist niet dat het bestond). Maar het komt neer op een hoop schuurwerk (80% van het hele project) afplakken en sprayen maar. Verwacht geen fabriekskwaliteit, maar je hebt daarna wel iets unieks in je handen.
Ik reed met de Giant SLR-1 Disc wielen (met 42mm velgen), maar heb deze vervangen.
(zie eerdere post viewtopic.php?f=2&t=39609&start=4020)
Reden: windgevoeligheid
Met eerdere Edco-wielen met 50mm velgen had ik geen last. De hoogte van de velg zegt dus niet alles.
De Giant SLR-1 Disc wielen reden verder wel soepel en waren stevig. Geen problemen mee gehad.
Maar nu heb je het over het 'oude model' Giant SLR 1 wielen, onder de nieuwe 2021 Giant TCR zitten nieuwe SLR wielen met een hooklessrims etc. (om een verschil te noemen) Kan zo 1, 2, 3, niet technische specificatie vinden van de nieuwe SLR wielen. Maar daarom is het misschien wel handig om te weten op welke wielen Slayter doelt, anders is het appels met peren vergelijken. Ondanks dat ze beide 42mm diep zijn, en zoals je zelf ook zegt de hoogte van de velg zegt ook niet altijd alles.Brabander schreef: ↑18 jun 2020 16:18Ik reed met de Giant SLR-1 Disc wielen (met 42mm velgen), maar heb deze vervangen.
(zie eerdere post viewtopic.php?f=2&t=39609&start=4020)
Reden: windgevoeligheid
Met eerdere Edco-wielen met 50mm velgen had ik geen last. De hoogte van de velg zegt dus niet alles.
De Giant SLR-1 Disc wielen reden verder wel soepel en waren stevig. Geen problemen mee gehad.
Aangezien Slayter zegt "Ik zie dat veel TCR's knappe en vrij diepe wielen hebben"QPeter schreef: ↑19 jun 2020 15:34Maar nu heb je het over het 'oude model' Giant SLR 1 wielen, onder de nieuwe 2021 Giant TCR zitten nieuwe SLR wielen met een hooklessrims etc. (om een verschil te noemen) Kan zo 1, 2, 3, niet technische specificatie vinden van de nieuwe SLR wielen. Maar daarom is het misschien wel handig om te weten op welke wielen Slayter doelt, anders is het appels met peren vergelijken. Ondanks dat ze beide 42mm diep zijn, en zoals je zelf ook zegt de hoogte van de velg zegt ook niet altijd alles.Brabander schreef: ↑18 jun 2020 16:18Ik reed met de Giant SLR-1 Disc wielen (met 42mm velgen), maar heb deze vervangen.
(zie eerdere post viewtopic.php?f=2&t=39609&start=4020)
Reden: windgevoeligheid
Met eerdere Edco-wielen met 50mm velgen had ik geen last. De hoogte van de velg zegt dus niet alles.
De Giant SLR-1 Disc wielen reden verder wel soepel en waren stevig. Geen problemen mee gehad.
neem ik aan dat hij de wielen van modellen t/m 2020 bedoelt. Daar ging mijn ervaring inderdaad over.
ik zit in dubio
op het moment heb ik een Giant TCR advanced 0 uit 2012 met een aluminium frame
ga ik er op vooruit als ik een andere TCR advanced 1 uit 2016 of 2018 aan zou schaffen?
het oude frame is aluminium en de nieuwere van composiet en de groep is natuurlijk nieuwer maar ga ik het verschil ook merken?
op het moment heb ik een Giant TCR advanced 0 uit 2012 met een aluminium frame
ga ik er op vooruit als ik een andere TCR advanced 1 uit 2016 of 2018 aan zou schaffen?
het oude frame is aluminium en de nieuwere van composiet en de groep is natuurlijk nieuwer maar ga ik het verschil ook merken?
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Waarom geen nieuwe?
Heb zelf ook een tcr uit 2011, maar zou hem niet willen inruilen voor een tcr uit 2017.
Dan heb je weer een redelijk gedateerde fiets, terwijl er net een nieuw model uit is.
Tenminste dat gevoel zou ik hebben.
Heb zelf ook een tcr uit 2011, maar zou hem niet willen inruilen voor een tcr uit 2017.
Dan heb je weer een redelijk gedateerde fiets, terwijl er net een nieuw model uit is.
Tenminste dat gevoel zou ik hebben.
Lijkt er op dat Giant voor de Defy 2021 modellen afstapt van de geïntegreerde cockpit en weggewerkte kabels.
https://www.giant-bicycles.com/kr/bikes ... d-pro-2021
https://www.giant-bicycles.com/kr/bikes ... d-pro-2021
Had het ook al gezien. Giant wil precies wel een statement maken. Geen full integratie op de TCR en bij de Defy Pro stappen ze er zelfs vanaf.Dritty schreef: ↑02 jul 2020 09:50 Lijkt er op dat Giant voor de Defy 2021 modellen afstapt van de geïntegreerde cockpit en weggewerkte kabels.
https://www.giant-bicycles.com/kr/bikes ... d-pro-2021