Giant
De deralleurkabels lopen dus door het balhoofd? het lijkt alsof ze dan best een ongebruikelijke bocht maken, ben benieuwd hoe jouw ervarig is!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Is wel een redelijk bijzonder frame aangezien Sunweb nooit echt op de Propel heeft gereden (wss. een voorraadframe dus weinig gebruikt).
Spacers zijn echt too much (meer dan max 1.5 cm spacers maakt het een slecht sturen frame) en de kabels hadden wel iets langer gekund zeker gezien de hoeveelheid bochten (net zoals bijv. de Cervelo S5 is dit niet het meest ideale frame voor interne bekabeling)
Spacers zijn echt too much (meer dan max 1.5 cm spacers maakt het een slecht sturen frame) en de kabels hadden wel iets langer gekund zeker gezien de hoeveelheid bochten (net zoals bijv. de Cervelo S5 is dit niet het meest ideale frame voor interne bekabeling)
Dit was inderdaad een nog ongebruikt frame. Ik begreep dat alleen Max Walscheid nog op dit type reed. En aangezien ze naar Cervelo overstappen kan de hele voorraad weg.
Wat de spacers betreft staat alles nu nog op maximaal omdat ik er nog niet op gereden heb. Afstellen en zagen komt later nog wel een keer.
Derailleurkabels zitten langs het balhoofd de eerste 20cm in een flexibele metalen sleeve overgaand in een dunne plastic kabel. Afstellen kostte wel wat moeite in die zin dat de kabel strakgetrokken moet worden. Maar op zich schakelt het nu gewoon soepel.
Wat de spacers betreft staat alles nu nog op maximaal omdat ik er nog niet op gereden heb. Afstellen en zagen komt later nog wel een keer.
Derailleurkabels zitten langs het balhoofd de eerste 20cm in een flexibele metalen sleeve overgaand in een dunne plastic kabel. Afstellen kostte wel wat moeite in die zin dat de kabel strakgetrokken moet worden. Maar op zich schakelt het nu gewoon soepel.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Max reed afgelopen jaar idd op een Propel maar wel in de disc variant. Ik denk dat dit een voorraadframe is geweest dat alsnog is gelakt (in de kleuren voor 2018). Als dit spacers weg gaan heb je er alsnog een prima fiets aan (rijdt in ieder geval even goed als de disc en is behoorlijk wat lichter.
Reactie op de vraag van Vermeulen. Ik rij nu 2,5 jaar met een Propel en ervaar geen hinder van de kabelloop bij het schakelen. Alles gaat soepel en direct, geen verschil met een meer directe kabelloop. Het aero-gevoel merk ik alleen op hogere snelheid, hij gaat iets moeizamer de bocht in dan een TCR. De remmen (niet schijf) is wel een dingetje. Dat is hooguit matig te noemen. Ik zou in het hooggebergte voorzichtig zijn want de kracht en doseerbaarheid is minder dan gewone of direct-mount remmen. Schijven zijn hier echt op zn plaats. Verder voor mij de perfecte fiets, zeker aan te bevelen.
Sensa cyclecross
Er is veel te doen geweest om die remmen. Blijkbaar waren ze in het begin niet best. Ik rijd er vanaf 2015 (model 2015) mee in het hooggebergte (1 week per jaar). Heerlijk frame om mee te dalen en qua remmen beter dan de 6700 remmen die ik hiervoor had. Heb er nu Fouriers op gezet om ook conti 25mm te kunnen pakken. Remprestaties vergelijkbaar met mijn versie trp's. Ik gebruik dan wel alu velgen trouwens.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
met de trp versie (de meest recente Giant versie komt daar qua remvermogen dichtbij) remt een propel op ultegra nivo (beter dan met bijv. de duurdere Sram remmen en daar klagen ook maar weinig eigenaren over).
Geometrie en bouw van de Propel impliceert dat de fiets graag rechtdoor gaat en iets minder goed/makkelijk instuurt (maar ook stabieler aanvoelt in vergelijking met bijv. een TCR). Overall blijft het een prima fiets (beter dan de versie met schijven die veel lomper aanvoeld en onnodig complex in elkaar zit). meer dan 1 cm. spacers bederven het stuurgedrag (meer dan met andere frames)
Geometrie en bouw van de Propel impliceert dat de fiets graag rechtdoor gaat en iets minder goed/makkelijk instuurt (maar ook stabieler aanvoelt in vergelijking met bijv. een TCR). Overall blijft het een prima fiets (beter dan de versie met schijven die veel lomper aanvoeld en onnodig complex in elkaar zit). meer dan 1 cm. spacers bederven het stuurgedrag (meer dan met andere frames)
Hoi,
Mijn vrouw en ik zijn begonnen met wielrennen als "nieuwe" hobby. Wij hebben beide een Giant fiets tweedehands gekocht, mijn vrouw een Giant TCR (T-Mobile uitvoering) en ik een Giant OCR 1.0.
Omdat ik weinig kan vinden over de OCR 1.0 ben ik benieuwd of jullie weten uit welk bouwjaar de fiets komt, dan kan ik er iets meer over opzoeken.
Zie de foto hieronder:
Mijn vrouw en ik zijn begonnen met wielrennen als "nieuwe" hobby. Wij hebben beide een Giant fiets tweedehands gekocht, mijn vrouw een Giant TCR (T-Mobile uitvoering) en ik een Giant OCR 1.0.
Omdat ik weinig kan vinden over de OCR 1.0 ben ik benieuwd of jullie weten uit welk bouwjaar de fiets komt, dan kan ik er iets meer over opzoeken.
Zie de foto hieronder:
Het precieze bouwjaar is lastig. Aan de binnenzijde van de crank (bij het pedaal) staat de groepscode van crank. Bij Ultegra zal dit waarschijnlijk 6603 zijn, Dat nummer 6600 staat waarschijnlijk ook op de andere onderdelen, maar dat is niet zeker. Bij 105 is dat 5600. Dat is 10v. Je hebt ook een triple, dat was nog niet vermeld in het andere topic. Een triple derailleur afstellen is weer wat lastiger dan voor een dubbel exemplaar. De 6600 is gemaakt van 2005 t/m 2008. Waarschijnlijk zit je bouwjaar daartussen.
Waarom ben je een tweede topic begonnen?
Waarom ben je een tweede topic begonnen?
Inderdaad: die knik is niet bevorderlijk voor soepel schakelen.