Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 13 mar 2016 19:56

Natuurlijk kun je mooie en goede stalen fietsen maken, net zoals je goede en mooie carbon fietsen kan maken. Ik zie trouwens op de bovenstaande foto een carbon voorvork in het frame ? Dat zie je bij 95% van de hedendaagse stalen fietsen. Qua voorvorken is de liefde voor staal blijkbaar toch niet echt groot. Logisch ook want een stalen vork zou je fiets weer een halve kilo zwaarder maken

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 13 mar 2016 20:34

Voor een stalen vork geld hetzelfde als een stalen frame; het rijdt echt klasse! Een stalen frame met dito vork is wellicht nog wel spoorvaster in de afdaling als menig carbon. Het probleem is alleen dat je dan eerst omhoog moet met het stalen ros. Het extra gewicht neem ik daarbij in principe nog wel voor lief. Maar de geringe stijfheid, ten opzichte van goed carbon, voelt zelfs voor mij als pannenkoek irritant niet-efficiënt..


Iemand nog Giant nieuws?

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 13 mar 2016 21:12

OFF TOPIC: (laatste)

Had het verkeerd omgerekend, frame van 2,2 pounds is dan 910 gram voor een stalen frame.
(Rodriguez S3 bikes, http://www.rodbikes.com/articles/steel.html)

http://www.rodbikes.com/blog/tag/racing/
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 13 mar 2016 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 13 mar 2016 21:20

dickygiovanni schreef:Voor een stalen vork geld hetzelfde als een stalen frame; het rijdt echt klasse! Een stalen frame met dito vork is wellicht nog wel spoorvaster in de afdaling als menig carbon. Het probleem is alleen dat je dan eerst omhoog moet met het stalen ros. Het extra gewicht neem ik daarbij in principe nog wel voor lief. Maar de geringe stijfheid, ten opzichte van goed carbon, voelt zelfs voor mij als pannenkoek irritant niet-efficiënt..


Iemand nog Giant nieuws?
Ik zit te twijfelen om een dynamische meting te doen voor mijn propel.
De test rit beviel goed met wat kleine pijntjes(1e racefiets rit ipv fitnessbike rit in 4 maanden)

Heeft het nut of is het mosterd na de maaltijd?
Specialized Diverge Axs

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 14 mar 2016 10:47

kooijtje2 schreef:Vandaag de knoop doorgehakt en de Giant Defy Advanced 1 M/L ( zwart/wit) besteld was ook aan het kijken voor een Cube attain gtc met disc maar deze is pas in april/mei leverbaar ivm problemen van het leveren van de frames . Aangezien vandaag weer heerlijk het zonnetje scheen wilde ik daar niet meer op wachten en voor de Giant gegaan deze zou op voorraad zijn dus benieuwd wanneer ik hem kan oppikken . Alvast bedankt voor al jullie adviezen ! als ik de bike heb zal ik hier indien gewenst een foto plaatsen .
Leuk! Ik ben sinds een paar weken in het bezit van de defy advanced 1, ik vind het een heerlijke fiets. Gisteren mn eerste toertocht ermee gedaan. Ik was positief verbaasd over het feit hoe lekker hij hobbelige fietspaden met gaten pakt. Bij mn vorige fiets stuiterde ik alle kanten op, nu fiets ik er echt lekker overheen.

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 14 mar 2016 12:38

hopjes schreef:
kooijtje2 schreef:Vandaag de knoop doorgehakt en de Giant Defy Advanced 1 M/L ( zwart/wit) besteld was ook aan het kijken voor een Cube attain gtc met disc maar deze is pas in april/mei leverbaar ivm problemen van het leveren van de frames . Aangezien vandaag weer heerlijk het zonnetje scheen wilde ik daar niet meer op wachten en voor de Giant gegaan deze zou op voorraad zijn dus benieuwd wanneer ik hem kan oppikken . Alvast bedankt voor al jullie adviezen ! als ik de bike heb zal ik hier indien gewenst een foto plaatsen .
Leuk! Ik ben sinds een paar weken in het bezit van de defy advanced 1, ik vind het een heerlijke fiets. Gisteren mn eerste toertocht ermee gedaan. Ik was positief verbaasd over het feit hoe lekker hij hobbelige fietspaden met gaten pakt. Bij mn vorige fiets stuiterde ik alle kanten op, nu fiets ik er echt lekker overheen.

Super om te horen :winkthumb: ik hoop dat ik eind deze week een belletje krijg dat ik hem op mag halen !

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 15 mar 2016 07:53

Ik heb vorige week een dynamische fiets meting laten doen bij SMA in Amersfoort. Daar kwamen de volgende maten uit:
- lengte 1,82m
- binnenbeenlengte 87,1cm
- romplengte 60cm
- armlengte 66,1cm

-zadel hoogte 75,4cm
- Punt zadel > hart stuur 55,2cm
- drop (hart stuur) 8,2cm
-stuurpen 110mm(-6 graden)
-zadelpunt achter bracket 8,1cm
- cranklengte 172,5mm


Aan de hand van deze maten adviseerde de bikefitter een Giant tcr in maatje M met een stuurpen van 120mm.
Klopt dit enigszins met jullie ervaringen met de tcr of is een M/L beter? Ik wil maximaal één spacer onder mijn stuurpen.

@peter1981, ik zag dat jij ook 1,82m bent en op een M rijd. Wat is je zadel hoogte en wat is je drop ongeveer?
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 mar 2016 10:45

Hoe lang komt je zadelpen uit het frame? met deze binnenbeen lengte houd je met een Isp in de maat M waarschijnlijk niet uit (wat is de hart trapas/bovenkant zadel lengte van je huidige fiets?)

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 15 mar 2016 10:49

sharkman113 schreef:Hoe lang komt je zadelpen uit het frame? met deze binnenbeen lengte houd je met een Isp in de maat M waarschijnlijk niet uit (wat is de hart trapas/bovenkant zadel lengte van je huidige fiets?)
Ik ga voor de tcr advanced pro 1, met gewone zadelpen. De huidige afstand van BB naar hart zadel is 75,4cm.
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 16 mar 2016 20:14

Dat moet de zadelpen net redden

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 16 mar 2016 20:46

Lijkt me verstandig om nog een keer naar de Giant store te gaan om te testen
Afbeelding

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 19 mar 2016 11:59

Ben gisteren gelijk maar even langs geweest bij Giant Amersfoort en ik heb voor de M/L gekozen, deze past beter bij me denk ik.
Afbeelding

Plaats reactie