Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

euros

wimvg
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:17

wimvg 22 mar 2006 20:57

Er is een nieuwe titanium-leverancier opgestaan: Van Nicholas.
Eigenlijk is het de oude Airborne. Maar onder "Van Nicholas" kan Jan-Willem Sintnicolaas van Airborne ook aan de VS leveren.
www.vannicholas.com
Goed titanium en niet duur. Ik rijd zelf een Blackwidow en een Lancaster.
Groeten
wim
 
 
Airborne Black Widow 2003
Airborne Lancaster 2005 met Pace RC31 en slicks
Vannicholas Aeolus Ultegra 2006
Santos Travelmaster Rohloff 26" 2008
Müsing twinroad Rohloff 28" 2011

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 21 dec 2006 22:17

Ja ja, eindelijk in plaats van een italiaans frame is het een titanium frame geworden (zie ook topic "Italiaans Frame". Vandaag dus nieuw frame besteld voor opbouw project in januari/februari volgend jaar. Het is een Van Nicholas Chinook geworden.



Wat gaat er voor de rest op:

Chorus groep / Easton EC90 SLX vork / Chris King headset zwart / Van Nicholas Titanium zadelpen / wielen waarschijnlijk Eurus / Van Nicholas Carbon bidonhouders / zadel - stuur - stuurpen weet ik nog niet.
Wat denken jullie?

En als toetje om e.e.a. compleet te maken onder de kerstboom een Van Nicholas MTB Zion, ook voor opbouw.
Na een jaar hard werken mag je jezelf weleens verwennen en bonus maar direct uitgeven.

Het wordt dus samen een twee eiige tweeling.

Wat gaat erop de Zion: in ieder geval Chris King headset met Van Nicholas titanium zadelpen en stuurpen. Waarschijnlijk XTR groep, wielen ST Swiss, vork - stuur - zadel wederom weet ik nog niet. Suggesties zijn welkom.



Ja ja, wat ben ik blij. Kan haast niet wachten

Mijn Cube Reaction Pro 18" gaat dus in de verkoop.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 21 dec 2006 22:27

Stuurpen: Ritchey WCS of Thomson Elite X2 vind ik het mooist staan bij een titanium frame.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 21 dec 2006 22:29

Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 21 December 2006
Stuurpen: Ritchey WCS of Thomson Elite X2 vind ik het mooist staan bij een titanium frame.


Aan de Ritchey zat ik zelf ook te denken.
What makes the boat go faster?

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 22 dec 2006 11:13

Mooie vooruitzichten Livio! Ik hoor graag van je hoe ze bevallen.
Ik zit zelf al een tijdje te kijken naar de Zion singlespeed (op te bouwen met Pace, Chris King, ...) . Een singlespeed erbij lijkt me erg leuk. Ik zal echter eerst nog eens een goed gesprek moeten voeren met mevr. Grasso voor het zover is.
 
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 dec 2006 11:17

Over deze fietsen zijn ze in Engeland helemaal lyrisch. In het Engelse blad Cycling+ raken ze er niet over uitgepraat. Het lijken me (zoals elke tita fiets) ook ideale woon-werk fietsen, voor de bikkels onder ons!

Bij zo'n sober frame zou ik kiezen voor een sobere afmontage, Ritchey of Syntace. Zelf houd ik wel van een beetje eenheid in de onderdelen, dus ik zou denk ik voor Ritchey WCS carbon gaan met WCS alu stuurpen.

Die Arione die bij de complete fietsen worden geleverd staan er ook zeker niet slecht op, en als Arione eigenaar kan ik dit zadel alleen maar aanraden!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 22 dec 2006 11:24

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 22 December 2006

Over deze fietsen zijn ze in Engeland helemaal lyrisch. In het Engelse blad Cycling+ raken ze er niet over uitgepraat. Het lijken me (zoals elke tita fiets) ook ideale woon-werk fietsen, voor de bikkels onder ons!Bij zo'n sober frame zou ik kiezen voor een sobere afmontage, Ritchey of Syntace. Zelf houd ik wel van een beetje eenheid in de onderdelen, dus ik zou denk ik voor Ritchey WCS carbon gaan met WCS alu stuurpen.Die Arione die bij de complete fietsen worden geleverd staan er ook zeker niet slecht op, en als Arione eigenaar kan ik dit zadel alleen maar aanraden!

Ben zelf niet zo kapot van Arione zadel. Heb er zelf een gehad en snel weer ingeruild. Kon er niet aan wennen.
What makes the boat go faster?

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 22 dec 2006 12:26

Ik denk aan een Zion singlespeed met Chris King balhoofd, naven, Avid Juicy Ultimate, Thomson pennen en WCS of Syntace stuur. Zadel een SLR of Gobi. Cranks en bracket ben ik nog niet uit.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 22 dec 2006 12:44

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 22 December 2006

Ik denk aan een Zion singlespeed met Chris King balhoofd, naven, Avid Juicy Ultimate, Thomson pennen en WCS of Syntace stuur. Zadel een SLR of Gobi. Cranks en bracket ben ik nog niet uit.


Bij zo'n afmontage horen mooie stijlvolle cranks zoals:
White industries of phil woord

 

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 22 dec 2006 12:57

Quoten: Origineel geplaatst door TiesT op 22 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 22 December 2006

Ik denk aan een Zion singlespeed met Chris King balhoofd, naven, Avid Juicy Ultimate, Thomson pennen en WCS of Syntace stuur. Zadel een SLR of Gobi. Cranks en bracket ben ik nog niet uit.


Bij zo'n afmontage horen mooie stijlvolle cranks zoals:
White industries of phil woord
*** Bike Pr0n ***
 


Erg mooi inderdaad!
(meerdere suggesties vwb de opbouw zijn overigens welkom).
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 dec 2006 15:31

De oude XTR cranks passen ook mooi bij een SS vind ik.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 22 dec 2006 17:10

idd die passen er ook mooi bij maar dan wel opgepoetst (blinkend dus) en een mooi tandwiel.
Je kan ook gaan voor het vorige model XTR's waar je de helft van afzaagt en polijst:

@ ilgrasso:bedoel je zo'n zion frame:
(plaatje werkt niet ) link dan maar http://www.jensonusa.com/store/imgWrapp ... rkrijgbaar in zwart wit en groen.
Ik vind het een lelijk frame. Vooral als je de bovenstaande (Top) onderdelen erop of wil monteren. Een goedkoop frame met de duurste onderdelen.Ik zou eerder kijken naar een on-one inbred (Ti ), Een mooie niner (ook in zwart verkrijgbar ),een (te dure) phil wood, Een gary fisher rig, of iets op maat gemaakt van alu of ti zoals dirty-pages forumlid steelhead nu aan het doen is: http://www.lecadreframebuilding.blogspot.com/ Dit ziet er erg goed uit en heeft meer emotie dan een zion vind ik.Een mooi stuur, Kijk is naar een jones H-bar of een mary(of een ander alternatief) hier word door singlespeeders veel mee gereden. Hier een fiets met een mary:
De jones Hbar is met 600 euro nogal aan de dure kant voor een stuur (met de hand gebouwd ti stuur) Hier nog even een jones:
er zijn ook goedkopere interpetatie's op zoals deze:
groeten
 
 

Plaats reactie