MarkVeenstra
19 jan 2021 08:42
Volgens mij zit de crux hier echt in de hoogte van dat Acros i-lock headset gebeuren!
Want dat systeem is er nu uit toch? En in ieder geval bij de aeroad is daarmee de minimale hoogte boven het balhoofd een stuk platter geworden! Ik weet niet of ze bij de Ultimate dezelfde spullen gebruiken, maar als dat wel zo is, dan zou je je huidige stack +10mm spacers + dat benoemde verschil moeten rekenen.
Nu is van huidig 579 + 10mm = 589mm naar een maatje L nieuw model 592mm, in mijn ogen al verwaarloosbaar.., maar als er nog 10 of 15mm hoogteverschil komt door het niet meer hebben van het i-lock systeem.., dan kom je op het nieuwe model, maat L, zelfs nog met 5 of 10mm spacers te zitten.
Bedenk dan dat de reach in maat L een 5mm groter is dan wat je nu hebt. Dus zelfs als we dat i-lock systeem even vergeten.., en alleen naar die 3mm hogere stack kijken, krijg je ook 5mm meer reach.
Al vind ik die 3mm hogere zit verwaarloosbaar, je gaat tegelijkertijd een fractie gestrekter zitten.
Alleen wel even kijken wat voor stuur of stuurpen je bij maat L krijgt.., dan kon wel eens 100 of 110mm zijn.., ipv je huidige 90mm.., Kan je omruilen hoor, zou ik ook zeker doen (liever dat, dan op een te klein frame gaan zitten).
Pak je het nieuwe model in maat M. is de reach hetzelfde en ga je inderdaad zomaar 2.5cm aan spacers nodig hebben. En misschien meer, als je dat i-lock verhaal erbij rekening moet houden.
Mijn keuze zou naar de L gaan. Puur vanuit je huidige positie waar je nu zo tevreden over bent.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013