Canyon
Vraagje voor de kenners. Wanneer ik de geometrie tabellen van de Grail en de Ultimate vergelijk staan er bij de Ultimate 2 verschillende stack en reach maten.
Stack/reach en stack+/reach+.
Bij de Grail enkel stack+ en reach+7
Waar zit het verschil?
Stack/reach en stack+/reach+.
Bij de Grail enkel stack+ en reach+7
Waar zit het verschil?
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Het aerostuur van Canyon (die op mijn Ultimate zit) is ook platter dan een standaard -6graden pen. Denk zelfs ongeveer ook -15 aangezien het aerostuur horizontaal staat.TL@ schreef: ↑22 apr 2020 15:39 Dan heb je niet heel het plaatje opgenomen, de BMC heeft standaard een cockpit met een pen van -15° waardoor je dus een heel stuk lager uitkomt. Deze pen is niet echt te wisselen tegen iets met een minder hoek (het kan wel maar ziet er niet uit en dan moet stuur ook vervangen worden)
De -15° pen is dan ook nog eens wat platter.
Zal morgen eens een foto maken.
Dit ook met veel interesse gevolgd.
Inderdaad belangrijke info.
Begin juni wordt mijn Ultimate (met H36 cockpit) geleverd, dus ben benieuwd.
Heb nu een Canyon Inflite (cockpit H31) met 1cm spacer ipv standaard 2,75cm. Deze bevalt me zo prima!
Even zien hoe de ultimate gaat aanvoelen dan...
Inderdaad belangrijke info.
Begin juni wordt mijn Ultimate (met H36 cockpit) geleverd, dus ben benieuwd.
Heb nu een Canyon Inflite (cockpit H31) met 1cm spacer ipv standaard 2,75cm. Deze bevalt me zo prima!
Even zien hoe de ultimate gaat aanvoelen dan...
Niet gemeten, maar dat het platter is dan -6 en -10 graden is wel zeker. Die -12.4 graden kan dus heel goed kloppen
Laatst gewijzigd door Kornuit op 24 apr 2020 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Podcast met Roman Arnold over het ontstaan van Canyon
https://cyclingtips.com/2020/04/from-th ... yon-bikes/
https://cyclingtips.com/2020/04/from-th ... yon-bikes/
Net het fijne bericht van Canyon ontvangen dat mijn Ultimate volgende week al wordt verzonden ipv begin juni... Meevaller!
Prijzen zijn inderdaad met 100€ gestegen...
Mijn Ultimate CF SL 8.0 toen nog met 100€ korting gekocht én gratis verzending... Dus heel blij mee
Prijzen zijn inderdaad met 100€ gestegen...
Mijn Ultimate CF SL 8.0 toen nog met 100€ korting gekocht én gratis verzending... Dus heel blij mee
Laatst gewijzigd door bartd op 29 apr 2020 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hi Ramses,Ramses_98 schreef: ↑22 apr 2020 17:51 Beste fietsliefhebbers,
ik rijd nu al anderhalf jaar met de racefiets namelijk de Merida scultura 4000. Zeer tevreden over, niks op aan te merken. Nu kriebelt het wel om een nieuwe fiets te kopen, ik vind de canyon aeroad serie's zeer mooi, ondanks dat mijn fiets het nog perfect doet overweeg ik toch om de Aeroad CF SL Disc 8.0 te halen, Dit zou opzich wel een mooie upgrade zijn, aangezien ik van shimano 105 naar ultegra zou gaan en van velg remmen naar disc brakes. Nu vroeg ik mij af, of er mensen ervaring hebben met deze fiets, de service van canyon zelf en hoe de bike fitting is. Als ik mijn lengte en been lengte ingeef stellen ze de 2XS voor, dit lijkt me wel heel klein niet? Het grootste struikelblok voor mij is dat je geen beroep kunt doen op een dealer in de buurt, terwijl ik bij Merida een heel goede lokale dealer in de buurt heb. Verder weet ik ook dat een aeroad meer weegt dan andere modellen, ik woon dan wel in de vlaamse ardennen maar ga zeker niet in frankrijk de bergen in, dus opzich is dat geen probleem. Verder ben ik ook nog redelijk jong en atletisch, dus inboeten in comfort zou ook geen probleem mogen zijn.
Alvast bedankt!
Ik kreeg ook vanuit Canyon advies op de website en vanuit de chat om voor een 2XS te gaan. Mijn binnenbeen lengte is 73,5cm (met lengte 1,66m). Zadelhoogte staat bij mij op 64,6cm en ik rijd met 160mm cranks.
De 2XS word geleverd met 170mm cranks, deze heb ik na een bikefit direct vervangen met 160mm cranks. Voelde daarna veel beter aan voor de knieën. Cadans is nu gemiddeld hoger.
--
Via de chat wordt je wel oprecht goed geholpen. Vanuit service moest er bij mij wat vervangen worden, duurde allemaal bij elkaar wel wat langer omdat het allemaal via de officiële routes moest komen (via Koblenz Canyon kantoor/fabriek). Canyon service dealer hier in de buurt heeft het toen maar op een alternatieve manier gedaan.
Aeroad/Ultimate keuze is aan je zelf. Check of je er goed op past is het belangrijkste, dan de looks/performance. Er wordt al een tijdje gespeculeerd dat er een nieuwe model van de Aeroad op komst is maar met de huidige situaties waarin alle landen zich bevinden vraag ik me af of dat dit jaar nog gaat worden.
Laatst gewijzigd door JvK91 op 29 apr 2020 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.