Canyon

Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 09 jan 2020 17:52

Zjoske78 schreef:
09 jan 2020 15:16
Even een vraagje tussendoor: werk jij bij Canyon?
Ik ben inderdaad werkzaam bij het Canyon in het servicekantoor in Eindhoven

Timroels
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2020 17:42

Timroels 09 jan 2020 21:13

lancev7 schreef:
08 jan 2020 22:22
Jij krijgt ten minste nog een mail. Ik heb de 31ste december besteld en nog steeds geen bevestiging gekregen... ondertussen staan ze al uit voorraad. Begint toch wat op men zenuwen te werken.
Vervelend om te horen dat je nog geen orderbevestiging hebt ontvangen. Orders zijn geregistreerd en moeten nu handmatig gekoppeld worden. Fietsen die niet voorradig zijn zijn momenteel niet bestelbaar omdat de data in de systemen zoals levertijden momenteel nog niet actueel zijn. Zodra alle data weer up to date is zullen deze fietsen weer bestelbaar worden.

Ten aanzien van jouw order, neem morgen even telefonisch of via het contactformulier op de website contact op dan wordt het doorgezet zodat je alsnog een bevestiging ontvangt.
Ik heb vandaag contact gehad via mail met het zelfde antwoord dat de bestellingen allemaal zijn binnengekomen maar niet verwerkt kunnen worden. Ze zijn er alles aan het doen voor zo snel mogelijk terug operationeel te zijn. Over de voorraad konden ze niet zeggen diet moet model mer model bekeken worden.

Ik heb er wel begrip voor natuurlijk. Ik zou het gewoon spijtig vinden want ik heb hem speciaal toen snel bestellen omdat ze in voorraad waren en ik dan zeker was dat ik men fiets had voor het voorjaar.
Ik voel me ook gewoon een beetje in de rij voorbij gestoken op de moment.
“Je besteld een fiets er loopt iets fout en ik moet zo gezegt even wachten aan de probleem oplos kassa en de persoon na mij besteld de zelfde en daar gaat alles goed en hij krijgt zijn fiets en tegen mij gaan ze dan zeggen sorry hij is uitverkocht...”

Het gaat hier trouwens over een ultimate cf sl 8.0 disc medium.

Ik blijf natuurlijk wel geduldig wachten. 10 keer per dag men mails checken en een beetje hopen dat ze gewoon nog op voorraad zijn.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 1995
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 10 jan 2020 07:18

@TIMROELS
Ik begrijp je gevoel, ik zou hier ook slecht van kunnen slapen.
Hopelijk valt het mee en heb je binnenkort je fiets.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 9598
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Briqville

Gebruikersavatar Lcsmet 10 jan 2020 08:26

Ach soms is het ook anders.
Ik heb mij op 19 oktober vorig jaar twee nieuwe Treks besteld.
Levering was voorzien in maart 2020.
De ene rijd ik ondertussen al meer dan een maand mee rond.
Einde december stond de leverdatum van de andere plots op begin februari.
En deze morgen kreeg ik een bericht van mijn fm dat hij vandaag al binnen komt.
What Does This Button Do?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 1995
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 10 jan 2020 08:57

Lcsmet schreef:
10 jan 2020 08:26
Ach soms is het ook anders.
Ik heb mij op 19 oktober vorig jaar twee nieuwe Treks besteld.
Levering was voorzien in maart 2020.
De ene rijd ik ondertussen al meer dan een maand mee rond.
Einde december stond de leverdatum van de andere plots op begin februari.
En deze morgen kreeg ik een bericht van mijn fm dat hij vandaag al binnen komt.
Dit gebeurde ook bij mijn Canyon mountainbike. Levering gepland op 20-24 jan 2020, uiteindelijk geleverd op 20 Dec 2019.
Ik heb het idee dat ze nu redelijk defensieve levertermijn opgeven zodat ze deze enkel naar voren bijstellen om teleurstellingen te voorkomen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

k33z
Forum-lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 10 jan 2020 08:58

Om mijn Canyon iets minder eenheidsworst te laten zijn heb ik deze maar verwend met een setje Campagnolo WTO45 wielen.

Mooiere looks en hopelijk ook iets meer snelheid.

Afbeelding

JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 10 jan 2020 09:20

k33z schreef:
10 jan 2020 08:58
Om mijn Canyon iets minder eenheidsworst te laten zijn heb ik deze maar verwend met een setje Campagnolo WTO45 wielen.

Mooiere looks en hopelijk ook iets meer snelheid.

Afbeelding
Prachtige fiets!

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1204
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 10 jan 2020 10:37

Timroels schreef:
09 jan 2020 21:13
lancev7 schreef:
08 jan 2020 22:22
Jij krijgt ten minste nog een mail. Ik heb de 31ste december besteld en nog steeds geen bevestiging gekregen... ondertussen staan ze al uit voorraad. Begint toch wat op men zenuwen te werken.
Vervelend om te horen dat je nog geen orderbevestiging hebt ontvangen. Orders zijn geregistreerd en moeten nu handmatig gekoppeld worden. Fietsen die niet voorradig zijn zijn momenteel niet bestelbaar omdat de data in de systemen zoals levertijden momenteel nog niet actueel zijn. Zodra alle data weer up to date is zullen deze fietsen weer bestelbaar worden.

Ten aanzien van jouw order, neem morgen even telefonisch of via het contactformulier op de website contact op dan wordt het doorgezet zodat je alsnog een bevestiging ontvangt.
Ik heb vandaag contact gehad via mail met het zelfde antwoord dat de bestellingen allemaal zijn binnengekomen maar niet verwerkt kunnen worden. Ze zijn er alles aan het doen voor zo snel mogelijk terug operationeel te zijn. Over de voorraad konden ze niet zeggen diet moet model mer model bekeken worden.

Ik heb er wel begrip voor natuurlijk. Ik zou het gewoon spijtig vinden want ik heb hem speciaal toen snel bestellen omdat ze in voorraad waren en ik dan zeker was dat ik men fiets had voor het voorjaar.
Ik voel me ook gewoon een beetje in de rij voorbij gestoken op de moment.
“Je besteld een fiets er loopt iets fout en ik moet zo gezegt even wachten aan de probleem oplos kassa en de persoon na mij besteld de zelfde en daar gaat alles goed en hij krijgt zijn fiets en tegen mij gaan ze dan zeggen sorry hij is uitverkocht...”

Het gaat hier trouwens over een ultimate cf sl 8.0 disc medium.

Ik blijf natuurlijk wel geduldig wachten. 10 keer per dag men mails checken en een beetje hopen dat ze gewoon nog op voorraad zijn.
Iedere bestelling heeft zijn eigen nr. Degene die achter jou besteld zal dus een ander nr hebben. Volgens mij gaan ze toch wel mooi het rijtje afgaan volgens wie er eerst besteld heeft. Zou toch moeten denk ik.

keniske
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 aug 2013 18:13

keniske 10 jan 2020 12:37

Maar als ik het goed begrijp een fiets die op voorraad is en die je dan besteld, dan moet je dus nog weken/maanden wachten erop?

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1204
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 10 jan 2020 12:42

Normaal toch niet? Bij de meesten is hij binnen de week geleverd..

nielsve
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 10 jan 2020 12:46

Ik heb net voor de kerstvakantie mijn fiets voor een eerste onderhoudsbeurt naar Canyon Eindhoven gebracht. Na de servicebeurt stelde ik vast dat mijn stuur anders stond en dat terwijl ik in de zomer een bikefit heb laten doen. Dit was makkelijk vast te stellen doordat mijn garmin-houder een pak verticaler stond dan ervoor.

Op de vraag of mijn stuur los is geweest kreeg ik volgende antwoorden:

"Aangezien er te veel ruimte was tussen de stuurpen en de frontplate hebben we het stuur los gemaakt en van vet voorzien voordat deze terug werd gemonteerd. Het kan hierdoor zijn dat deze net was anders is gepositioneerd dan voorheen het geval was, onze excuses hiervoor."
"Hopelijk heb je nog de gegevens van je bikefitting of foto`s waarop de gewenste positie van het stuur wordt getoond."

Nu, ik heb op basis van enkele foto's geprobeerd mijn stuur zo goed mogelijk terug te zetten maar dit is heel op moeilijk omdat de hoek van foto bijna niet na te bootsen is. Ik heb mij ook gebaseerd op het geschrift van Garmin dat zichtbaar is op de houder. Als ik mij op dit laatste baseer dan lijkt die terug normaal te staan maar nu lijkt het alsof mijn beugels in een andere hoek staan.

In ieder geval best vervelend. Ik zou terug naar de bikefitter kunnen gaan maar dat is dan wel weer een kostelijk grapje. Zou iemand bereid zijn om eens een aantal foto's die ik doorstuur te bekijken/vergelijken en hun mening te geven? Of zou ik bij Canyon aandringen op een financiële tussenkomst bij de bikefitter?

Daarnaast heb ik enkele krasjes opgemerkt na het onderhoud aan de binnenkant van de onderbuis kort bij mijn cassette die ik bij het poetsen voordien nooit heb opgemerkt maar dat is natuurlijk niet te bewijzen, al blijft ook dat best vervelend.

M_O
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2020 15:25

M_O 10 jan 2020 15:34

lancev7 schreef:
08 jan 2020 23:38
Als de order bevestigd is is dit op dit moment vooral de schriftelijke bevestiging dat je order in goede orde ontvangen is. Indien de fiets voorradig is zal deze mits de betaling voldaan is zsm verzonden worden. Gezien de omstandigheden is hier sprake van een vertraging ten opzicjte van het reguliere proces maar dit zal relatief beperkt zijn.
Beste,
Wat is "relatief beperkt"?
Ik heb 27/12/2019 een bestelling gedaan, 07/01/2020 eindelijk de orderbevestiging ontvangen. Daarna nog contact gehad via de chatfunctie, maar er kon verder niets concreets worden gemeld. Ik kan op de website ook geen status opvragen, maar mag ik er wel van uit gaan dat de fiets is/wordt verzonden zonder dat er een bericht wordt gemaild? Of zal ik wel eerst hierover een bericht moeten ontvangen?
Merci.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ernie C. en 32 gasten