Re: Canyon
Geplaatst: 10 jan 2020 12:46
Ik heb net voor de kerstvakantie mijn fiets voor een eerste onderhoudsbeurt naar Canyon Eindhoven gebracht. Na de servicebeurt stelde ik vast dat mijn stuur anders stond en dat terwijl ik in de zomer een bikefit heb laten doen. Dit was makkelijk vast te stellen doordat mijn garmin-houder een pak verticaler stond dan ervoor.
Op de vraag of mijn stuur los is geweest kreeg ik volgende antwoorden:
"Aangezien er te veel ruimte was tussen de stuurpen en de frontplate hebben we het stuur los gemaakt en van vet voorzien voordat deze terug werd gemonteerd. Het kan hierdoor zijn dat deze net was anders is gepositioneerd dan voorheen het geval was, onze excuses hiervoor."
"Hopelijk heb je nog de gegevens van je bikefitting of foto`s waarop de gewenste positie van het stuur wordt getoond."
Nu, ik heb op basis van enkele foto's geprobeerd mijn stuur zo goed mogelijk terug te zetten maar dit is heel op moeilijk omdat de hoek van foto bijna niet na te bootsen is. Ik heb mij ook gebaseerd op het geschrift van Garmin dat zichtbaar is op de houder. Als ik mij op dit laatste baseer dan lijkt die terug normaal te staan maar nu lijkt het alsof mijn beugels in een andere hoek staan.
In ieder geval best vervelend. Ik zou terug naar de bikefitter kunnen gaan maar dat is dan wel weer een kostelijk grapje. Zou iemand bereid zijn om eens een aantal foto's die ik doorstuur te bekijken/vergelijken en hun mening te geven? Of zou ik bij Canyon aandringen op een financiële tussenkomst bij de bikefitter?
Daarnaast heb ik enkele krasjes opgemerkt na het onderhoud aan de binnenkant van de onderbuis kort bij mijn cassette die ik bij het poetsen voordien nooit heb opgemerkt maar dat is natuurlijk niet te bewijzen, al blijft ook dat best vervelend.
Op de vraag of mijn stuur los is geweest kreeg ik volgende antwoorden:
"Aangezien er te veel ruimte was tussen de stuurpen en de frontplate hebben we het stuur los gemaakt en van vet voorzien voordat deze terug werd gemonteerd. Het kan hierdoor zijn dat deze net was anders is gepositioneerd dan voorheen het geval was, onze excuses hiervoor."
"Hopelijk heb je nog de gegevens van je bikefitting of foto`s waarop de gewenste positie van het stuur wordt getoond."
Nu, ik heb op basis van enkele foto's geprobeerd mijn stuur zo goed mogelijk terug te zetten maar dit is heel op moeilijk omdat de hoek van foto bijna niet na te bootsen is. Ik heb mij ook gebaseerd op het geschrift van Garmin dat zichtbaar is op de houder. Als ik mij op dit laatste baseer dan lijkt die terug normaal te staan maar nu lijkt het alsof mijn beugels in een andere hoek staan.
In ieder geval best vervelend. Ik zou terug naar de bikefitter kunnen gaan maar dat is dan wel weer een kostelijk grapje. Zou iemand bereid zijn om eens een aantal foto's die ik doorstuur te bekijken/vergelijken en hun mening te geven? Of zou ik bij Canyon aandringen op een financiële tussenkomst bij de bikefitter?
Daarnaast heb ik enkele krasjes opgemerkt na het onderhoud aan de binnenkant van de onderbuis kort bij mijn cassette die ik bij het poetsen voordien nooit heb opgemerkt maar dat is natuurlijk niet te bewijzen, al blijft ook dat best vervelend.