Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 02 aug 2019 12:56

berndw schreef: 02 aug 2019 12:43 Maar als ik het goed begrijp kan ik hem 30 dagen testen? Dus ik mag hem gewoon gebruiken? Want volgens de site staat dat je het product binnen 30 dagen ongebruikt mag retourneren.
Ik dacht toch wel dat je hem mag gebruiken. Heb zo een YouTube filmpje gezien van iemand die er mee gefietst had en hem geretourneerd heeft en zijn geld terug gekregen heeft.

Je moet er natuurlijk geen honderden kilometers mee rijden.

Dit was het filmpje https://youtu.be/otyJXXwiAsE

berndw
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:18

berndw 02 aug 2019 15:43

Ik heb het even via de chat nagevraagd bij Canyon, en je mag de 30 dagen inderdaad gewoon gebruiken om de fiets te testen. "Daar zijn de 30 dagen voor." aldus de Canyon medewerker. Dus ik denk dat ik gewoon ga bestellen, met de fiets een bikefitting laat doen en dan een paar keer goed testen. Als het niks wordt stuur ik hem weer terug.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 04 aug 2019 17:13

Ik heb een Ultimate CF SL 8.0 disc di2. Ik wil een Tacx Flux of Neo aanschaffen. Zoekend in dit Canyon topic lees ik een paar mindere reviews. Andere mensen wel positieve ervaring met een disc-versie icm tacx en adapterset?

En is dit hoe de installatie werkt dan? https://m.youtube.com/watch?v=t1msoGQrwlg

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 04 aug 2019 20:33

berndw schreef: 01 aug 2019 17:16 Ik ben me sinds kort weer aan het oriënteren op een racefiets. Weer, omdat ik hem vorig jaar verkocht heb omdat ik last van mijn nek bleef houden op mijn Sensa. Andere stuurpen ed hielp helaas niet. De lol ging er snel af op deze manier, maar het begint weer te kriebelen. Ik heb een budget voor mezelf vastgesteld tot 1000 euro. Ik wil wel minimaal tiagra hebben. Zodoende ben ik bij Canyon uitgekomen. En dan zo op het eerste gezicht de Endurace AL 6.0.

Maar om niet weer met een fiets te zitten waar ik klachten van krijg wil ik eerst een bikefitting laten uitvoeren. Als ik de site van Canyon bekijk, is lengte en BBL voldoende.

Is het mogelijk om een bikefitting te laten doen en dan die resultaten gebruiken om een fiets uit te zoeken? Hoe moet ik die resultaten dan koppelen aan de geometrie van de fiets die ik op het oog heb? Dat vind ik nog een beetje ingewikkeld. Zeker omdat het natuurlijk alleen online verkrijgbaar is en ik niet steeds naar de FM kan lopen om te overleggen of ik een online fiets moet kopen.

Volgens de site van Canyon kom ik op een 2xl uit. Ik ben 195cm lang.

Hoe zijn jullie ervaringen met de maat calculator van Canyon?
Hier kunnen ze je bikefitten en adviseren over je aan te schaffen Canyon (en je kan je Canyon er ook nog laten onderhouden als je zou willen).

https://www.koers.cc/bikefitting-36

https://www.koers.cc/canyon-friendly-bikeshop-45
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

berndw
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:18

berndw 04 aug 2019 20:59

mhr-zip schreef: 04 aug 2019 20:33
berndw schreef: 01 aug 2019 17:16 Ik ben me sinds kort weer aan het oriënteren op een racefiets. Weer, omdat ik hem vorig jaar verkocht heb omdat ik last van mijn nek bleef houden op mijn Sensa. Andere stuurpen ed hielp helaas niet. De lol ging er snel af op deze manier, maar het begint weer te kriebelen. Ik heb een budget voor mezelf vastgesteld tot 1000 euro. Ik wil wel minimaal tiagra hebben. Zodoende ben ik bij Canyon uitgekomen. En dan zo op het eerste gezicht de Endurace AL 6.0.

Maar om niet weer met een fiets te zitten waar ik klachten van krijg wil ik eerst een bikefitting laten uitvoeren. Als ik de site van Canyon bekijk, is lengte en BBL voldoende.

Is het mogelijk om een bikefitting te laten doen en dan die resultaten gebruiken om een fiets uit te zoeken? Hoe moet ik die resultaten dan koppelen aan de geometrie van de fiets die ik op het oog heb? Dat vind ik nog een beetje ingewikkeld. Zeker omdat het natuurlijk alleen online verkrijgbaar is en ik niet steeds naar de FM kan lopen om te overleggen of ik een online fiets moet kopen.

Volgens de site van Canyon kom ik op een 2xl uit. Ik ben 195cm lang.

Hoe zijn jullie ervaringen met de maat calculator van Canyon?
Hier kunnen ze je bikefitten en adviseren over je aan te schaffen Canyon (en je kan je Canyon er ook nog laten onderhouden als je zou willen).

https://www.koers.cc/bikefitting-36

https://www.koers.cc/canyon-friendly-bikeshop-45
Thanks. Ik had hier al de tip over de mechanieker in Apeldoorn (dacht ik) gekregen, maar deze vond ik te ver weg en te duur. Deze prijs is een stuk vriendelijker en de afstand is voor mij 25km, dus ideaal. Ik hou hem in het achterhoofd.

Gebruikersavatar
JorgV
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:18

Gebruikersavatar JorgV 04 aug 2019 21:42

Mechanieker is Amersfoort ;)

berndw
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:18

berndw 05 aug 2019 19:48

JorgV schreef: 04 aug 2019 21:42 Mechanieker is Amersfoort ;)
Die haal ik altijd door elkaar en voor de afstand maakt het niet uit ;) 50/50 kans dat ik het goed had.

jbams
Forum-lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 06 aug 2019 16:13

De ultimate cf sl 7 is uitverkocht, er staat wel 'binnenkort' verkrijgbaar. Customer service geeft echter aan dat het wachten wordt op de 2020 modellen, die september/oktober worden verwacht. Specs en prijzen dan weer te bezien.

Jammer, was ik.er eindelijk uit qua nieuwe fiets, is ie uitverkocht :-).

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 07 aug 2019 08:00

meuk schreef: 04 aug 2019 17:13 Ik heb een Ultimate CF SL 8.0 disc di2. Ik wil een Tacx Flux of Neo aanschaffen. Zoekend in dit Canyon topic lees ik een paar mindere reviews. Andere mensen wel positieve ervaring met een disc-versie icm tacx en adapterset?

En is dit hoe de installatie werkt dan? https://m.youtube.com/watch?v=t1msoGQrwlg
Dat gaat goed inderdaad. Het was even puzzelen de eerste keer maar ik heb inmiddels m'n Endurace CF SL 8.0 Disc op de Flux staan (nu niet, in de winter). Erop en eraf is ook een eitje, kan het wel aanraden.

c-ray
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 mei 2018 11:02

c-ray 07 aug 2019 08:54

berndw schreef: 01 aug 2019 17:16 Volgens de site van Canyon kom ik op een 2xl uit. Ik ben 195cm lang.

Hoe zijn jullie ervaringen met de maat calculator van Canyon?
Ik ben 190cm en kwam via de site uit op een XL Endurace, Bij mijn bezoek aan Canyon on Koblenz uitgekomen op een L. Ze hebben een uitgebreidere versie van de software. Ik heb lange benen vandaar dat de kleinere maat beter zit. Een bezoek kan je in miskoop besparen, met een beetje geluk hebben ze de fiets op voorraad en neem je 'm direct mee, heb je de brandstofkosten er meteen uit omdat geen verzendkosten hoeft te betalen.
Na 3 maanden rijden de 110mm voorbouw nog vervangen door een 100mm exemplaar om verder te compenseren voor een kort bovenlijf en mijn zadel staat ver naar voren...

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 07 aug 2019 12:23

Weet iemand of de Endurance CF 7.0 en 8.0 frames geschikt zijn om in een later stadium om te bouwen naar Di2?
Zo ja, welke jaarmodellen zijn daarvoor geschikt?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 aug 2019 14:01

Canyon bouwt specifiek mechanische in electornisch geschikte frames. Maar uiteraard kan je een paar stroomkabeltjes later wel langs, of door je frame trekken op de plek waar je nu staalkabel hebt zitten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie