Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

JvK91
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2018 15:59

JvK91 05 apr 2019 18:10

JvK91 schreef: 04 apr 2019 11:49 Mijn Ultimate CF sl disc 7.0 besteld op 7 Maart met verwachte leverdatum 11-15 Maart.
Toen mailtje gekregen dat de fiets vertraagd zou zijn tot 25-29 Maart.
Nog een mailtje gekregen dat de fiets vertraagd zou zijn tot 6-10 Mei.

Kijk ik vandaag toevallig op de website van Canyon staat dat mijn ultimate in mijn maat op voorraad is :lol:. Echt geen touw aan vast te knopen met hun.
En vandaag een mailtje met verwachte verzenddatum 22-26 april.

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 05 apr 2019 19:11

JvK91 schreef: 05 apr 2019 18:10
JvK91 schreef: 04 apr 2019 11:49 Mijn Ultimate CF sl disc 7.0 besteld op 7 Maart met verwachte leverdatum 11-15 Maart.
Toen mailtje gekregen dat de fiets vertraagd zou zijn tot 25-29 Maart.
Nog een mailtje gekregen dat de fiets vertraagd zou zijn tot 6-10 Mei.

Kijk ik vandaag toevallig op de website van Canyon staat dat mijn ultimate in mijn maat op voorraad is :lol:. Echt geen touw aan vast te knopen met hun.
En vandaag een mailtje met verwachte verzenddatum 22-26 april.
Beter!
Ik ben zo ontzettend jaloers. Ik vandaag mailtje... 27-31 mei. Weer zeven dagen er bij. Hoop echt dat dit gaat lukken. Moet toch wel minstens ff Limburgs mooiste op mijn nieuwe fiets kunnen doen voordat ik de marmotte ga doen.

Gebruikersavatar
Henkos
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 apr 2015 13:57

Gebruikersavatar Henkos 05 apr 2019 22:32

Sjonge, dit topic is gereduceerd tot een "verwachte leverdatum" database.
Die levertijd heeft ook wel weer z'n charme trouwens.
Overigens: ik ben heel blij met m'n Canyon Speedmax, maar heb inmiddels een aantal slechte ervaringen met het Canyon Servicecenter.

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 06 apr 2019 06:45

Wil je die ook delen? Hebben we gelijk weer wat meer dan alleen levertijden.

i-mac

i-mac 06 apr 2019 08:50

Ik heb een vriend van me die niet tevreden is over zijn Canyon Aerod. Vooral de service liet te wensen over wist hij me te vertellen. Dit kreeg ik deze week van hem :

"Het komt erop neer dat Canyon minderwaardige onderdelen gebruikt voor fietsen die minder verkopen zoals grote maten en dure modellen. Ik heb enorme kosten nu en mijn fiets is nog maar een jaar oud. Lagers, body, bracket, ketting, kransjes, bijna alles moet vervangen worden…"

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1217
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 06 apr 2019 09:25

i-mac schreef: 06 apr 2019 08:50 Ik heb een vriend van me die niet tevreden is over zijn Canyon Aerod. Vooral de service liet te wensen over wist hij me te vertellen. Dit kreeg ik deze week van hem :

"Het komt erop neer dat Canyon minderwaardige onderdelen gebruikt voor fietsen die minder verkopen zoals grote maten en dure modellen. Ik heb enorme kosten nu en mijn fiets is nog maar een jaar oud. Lagers, body, bracket, ketting, kransjes, bijna alles moet vervangen worden…"
Sta me toe hier eens goed mee te lachen. :lol: :lol: :lol:

De ouderdom van een fiets zegt eigenlijk weinig. Het gaat om het gebruik. Als je vriend op een jaar tijd 15000 km heeft gereden in alle weersomstandigehden is zulke slijtage best mogelijk. Een ketting en de daarbij horende cassette zal zelfs nooit zolang meegaan.
Bij de lagers hangt veel af van al dan niet preventief onderhoud.
Dit heeft echt niets te maken met minderwaardige onderdelen.

i-mac

i-mac 06 apr 2019 09:40

dwangarbeider schreef: 06 apr 2019 09:25
i-mac schreef: 06 apr 2019 08:50 Ik heb een vriend van me die niet tevreden is over zijn Canyon Aerod. Vooral de service liet te wensen over wist hij me te vertellen. Dit kreeg ik deze week van hem :

"Het komt erop neer dat Canyon minderwaardige onderdelen gebruikt voor fietsen die minder verkopen zoals grote maten en dure modellen. Ik heb enorme kosten nu en mijn fiets is nog maar een jaar oud. Lagers, body, bracket, ketting, kransjes, bijna alles moet vervangen worden…"
Sta me toe hier eens goed mee te lachen. :lol: :lol: :lol:

De ouderdom van een fiets zegt eigenlijk weinig. Het gaat om het gebruik. Als je vriend op een jaar tijd 15000 km heeft gereden in alle weersomstandigehden is zulke slijtage best mogelijk. Een ketting en de daarbij horende cassette zal zelfs nooit zolang meegaan.
Bij de lagers hangt veel af van al dan niet preventief onderhoud.
Dit heeft echt niets te maken met minderwaardige onderdelen.
Hij gebruikt deze fiets als "mooi-weer-fiets", en doet er misschien 8000km mee. Hij onderhoud zijn fietsen zeer goed. Maar goed, misschien heeft hij gewoon pech. Dat kan gebeuren.

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 06 apr 2019 11:18

Na 8000 km is het op zich wel logisch dat er wat slijtbare onderdelen aan vervanging toe zijn...

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 06 apr 2019 16:25

i-mac schreef: 06 apr 2019 08:50 Ik heb een vriend van me die niet tevreden is over zijn Canyon Aerod. Vooral de service liet te wensen over wist hij me te vertellen. Dit kreeg ik deze week van hem :

"Het komt erop neer dat Canyon minderwaardige onderdelen gebruikt voor fietsen die minder verkopen zoals grote maten en dure modellen. Ik heb enorme kosten nu en mijn fiets is nog maar een jaar oud. Lagers, body, bracket, ketting, kransjes, bijna alles moet vervangen worden…"
Huh, is dat zo? Dus die maat van je beweert dat een XXL anders wordt afgemonteerd dan een L. Ik ben dan wel benieuwd naar een vergelijk want ik geloof het niet.
Waarom is hij ontevreden over de service?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 06 apr 2019 17:03

i-mac schreef: 06 apr 2019 08:50 Ik heb een vriend van me die niet tevreden is over zijn Canyon Aerod. Vooral de service liet te wensen over wist hij me te vertellen. Dit kreeg ik deze week van hem :

"Het komt erop neer dat Canyon minderwaardige onderdelen gebruikt voor fietsen die minder verkopen zoals grote maten en dure modellen. Ik heb enorme kosten nu en mijn fiets is nog maar een jaar oud. Lagers, body, bracket, ketting, kransjes, bijna alles moet vervangen worden…"
Ik geloof het eerlijk gezegd niet. Bovendien is het eenvoudig na te gaan: op de Canyon website staat voor elk model exact gespecificeerd welke onderdelen gemonteerd zijn. Als dit werkelijk afwijkt voor grotere of niet courante modellen, dan zou ik bezwaar gaan maken bij Canyon. Maar nogmaals: ik geloof er niets van.

i-mac

i-mac 06 apr 2019 17:18

hotrod schreef: 06 apr 2019 17:03 Ik geloof het eerlijk gezegd niet. Bovendien is het eenvoudig na te gaan: op de Canyon website staat voor elk model exact gespecificeerd welke onderdelen gemonteerd zijn. Als dit werkelijk afwijkt voor grotere of niet courante modellen, dan zou ik bezwaar gaan maken bij Canyon. Maar nogmaals: ik geloof er niets van.
Ik heb een mail gestuurd met de vraag wat er precies verkeerd liep. Hij wou me eigenlijk alleen waarschuwen voor ik een Canyon zou kopen. Ondanks zijn waarschuwing, ga ik dit toch nog doen.

Edit: ik kreeg geen duidelijk antwoord. Wel was hij ontevreden over het service center te Leuven. In dat geval zal het wel zijn dat hij vermoed dat men andere onderdelen zou gebruikt hebben. Een welles-nietes verhaal ... Het tegendeel zou me eigenlijk verwonderen, gezien de positieve verhalen hier op dit forum.

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 08 apr 2019 12:21

Er is daar toch niet veel welles-niettes aan? Ofwel zitten er minderwaardige onderdelen op, ofwel niet.

En wie doet die vervangingen? Is alles daadwerkelijke versleten?

Plaats reactie