Pagina 1345 van 1834

Re: Canyon

Geplaatst: 12 jul 2018 22:02
door bobkat19
Andreke schreef: 10 jul 2018 10:23 Heb een canyon is superfiets tegen een mooie prijs. Spijtig genoeg is de dienst na verkoop niet al te best. Batterij Shimano DI2 stuk na 4 maanden is dus een geval van garantie. Zo werkt het bij Canyon België. Fiets moeten binnengebracht worden en in het bestand gezet batterij wordt opgestuurd naar Shimano en na een 4 tal weken heb je u fiets terug .Zodus een wielrenner kan 5 weken niet koersen.
Zo gaat het met een gewone fietsenmaker je brengt kapotte baterij binnen krijt een nieuwe en dag erna kan je fietsen.
Mijn ervaringen met Canyon NL zijn in elk geval voortreffelijk. Onder garantie is in korte tijd een keer mijn frame vervangen en verder zijn ze ook vrij flexibel. Een keer een pad stuk en ik kreeg de volgende dag een gratis exemplaar toegestuurd, die nog rondslingerde in de werkplaats.

Key: denk niet dat omdat je daar iets gekocht heb je op hoge toon dingen moet gaan eisen. Dat werkt nergens, ook niet bij je lokale fietsenmaker.

Re: Canyon

Geplaatst: 13 jul 2018 02:37
door Jelle84
Heb net hetzelfde voor met Canyon. Nog geen maand geleden een roadlite gekocht. Nu komen er kleine barstjes of rimpeltjes in de lak van de velg.
X1900 spline db (dtswiss)

Canyon wil dat ik mijn velgen naar hen opstuur en dat zij dan deze opsturen naar Zwitserland. Nu ja. Dit kan pas in augustus en de velgen zullen nog eens een 3 a 4 weken onderweg zijn.

Sta ik hier mooi. Ik stelde voor om voor een ander setje te gaan. “Ja dit zou ik niet doen, want wij gaan voor jou een garantie procedure opstarten.”
Ik zei dat ik echt niet zonder de fiets kan, is tenslotte ook nieuw. Blijkt er toch geen andere oplossing mogelijk.

Simpelste oplossing zou geweest zijn: velgen binnen doen en andere krijgen. Nu stelden ze me voor om in augustus te komen om een voorlopig setje te plaatsen.

Echt geen zin in dit gedoe, al begrijp ik wel dat ze zich aan hun policy moeten houden. Wij hebben binnenkort vakantie, we willen fietsen.

Dan maar mijn omruilrecht inroepen. Ik reed graag op deze bike maar ik ga toch voor iets specialer.

Re: Canyon

Geplaatst: 13 jul 2018 08:09
door bobkat19
Jelle, jij vindt dus dat Canyon of om het even welke winkel van alle onderdelen die op alle modellen zitten tenminste 1 reserve onderdeel hebben moeten liggen? En liefst ook nog een reserve reserve voor het geval dat? Enig idee wat voor warehouse je dan moet hebben?

Los daarvan, voorraad kost geld en dat betekent dat jouw fietsje weer duurder wordt. En als die voorraad ook nog eens niet gebruikt wordt en aan het einde van het modeljaar (want weer wat nieuws) moet worden afgeschreven, wordt je fietsje weer een stapje duurder.

Tuurlijk is het kut als je net een nieuwe fiets hebt, maar je zegt dat het in de lak zit. Dan kun je dus gewoon lekker fietsen. Of je koopt voor 100 E een reserve wielset, die eigenlijk elke fietser zou moeten hebben voor het geval dat.

Bedenk eens wat er gebeurt met je smartphone van Apple of een ander merk. Je krijgt echt niet bij afgifte een nieuw exemplaar mee...

Re: Canyon

Geplaatst: 13 jul 2018 08:10
door Bospaadje
Zit je nog binnen de 30 dagen?
Stuur je fiets terug en bestel een soortgelijke die leverbaar is binnen paar dagen?

Re: Canyon

Geplaatst: 13 jul 2018 08:42
door Ernie C.
Er zit nogal wat verschil tussen alles op voorraad hebben en alle garantiegevallen van van externe leveranciers via de fabrikant te laten lopen met zeer lange wachttijden tot gevolg. Ze kunnen het ook bestellen op het moment dat je met de claim komt. Het is zo inderdaad lekker goedkoop voor Canyon maar je mag het gerust slechte service noemen.
Niet iedere fietser zit te wachten op een heel magazijn aan reserve-onderdelen in de schuur en daar wordt je Canyon ook niet goedkoper van.

Re: Canyon

Geplaatst: 13 jul 2018 09:18
door bobkat19
Ernie C. schreef: 13 jul 2018 08:42 Er zit nogal wat verschil tussen alles op voorraad hebben en alle garantiegevallen van van externe leveranciers via de fabrikant te laten lopen met zeer lange wachttijden tot gevolg. Ze kunnen het ook bestellen op het moment dat je met de claim komt. Het is zo inderdaad lekker goedkoop voor Canyon maar je mag het gerust slechte service noemen.
Niet iedere fietser zit te wachten op een heel magazijn aan reserve-onderdelen in de schuur en daar wordt je Canyon ook niet goedkoper van.
Ik beweer ook niet dat je zelf een heel magazijn aan reserve-onderdelen moet hebben. Maar een extra wielsetje moet elke fietser eigenlijk hebben. De kans dat je ze zelf doormidden rijdt is groter dan dat er een productiefout in zit.

Re: Canyon

Geplaatst: 13 jul 2018 09:24
door Ernie C.
Dat ligt eraan hoe fanatiek je bent. Heb je toertochten of wedstrijden gepland die je echt niet wilt missen dan is het wel handig. Voor de rest is het meestal vandaag besteld, volgende dag in huis dus mis je hooguit één ritje.
Zelf heb ik wel altijd wat reserve staan, ook een hele fiets (of 3) maar niet voor iedereen is het materiaal zo'n grote onderdeel van de hobby.

Re: Canyon

Geplaatst: 13 jul 2018 09:36
door brekson
Yep reservewielen of zelfs een fiets hebben is een must als je jezelf een fietser noemt die niet zonder kan.
Anderzijds kan je ook je wielen na het seizoen opsturen

Re: Canyon

Geplaatst: 13 jul 2018 09:55
door Ernie C.
Maar als je jezelf een fietser noemt rijd je het hele jaar door ;) .

Re: Canyon

Geplaatst: 13 jul 2018 10:46
door brekson
Haha, klopt, maar sommigen rijden in de winter op de atb

Re: Canyon

Geplaatst: 13 jul 2018 15:03
door Eddy Merckx
Met welke framemaat komt een Medium bij Canyon overeen?

Re: Canyon

Geplaatst: 13 jul 2018 15:19
door Kornuit
Eddy Merckx schreef: 13 jul 2018 15:03 Met welke framemaat komt een Medium bij Canyon overeen?
Denk een 56. Maar niet elke fiets in 56 is gelijk he. Ene merk heeft weer langere bovenbuis, andere merk weer lagere stack etc. Net als met broeken, niet elke 30/32 van elk merk zit je perfect.