Ik was eens de geometrie tabellen van de aeroad aan het bekijken omdat die altijd al mijn droomfiets geweest is maar ik die geometrie normaal niet aan kan (ik heb normaal een xl), maar als ik de 2xl neem met een 11cm stuurpen dan zit ik een halve cm korter en met dezelfde stack als op de ultimate..
Of ziet zo een 2xl er totaal niet meer uit? Of is die 11cm stuurpen ook niet aan te raden?
Canyon
Dat is natuurlijk geheel subjectief, maar ik vind de Canyon Aeroad in kleinere maten beter ogen dan grotere maten. Dit zit met name in de aansluiting van de zitbuis ten opzichte van het achterwiel. Als voorbeeld:
Maat M:
Maat XL:
Bij mijn eigen Canyon Aeroad in Maat L vind ik het nog acceptabel:
Maat M:
Maat XL:
Bij mijn eigen Canyon Aeroad in Maat L vind ik het nog acceptabel:
-
- Forum-lid
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32
Dit laatste kan ik bevestigen voor mijn 2XL Canyon Ultimate. Deze heeft inderdaad heel erg veel ruimte tussen de (uitsparing in de) seattube en het achterwiel. Nu rij ik 25mm en is er dus meer dan voldoende ruimte voor 30+ (zeker met de schijfremmen). Als men hetzelfde heeft gedaan bij de aeroad heb je minimaal een vinger ruimte.
Als we het toch hebben over de frame mold, zie je wel dat bij Canyon geen aparte molds zijn gemaakt voor de grotere maten. De voorkant is met de aero cockpit super clean. Maar de achterkant is een uitvergroting (oprekking) van de M of L. Als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld de grote maten van de Bianchi, Cannondale of BMC (de achterbrug van de TeamMachine is prachtig), is het wat mij betreft de lelijkste.
Een voordeel van de de ruimte die ontstaan is: Ik kan mijn chainstay/seatstay/seattube veel makkelijker schoon houden ;P. Maar nogmaals dat is het geval bij de Ultimate.
Als we het toch hebben over de frame mold, zie je wel dat bij Canyon geen aparte molds zijn gemaakt voor de grotere maten. De voorkant is met de aero cockpit super clean. Maar de achterkant is een uitvergroting (oprekking) van de M of L. Als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld de grote maten van de Bianchi, Cannondale of BMC (de achterbrug van de TeamMachine is prachtig), is het wat mij betreft de lelijkste.
Een voordeel van de de ruimte die ontstaan is: Ik kan mijn chainstay/seatstay/seattube veel makkelijker schoon houden ;P. Maar nogmaals dat is het geval bij de Ultimate.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
Als je het op mij hebt, mijn ultimate staat al een week in bestelling. Niet iedereen gooit zomaar eventjes meer dan 2000 euro de deur uit zonder te willen weten wat hij ervoor koopt en of het geen miskoop gaat zijn.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
@Djemz, laat ons eerlijk zijn dat er sommigen heel erg lang doen om te beslissen en dan terug beginnen twijfelen.
Niet enkel in het Canyon topic trouwens.
En dan na alle welgemeende goede raad kopen ze iets totaal anders of laten ze hier zelfs nooit nog iets van hun horen.
PS, ik had het niet specifiek over jou hoor maar meer in het algemeen.
Niet enkel in het Canyon topic trouwens.
En dan na alle welgemeende goede raad kopen ze iets totaal anders of laten ze hier zelfs nooit nog iets van hun horen.
PS, ik had het niet specifiek over jou hoor maar meer in het algemeen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend