Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 31 mei 2018 11:28

Supersix3_Raf schreef: 30 mei 2018 12:09
TKMP schreef: 30 mei 2018 12:03 extenders kunnen je onderweg nog wel eens helpen, wanneer je maatje enkel korte ventielen heeft en jij voor een tweede maal lek rijdt,
ik had er een in mijn zakje zitten+slueteltje voor onderweg.

voor permanente oplossing is een bandje lang ventiel toch ok?! kan je gelijk latex bb kopen ;)

het zijn keuzes, niets te doen met klantvriendelijkheid.
Maar een nieuw afgeleverde fiets, zoals mijn Aeroad, die je dan niet deftig kan oppompen... vind ik toch "not done".
Voor onderweg.... ik weet niet dat ik er lucht inkrijg met een CO2 patroon. Als ik al met de pomp verlies heb tss extender en ventiel....
Goede raad ..verkoop die mooie 61 mm Reynolds voor een prikkie aan mij , dan lever ik jou een wielset die je wel deftig kunt oppompen .. :D :lol:

Supersix3_Raf
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 dec 2013 08:12

Supersix3_Raf 31 mei 2018 12:09

Arno357 schreef: 31 mei 2018 11:28
Supersix3_Raf schreef: 30 mei 2018 12:09
TKMP schreef: 30 mei 2018 12:03 extenders kunnen je onderweg nog wel eens helpen, wanneer je maatje enkel korte ventielen heeft en jij voor een tweede maal lek rijdt,
ik had er een in mijn zakje zitten+slueteltje voor onderweg.

voor permanente oplossing is een bandje lang ventiel toch ok?! kan je gelijk latex bb kopen ;)

het zijn keuzes, niets te doen met klantvriendelijkheid.
Maar een nieuw afgeleverde fiets, zoals mijn Aeroad, die je dan niet deftig kan oppompen... vind ik toch "not done".
Voor onderweg.... ik weet niet dat ik er lucht inkrijg met een CO2 patroon. Als ik al met de pomp verlies heb tss extender en ventiel....
Goede raad ..verkoop die mooie 61 mm Reynolds voor een prikkie aan mij , dan lever ik jou een wielset die je wel deftig kunt oppompen .. :D :lol:
Das nu spijtig, ik heb net mijn binnenbanden met lange ventielen (80mm) aangekregen.... ;-)

Julle01
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2018 20:52

Julle01 01 jun 2018 21:09

Heb dezelfde fiets aangeschaft en had eveneens dit probleem. Liep er ontzettend mee te kl....en. Met hulp van de klantenservice van Canyon toch gelukt. Inderdaad de extender omgedraaid waarna je het ventiel kunt losdraaien. Daarna weer normaal er op draaien.
Vervolgens pompen zoals je altijd doet en daarna weer je ritueel in omgekeerde volgorde.
Verricht deze handelingen alleen niet met de ventielopening naar beneden zoals ik gedaan heb. Panisch om de extender in je velg te laten vallen is dit bij mij helaas toch gebeurt...Was ik vervolgends weer 2 uurtjes zoet om deze er uit te peuteren.
Heb voor de zekerheid ook maar 2 binnenbandjes met lang ventiel (zwart) aangeschaft.
Succes en veel plezier met aeroad. Superfietsie..

Supersix3_Raf
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 dec 2013 08:12

Supersix3_Raf 02 jun 2018 12:17

Julle01 schreef: 01 jun 2018 21:09 Heb dezelfde fiets aangeschaft en had eveneens dit probleem. Liep er ontzettend mee te kl....en. Met hulp van de klantenservice van Canyon toch gelukt. Inderdaad de extender omgedraaid waarna je het ventiel kunt losdraaien. Daarna weer normaal er op draaien.
Vervolgens pompen zoals je altijd doet en daarna weer je ritueel in omgekeerde volgorde.
Verricht deze handelingen alleen niet met de ventielopening naar beneden zoals ik gedaan heb. Panisch om de extender in je velg te laten vallen is dit bij mij helaas toch gebeurt...Was ik vervolgends weer 2 uurtjes zoet om deze er uit te peuteren.
Heb voor de zekerheid ook maar 2 binnenbandjes met lang ventiel (zwart) aangeschaft.
Succes en veel plezier met aeroad. Superfietsie..
Hallo Julle,

het ventiel stond bij mij los, waardoor ik wel lucht kreeg in de binnenband. Maar doordat er ook lucht ontsnapt tss de extender en het ventiel was ik niet in staat om de druk te meten via de manometer op de pomp.
Ondertussen de binnenbanden vervangen door binnenbanden met 80 mm ventiel en probleem opgelost.
Straks de eerste rit met de Aeroad.... ben benieuwd.

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 02 jun 2018 22:03

@ jsprbcn, ik vind de standaard Canyon bidon houders nog steeds het mooiste. In jouw geval de mat zwarte variant. Ik heb ze ook op mijn SLX uit 2013.

grebleem
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2018 15:59

grebleem 06 jun 2018 16:06

Hallo, wie heeft er een ENDURACE CF SL DISC 8.0 DI2 en kan het volgende bevestigen. Volgens Canyon zitten de twee ‘verborgen’ knoppen bovenop de R8070 levers niet geïnstalleerd, maar volgens Shimano zitten deze er wel standaard op. Je zou deze knoppen bijvoorbeeld met een EW-WU101 unit kunnen gebruiken om door de pagina’s van je navigatie computer te bladeren.

Alvast bedankt,
Bastiaan

TonFiets
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2015 19:19

TonFiets 06 jun 2018 21:21

iemand ervaring met de spacers van headset op Endurace met ergocockpit H31? Onderste spacer mag met max 1Nm worden vastgedraaid. Door een stommiteit heb ik daar een foutje gemaakt en spacer is gescheurd. Uiteraard moet er een nieuwe op worden geplaatst. Maar wat is direct gevolg? Alles zich gewoon vast en er kan mee worden gefietst? Of kan er pas weer mee worden gefietst nadat het is vervangen?
Mij gevoel zegt me dat het niet direct een probleem is om door te fietsen, maar wellicht overzie ik het hele systeem niet. Ik hoop dat iemand me hierover kan adviseren.

Alvast bedankt voor jullie tijd,
Ton

DeSnelsteKoerier
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41

DeSnelsteKoerier 06 jun 2018 22:25

grebleem schreef: 06 jun 2018 16:06 Hallo, wie heeft er een ENDURACE CF SL DISC 8.0 DI2 en kan het volgende bevestigen. Volgens Canyon zitten de twee ‘verborgen’ knoppen bovenop de R8070 levers niet geïnstalleerd, maar volgens Shimano zitten deze er wel standaard op. Je zou deze knoppen bijvoorbeeld met een EW-WU101 unit kunnen gebruiken om door de pagina’s van je navigatie computer te bladeren.

Alvast bedankt,
Bastiaan
'like Dura-Ace, Shimano has integrated additional buttons onto the top of the hoods'

Dit verhaal gaat over de 8070 uitvoering. Staat ook nog een foto bij de review, waar je de contouren ziet van de hidden button.
Bijlagen
8070.jpg
Altijd onderweg...

TonFiets
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2015 19:19

TonFiets 07 jun 2018 08:49

TonFiets schreef: 06 jun 2018 21:21 iemand ervaring met de spacers van headset op Endurace met ergocockpit H31? Onderste spacer mag met max 1Nm worden vastgedraaid. Door een stommiteit heb ik daar een foutje gemaakt en spacer is gescheurd. Uiteraard moet er een nieuwe op worden geplaatst. Maar wat is direct gevolg? Alles zich gewoon vast en er kan mee worden gefietst? Of kan er pas weer mee worden gefietst nadat het is vervangen?
Mij gevoel zegt me dat het niet direct een probleem is om door te fietsen, maar wellicht overzie ik het hele systeem niet. Ik hoop dat iemand me hierover kan adviseren.

Alvast bedankt voor jullie tijd,
Ton
Inmiddels zelf Canyon gesproken vanochtend. Deze spacer heeft verder geen effect op afstelling headset/vork. Spacers is vooral bedoeld om de overige spacers netjes tussen frame (balhoofdbuis) en cockpit te klemmen. Verbaast me niet want met 1 Nm zet je nu niet iets echt degelijk vast.

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 07 jun 2018 09:17

Is mij ook gebeurd, ik heb toen in de chat gevraagd of ze niet meteen 2 nieuwe konden sturen maar dat deden ze niet.

Ging er daarom vanuit dat het gratis vervangen werd (had de fiets pas 3 dagen) maar kreeg een paar weken daarna een rekening thuis met geloof ik 5 euro voor het onderdeel en 8 euro verzendkosten... Dan hadden ze er ook wel 2 kunnen sturen lijkt me als het toch geld ging kosten

Sinsdien heb ik dat ding gewoon helemaal niet meer vastgedraaid, dat vastdraaien is alleen zodat je het stuur kunt demonteren en weer monteren zonder dat je het opnieuw moet richten

TonFiets
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2015 19:19

TonFiets 07 jun 2018 12:32

JordyFr schreef: 07 jun 2018 09:17 Is mij ook gebeurd, ik heb toen in de chat gevraagd of ze niet meteen 2 nieuwe konden sturen maar dat deden ze niet.

Ging er daarom vanuit dat het gratis vervangen werd (had de fiets pas 3 dagen) maar kreeg een paar weken daarna een rekening thuis met geloof ik 5 euro voor het onderdeel en 8 euro verzendkosten... Dan hadden ze er ook wel 2 kunnen sturen lijkt me als het toch geld ging kosten

Sinsdien heb ik dat ding gewoon helemaal niet meer vastgedraaid, dat vastdraaien is alleen zodat je het stuur kunt demonteren en weer monteren zonder dat je het opnieuw moet richten
Dat is bijzonder Jordy, want voor mij is een nieuwe besteld zonder extra kosten. Ook niet voor verzenden. Ik vond dat juist zo'n prima service. Vreemd dat ze jou dan wel eea in rekening hebben gebracht.

CycloAMS
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2017 20:56

CycloAMS 07 jun 2018 21:41

Iemand ervaring met de Canyon sponsordeals? Ik heb helaas geen wedstrijdlicentie, alleen ik zou graag een Ultimate AL SLX frameset willen opbouwen. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

In ruil voor een passende vergoeding uiteraard of misschien een nieuwe fietsmaat mocht iemand van jullie in Amsterdam zitten!
https://www.canyon.com/nl/service/sponsoring/

Plaats reactie