Canyon
@Lcsmet heeft gelijk dat het absurd is dat je een Canyon van 6500 EUR die niet uit de outlet komt thuis krijgt met schade en een bonnetje van 100 EUR.
Heb zelf een Giant in een officiële Giant store gekocht met 20% korting. Geen overjaars model, maar juiste moment kunnen afwachten.
En ik heb ook een Canyon waar ik super tevreden van ben. Die is op anderhalf jaar tijd wel 26% gestegen in prijs, aan de huidige prijs zou ik die niet meer kopen, dan wordt het verschil met de LBS te klein. En daar heeft Lcsmet een punt.
Heb zelf een Giant in een officiële Giant store gekocht met 20% korting. Geen overjaars model, maar juiste moment kunnen afwachten.
En ik heb ook een Canyon waar ik super tevreden van ben. Die is op anderhalf jaar tijd wel 26% gestegen in prijs, aan de huidige prijs zou ik die niet meer kopen, dan wordt het verschil met de LBS te klein. En daar heeft Lcsmet een punt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
In de huidige markt zal het lastiger zijn, maar bij Canyon moet je altijd lang wachten en krijg je nooit korting, zelfs niet als het model al 4 jaar ongewijzigd in de verkoop is.Douglas schreef: ↑06 feb 2021 15:42 Korting is natuurlijk wel afhankelijk van diverse factoren. Is het een (bijna) overjarig model en wat is het aanbod/vraag, welk segment ( op fietsen tussen 5.000/10.000 kun je meer korting geven dan een fiets van 1000/1500. In de huidige markt kan ik mij niet indenken dat je veel korting krijgt op 2021 modellen. De geschetste 20% tot 40% likken me dan ook niet erg realistisch.
Corona heeft een nivellerend effect, maar consumenten laten zich ook wel een beetje gek praten over de schaarste en aanbod. In de hogere prijscategorieen is nog volop aanbod, zijn nog steeds overjarige modellen en worden ook nog steeds wel kortingen aangeboden.
Op gloednieuwe 2021 modellen waarvan de eerste nog geleverd moet worden, met beperkte levering en het voorjaar voor de deur is het anders. Het is ook weer niet dat ze het geld jouw kant letterlijk op gooien, dan zou de adviesprijs ook wel lager zijn. Als je echter net als voorgaande jaren gewoon in november een rondje langs de dealers maakt, is er waarschijnlijk meer mogelijk dan je denkt en heb je potentieel meer fiets en service voor je geld dan bij het Duitse postorder bedrijf.
Toch apart dat ik 300 euro korting kreeg op een frame, die na die actie weer omhoog ging naar de originele prijs. Daarbij had ik hem binnen een maand in huis. Dit was trouwens wel in 2018, dus niet met de huidige problematiek. Maar dat je zegt dat Canyon nooit korting geeft, is dus niet waar.ypuh schreef: ↑06 feb 2021 17:55In de huidige markt zal het lastiger zijn, maar bij Canyon moet je altijd lang wachten en krijg je nooit korting, zelfs niet als het model al 4 jaar ongewijzigd in de verkoop is.Douglas schreef: ↑06 feb 2021 15:42 Korting is natuurlijk wel afhankelijk van diverse factoren. Is het een (bijna) overjarig model en wat is het aanbod/vraag, welk segment ( op fietsen tussen 5.000/10.000 kun je meer korting geven dan een fiets van 1000/1500. In de huidige markt kan ik mij niet indenken dat je veel korting krijgt op 2021 modellen. De geschetste 20% tot 40% likken me dan ook niet erg realistisch.
Je zal bij een FM ook een prima deal kunnen sluiten, maar voor de prijs van een fiets met di2 heb je bij het gemiddelde merk bij een FM een fiets met mechanisch schakelen.
Ook heb ik niets aan de service bij een FM, omdat de meesten maar wat prutsen aan mijn fiets en ik het in 99% van de gevallen liever zelf doe, omdat ik weet dat het dan gebeurd zoals ik wil.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Van WeightWeenies, 500km .
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6058
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Dat ziet er niet best uit
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12472
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Precies hetzelfde gehad met een pen van een S5 van een vriend van mij.
Geen garantie, zou te hard vast zijn gezet, nou dat heb ik dan gedaan en ik zet het vaal al 2nm minder vast dan max aangegeven.
Gewoon niet de juiste hars gebruikt of geconstrueerd. Kan je met sommige carbon velgen ook wel eens hebben dat je na 500km het wiel moet aanspannen.
Daarnaast vind ik net als bij de S5 de klemming veel te klein, die is vragen om problemen, let maar op straks na een paar duizend km kunnen ze zomaar een kwart van de pennen gaan vervangen.
Geen garantie, zou te hard vast zijn gezet, nou dat heb ik dan gedaan en ik zet het vaal al 2nm minder vast dan max aangegeven.
Gewoon niet de juiste hars gebruikt of geconstrueerd. Kan je met sommige carbon velgen ook wel eens hebben dat je na 500km het wiel moet aanspannen.
Daarnaast vind ik net als bij de S5 de klemming veel te klein, die is vragen om problemen, let maar op straks na een paar duizend km kunnen ze zomaar een kwart van de pennen gaan vervangen.
Dan moet je toch concluderen dat ze dit zelf gewoon niet getest hebben. Als je dit al ziet na 500km...
@ypuh hoe vaak ga jij hier nu nog hetzelfde liedje komen zingen. Dat is nu al jaren aan een stuk dat je hier om de zoveel pagina's heel die pak onzin komt verkopen. Doe iedereen een plezier en blijf weg uit dit topic als je je er zo aan stoort.
Om al je punten te weerleggen:
-30 dagen heb je om de fiets terug te sturen als hij je niet past. Welke FM bied dit aan?
- andere stuurpen/cockpit kun je aanvragen tijdens je bestelling
-ik woon in het absolute hol van pluto en hier zijn er zelfs 2 FM die aan canyon werken waarbij je ze zelfs daar kan laten afleveren om te laten controleren en in elkaar te zetten
- ik heb 2 linkerhanden en heb in de 5 jaar dat ik fiets 0x mijn fiets binnen moeten brengen omdat er iets niet lukt. YouTube staat vol met de tutorials.
-ze zijn goedkoper dan gelijk waar je gaat. En als je gelijkaardig zegt dan moet je niet afkomen met instapwielen en een goedkoop merkloos zadel en een gecombineerde afmontage want dat doe je.
-zeggen dat het vooral mensen zijn die er niks van kennen die canyon kopen is complete onzin. Het is net het tegenovergestelde als ik in mijn omgeving kijk. Eerst kopen ze bij een FM en dan zien ze dat ze eigenlijk met dat geld veel beter konden krijgen.
En dat is nu de laatste keer dat ik al je nutteloze punten ga weerleggen want je lijkt het niet te willen snappen.
Wat ik wel niet kunnen vind is heel dat zadelpen debacle en hun oplossing ervoor. Een plaatje ertussen is totaal geen oplossing en volgens mij hebben de kaders ook al schade. De enige oplossing is heel dat klemsysteem aanpassen en dat gaat geld kosten.
En dat ze vlug de prijzen een pak verhoogd hebben om dan direct daarna het probleem te erkennen stoort me ook. Zo lijkt het alsof de toekomstige koper moet opdraaien voor de kosten hiervan.
Om al je punten te weerleggen:
-30 dagen heb je om de fiets terug te sturen als hij je niet past. Welke FM bied dit aan?
- andere stuurpen/cockpit kun je aanvragen tijdens je bestelling
-ik woon in het absolute hol van pluto en hier zijn er zelfs 2 FM die aan canyon werken waarbij je ze zelfs daar kan laten afleveren om te laten controleren en in elkaar te zetten
- ik heb 2 linkerhanden en heb in de 5 jaar dat ik fiets 0x mijn fiets binnen moeten brengen omdat er iets niet lukt. YouTube staat vol met de tutorials.
-ze zijn goedkoper dan gelijk waar je gaat. En als je gelijkaardig zegt dan moet je niet afkomen met instapwielen en een goedkoop merkloos zadel en een gecombineerde afmontage want dat doe je.
-zeggen dat het vooral mensen zijn die er niks van kennen die canyon kopen is complete onzin. Het is net het tegenovergestelde als ik in mijn omgeving kijk. Eerst kopen ze bij een FM en dan zien ze dat ze eigenlijk met dat geld veel beter konden krijgen.
En dat is nu de laatste keer dat ik al je nutteloze punten ga weerleggen want je lijkt het niet te willen snappen.
Wat ik wel niet kunnen vind is heel dat zadelpen debacle en hun oplossing ervoor. Een plaatje ertussen is totaal geen oplossing en volgens mij hebben de kaders ook al schade. De enige oplossing is heel dat klemsysteem aanpassen en dat gaat geld kosten.
En dat ze vlug de prijzen een pak verhoogd hebben om dan direct daarna het probleem te erkennen stoort me ook. Zo lijkt het alsof de toekomstige koper moet opdraaien voor de kosten hiervan.
Grappig dat vooral de niet-Canyon rijders precies schijnen te weten wat Canyon wel of niet weet/test/doet ! Ik denk inderdaad dat Canyon dit soort zaken niet test met eigen testrijders, pro-teams en werknemers. Ze gooien de fiets gewoon op de markt en zien dan wel. Echt een Duitse fabrikant eigenschap tenslotte..... En niet te vergeten dat bij andere fietsfabrikanten na release ook nooit problemen worden geconstateerd.
Canyon Aeroad
Canyon Grail
Canyon Grail
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Wat doet het er nou toe of je wel of niet zelf op een Canyon rijdt? Is er een besloten Facebook groep waarin ze zulke informatie met hun klanten delen, of kan jij tijdens het rijden voelen of het frame wel of niet getest is?
Een zadelpen wil ik nou niet echt een 'verborgen' gebrek noemen, die zijn er voor gemaakt om te verwijderen voor bijv. transport, bij te stellen voor de juiste fietspositie of een eventuele nieuwe eigenaar hem naar wens aan te passen op de gewenste hoogte. Dat is anders dan bijv. een haarscheurtje wat ontstaat na 20.000km o.i.d.
Voor een model wat 4 jaar in ontwikkeling is geweest en profs al een jaar rondrijden om het uit te proberen, is het toch op z'n minst opvallend te noemen? Bij iedere eigenaar lijkt dit probleem zich al binnen 250km voor te doen.
Een zadelpen wil ik nou niet echt een 'verborgen' gebrek noemen, die zijn er voor gemaakt om te verwijderen voor bijv. transport, bij te stellen voor de juiste fietspositie of een eventuele nieuwe eigenaar hem naar wens aan te passen op de gewenste hoogte. Dat is anders dan bijv. een haarscheurtje wat ontstaat na 20.000km o.i.d.
Voor een model wat 4 jaar in ontwikkeling is geweest en profs al een jaar rondrijden om het uit te proberen, is het toch op z'n minst opvallend te noemen? Bij iedere eigenaar lijkt dit probleem zich al binnen 250km voor te doen.
Het is best vreemd inderdaad alleen zie/merk/lees ik dat behoorlijk veel niet-Canyon rijders maar wat graag allerlei ongefundeerd commentaar op Canyon en/of het mankement hebben. Blijkbaar (net zoals in de voorgaande prijsdiscussie) vind men het leuk Canyon en/of rijders te bekritiseren. In de praktijk valt het HEEEEEEL erg mee en Canyon is bezig met een oplossing. En ja, ik vind dat dit in feite alleen maar de Aeroad 2021 rijders of potentiële kopers aangaat. Die zijn namelijk de enige die er feitelijke constatering en na gedegen contact met Canyon erover kunnen oordelen. De rest wil graag erover "schreeuwen" zonder de feiten te kennen maar dat lijkt meer en meer een maatschappelijk probleem (zie o.a. de Wappies ).....ypuh schreef: ↑07 feb 2021 13:53 Wat doet het er nou toe of je wel of niet zelf op een Canyon rijdt? Is er een besloten Facebook groep waarin ze zulke informatie met hun klanten delen, of kan jij tijdens het rijden voelen of het frame wel of niet getest is?
Een zadelpen wil ik nou niet echt een 'verborgen' gebrek noemen, die zijn er voor gemaakt om te verwijderen voor bijv. transport, bij te stellen voor de juiste fietspositie of een eventuele nieuwe eigenaar hem naar wens aan te passen op de gewenste hoogte. Dat is anders dan bijv. een haarscheurtje wat ontstaat na 20.000km o.i.d.
Voor een model wat 4 jaar in ontwikkeling is geweest en profs al een jaar rondrijden om het uit te proberen, is het toch op z'n minst opvallend te noemen? Bij iedere eigenaar lijkt dit probleem zich al binnen 250km voor te doen.
Canyon Aeroad
Canyon Grail
Canyon Grail