NuitKor schreef:Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen op een Canyon Ultimate CF die hiervoor een andere fiets hebben gereden.
1. Wat voor fiets had je eerst? Gazelle AA, Trek 1500 SLR & Canyon CF 2008
2. Hoe bevalt de Canyon Ultimate CF? 2010 model, mat zwart. Zeer goed; stijf, licht, comfortabel & fraai
3. Hoe houdt de Canyon Ultimate CF zich tov de oude racefiets? Tsja, t.o.v. van staal en alu vind ik het verschil zeer groot; sneller op gang, omhoog & veel meer comfort
4. Hoe zwaar is je fiets, welke maat en welke groep heb je erop? Ca 6 kg en Dura Ace Di2
5. Ik ken iemand die eerst een Canyon Ultimate CF heeft gereden en nu een Tarmac Sworks rijdt. HIj geeft aan dat de Canyon erg stijf is maar soms ook trillingen van de weg doorgeeft (klinkers) die je juist niet wilt voelen. Hij zegt dat bij de Tarmac comfort/stijfheid beter is afgestemd, maar daar is de prijs dan ook naar. Wat is jullie ervaring hiermee? Geen ervaring maar de prijs/prestatie van Canyon (zie ook alle tests) is (bijna) onverslaanbaar....
Alvast bedankt!
Canyon
Canyon Aeroad
Canyon Grail
Canyon Grail
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Kan iemand mij helpen met de berekening hoeveel meer setback ik krijg door de 74graden zitbuishoek tov mijn huidige fiets met 73graden zitbuis.
Zadel steekt 76,5cm uit vanaf center crank tot top zadel. Als je meer gegevens nodig hebt dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt!
Kan iemand mij helpen met de berekening hoeveel meer setback ik krijg door de 74graden zitbuishoek tov mijn huidige fiets met 73graden zitbuis.
Zadel steekt 76,5cm uit vanaf center crank tot top zadel. Als je meer gegevens nodig hebt dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt!
Even opfrissen:
http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... ens-basis/" onclick="window.open(this.href);return false;
S = schuine zijde (je zitbuis) ; A = aanliggende zijde
cosinus(α) = A / S, dus
A = cosinus(α) * S
De invuloefening levert dan op voor beide hoeken:
22,36 - 21,08 = 1,36 cm; 74 graden geeft 1,36 cm minder setback dan je huidige fiets.
http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... ens-basis/" onclick="window.open(this.href);return false;
S = schuine zijde (je zitbuis) ; A = aanliggende zijde
cosinus(α) = A / S, dus
A = cosinus(α) * S
De invuloefening levert dan op voor beide hoeken:
22,36 - 21,08 = 1,36 cm; 74 graden geeft 1,36 cm minder setback dan je huidige fiets.
Ja, dt klopt na verplaatsen zadel (kan dat, is best een eind)
Heb je stack en reach vergeleken voor beide fietsen?
Je verhaal over schouderklachten begrijp ik niet helemaal.
Ik heb juist begrepen dat die van een te korte zit komen:
http://www.body2bike.com/articles/shoulderpain.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf i.v.m. schouderklachten een 1 cm langere stuurpen aangeschaft.
En toen ging het bij mij juist beter.
Heb je stack en reach vergeleken voor beide fietsen?
Je verhaal over schouderklachten begrijp ik niet helemaal.
Ik heb juist begrepen dat die van een te korte zit komen:
http://www.body2bike.com/articles/shoulderpain.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf i.v.m. schouderklachten een 1 cm langere stuurpen aangeschaft.
En toen ging het bij mij juist beter.
Trouwens ik denk dat die 3mm niet het verschil qua blessure kan maken. Dat verschil is zo minimaal dat merk je niet eens als je het niet weet lijkt mij. Ook doordat het stuur 1cm lager zit, wordt de 3mm kortere reach alweer gecompenseerd doordat stuur 3mm verder van mij af zit. Denk eerder dat die 1cm dieper stuur het verschil maakt.
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Nog een keer opfrissen. 1,36cm is 13,6mm en geen 136mmNuitKor schreef:Oke dank. Dus het zadel moet 136mm horizontaal meer naar achteren worden geschoven voor dezelfde setback als mijn huidige fiets.loos schreef:Even opfrissen:
http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... ens-basis/" onclick="window.open(this.href);return false;
S = schuine zijde (je zitbuis) ; A = aanliggende zijde
cosinus(α) = A / S, dus
A = cosinus(α) * S
De invuloefening levert dan op voor beide hoeken:
22,36 - 21,08 = 1,36 cm; 74 graden geeft 1,36 cm minder setback dan je huidige fiets.
De bovenbuis lengte tussen mijn huidige (570mm) en die Canyon (554mm) scheelt 16mm. Dus 16-13,6 = 2,4mm stuur dichterbij dan mijn huidige fiets. Maar nu wil ik in plaats van mij huidige 10cm stuurpen een 11cm stuurpen. Kom ik dan 7,6mm verder te zitten?
Misschien handig om even uit te leggen waarom ik dit zo precies wil weten. Ik heb lange tijd rondgereden met na 1,5uur fietsen een zeurende buitenkant bovenarm. Dit gebeurde ook wanneer ik alleen maar met mijn handen op de remgrepen reed en niet onderin de beugels. Ik had altijd een PRO PLT anatomic stuur met een reach van 78+/-3 en drop van 144mm. Sinds kort heb ik een compact stuur met een reach van 75mm en een drop van 123mm. Raar maar waar, mijn pijn in het schouder is over. Nu ben ik bang dat wanneer ik een Canyon koop en ik weer 5mm langer kom te zitten, ik weer last krijg...
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Voor de Aeroad maakt die losse frameset niet zoveel uit.BonoCross schreef:Na lang wachten dan toch het goede nieuws: de losse framesets zijn weer beschikbaar van de AL, CF, SLX en Aeroad
Frameset: E1999,-
Aeroad 7.0(complete fiets Ultegra): E2599,-
Zou wel weten wat ik zou kiezen met het oog op de euro's.