Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

prkrijnen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2013 22:30

prkrijnen 09 okt 2016 22:10

25mm GP4000S II. Ik heb nog iets van 5mm over bij de remmen

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 09 okt 2016 22:57

3mm is de aanbevolen clearance (bij de remmen, seat tube, chainstay etc). 28mm geeft je ongeveer 1.5mm aan beide kanten extra, in de hoogte durf ik niet te zeggen. Misschien even een goedkoop bandje zoals de gewone Grand Prix scoren om het te proberen? Gok dat het wel past.

knal
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mar 2015 20:20

knal 15 okt 2016 20:16

matthijsln schreef:Vervelend probleem met de rake adjust van m'n Aeroad (1 jaar oud, 9300km mee gefietst). Leuk dat het stuurkarakter aan te passen is, maar het is wel weer iets wat stuk kan gaan. Dit ding in de voorvork dropouts dus:

https://static.canyon.com/img/cache/87/ ... 5217ae.jpg

Bij uit het zadel aanzetten had ik een enorm gekraak. Blijkt dus dat die insert loszit en de schroefdraad zo stuk is dat die niet meer goed vast te zetten is. De insert heeft laatst wel wat klappen gekregen bij het wisselen van het wiel doordat iemand het wiel uit de vork wou duwen terwijl de snelspanner nog tegen de uitsparing / lawyer tabs van de insert aanzat (tip: vervang altijd zelf je wiel en laat niemand je fiets aanraken...).

Zonder de insert grijpt de schroef nog wel aan, dus misschien dat met een langere schroef de insert nog wel vast te zetten is, maar hoe zo'n Torx T10 schroef te vinden met de juiste kop en lengte? Of zouden er nog andere oplossingen zijn? Ik hoop niet dat heel de vork is afgeschreven.

bij mij was er ook gekraak. insert zat bij mij gewoon goed. toen kreeg ik de tip wat vet te smeren en het was over. dus zou dat eens proberen als k jou was

matthijsln
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 sep 2014 08:50

matthijsln 15 okt 2016 22:49

Ja met wat vet kraakt het niet, maar de insert zit nog wel los. Fiets er nu gewoon wel mee maar is niet handig bij 't verwisselen van het voorwiel, dan valt ie eruit. En voor de zekerheid wil ik hem toch graag vast hebben zitten.

Carrera87
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 sep 2014 11:40

Carrera87 16 okt 2016 09:50

Bij mij een soortgelijk verhaal. Ik kon mijn wiel niet meer recht steken tijdens het wisselen. Kwam er ook achter dat de insert los zat. Wel link want de snelspanner zet het wiel dan niet meer goed vast.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 16 okt 2016 10:44

prkrijnen schreef:Ik heb een Ultimate CF SLX (2015) met de standaard Mavic Ksyrium SLR wielen. Weet iemand of er in het frame 28mm banden passen? Liefst Conti GP4000S...
Gewoon een mailtje naar Canyon NL; die weten het of testen het voor je uit (weet ik uit ervaring)!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Pvanrun
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:27

Pvanrun 18 okt 2016 14:52

Net mijn Endurace naar service centrum Eindhoven gebracht. Zit iets van scheurtje bij de zadelklem. Hebben fotos gemaakt zowel binnen als buiten de zitbuis. Ook is de lak rondom aan het brokkelen. Ze hebben het zadel Vcls voorzien van een schimm tussen de bladveren om zo met weinig torque de pen vast te zetten (door de schimm wordt de pen iets dikker). Verder netjes geholpen daar in Eindhoven. Hoop dat ze met een oplossing komen. Waarom zit dat plaatje er sl niet standaard tussen vraag ik me dan wel af? Iemand ook al dit gehad toevallig? Fiets bevalt verder prima. Ben er achter gekomen toen ik de zadelpen wilde schoonmaken.

Afbeelding
Afbeelding

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 18 okt 2016 22:06

Passen er 23 en 25 mm banden op de aeroad slx 7.0?

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 18 okt 2016 22:37

Ja natuurlijk
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 19 okt 2016 09:06

Hanz Bé schreef:Ik heb hem hier liggen. Is van augustus. Als je je mail adres PB't, zal ik dit weekend even proberen te scannen.
Ik ben ook wel geinteresseerd, mag ik je ook mijn adres mailen?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 19 okt 2016 10:18

Dat mag (per PB) maar heb de scan hier niet bij de hand, dus dat wordt pas komend weekend.

Pvanrun
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:27

Pvanrun 19 okt 2016 19:22

Pvanrun schreef:Net mijn Endurace naar service centrum Eindhoven gebracht. Zit iets van scheurtje bij de zadelklem. Hebben fotos gemaakt zowel binnen als buiten de zitbuis. Ook is de lak rondom aan het brokkelen. Ze hebben het zadel Vcls voorzien van een schimm tussen de bladveren om zo met weinig torque de pen vast te zetten (door de schimm wordt de pen iets dikker). Verder netjes geholpen daar in Eindhoven. Hoop dat ze met een oplossing komen. Waarom zit dat plaatje er sl niet standaard tussen vraag ik me dan wel af? Iemand ook al dit gehad toevallig? Fiets bevalt verder prima. Ben er achter gekomen toen ik de zadelpen wilde schoonmaken.

Afbeelding
Afbeelding
Vandaag al direct antwoord van Canyon. Frame wordt vervangen. Ik kan gewoon doorfietsen tot over drie weken het nieuwe frame binnen is. Dus met dit soort zaken is Canyon toch wel heel erg snel en netjes. Ik kan niet anders zeggen. Binnen 1 dag antwoord en oplossing. En dat vond ik zeer mooi :like:

Plaats reactie