Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 23 feb 2021 15:50

Maar ondertussen wel duurder dan een Giant Propel, Merida Reacto of Sensa Evo.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 23 feb 2021 18:25

Uiteraard heb ik een "gekleurde" Canyon bril op en dat geld gelukkig voor meer Canyon bezitters (en ongetwijfeld andere fietsmerken ook). Alleen blijf ik me verbazen over het bashen zonder vaak kennis te hebben wat er precies speelt. Daarnaast menen de meesten ook een soort engineers te zijn zonder de fiets/frame feitelijk te kennen zoals Canyon dat zelf ongetwijfeld wel doet. Beetje zielig dus om je vooral te richten op wat er bij een ander fietsmerk allemaal wel niet goed is. Wellicht is er ten tijde van Corona weinig ander vermaak? Of is het gewoon het gedrag van mensen in deze maatschappij? Canyon zal zeker een passende oplossing moeten maken/vinden en gezien hun status zal dat ongetwijfeld gebeuren. En als niet? Ook geen probleem dan ben ik 1 van de weinigen met een Aeroad, helemaal prima :-)! Maar de snelheid waarmee ze verkocht werden doet anders geloven..... Maar volgens mij hoeven jullie toch geen Canyon Aeroad te kopen? Dus waar maak je je druk om zou ik zeggen?!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 23 feb 2021 18:33

TL@ schreef: 23 feb 2021 12:33 Over BMC (terugroepactie over de vork van de Teammachine, 1 of 2 generaties terug) en Cube (probleem met de wielen) is hier evengoed veel geschreven. Enige verschil (en reden dat daar minder posts over zijn) is dat de eigenaars dat ook 'slecht' vonden en er ook lastig van werden en ten koste van alles 'hun' merk gingen verdedigen.
[...]
Wat mij van dat soort problemen altijd het meest bijblijft is hoe een leverancier het op lost. Cube leek het probleem met de wielen in eerste instantie prima op te pakken.

In de praktijk bleek er echter een ontzettend lange nalevertijd te zitten op wielen. Volgens mij werd dit door Cube nauwelijks serieus genomen, en was dit gewoon het probleem van de klant en de fietsenzaak.
Vroeger naar tevredenheid een Cube gehad (zie nickname ;) ), maar zal door dit geklungel niet snel weer een Cube kopen. Ook al heb ik zelf niet met het probleem te maken gehad heeft het mijn beeld van het merk gewijzigd.

Ik ben zeker geen Canyon fanboy, maar vind dat Canyon het probleem serieus op pakt. Al zal het nog wel een tijd duren voor er een acceptabele oplossing beschikbaar is.

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 23 feb 2021 18:59

Neruub schreef: 23 feb 2021 15:50 Maar ondertussen wel duurder dan een Giant Propel, Merida Reacto of Sensa Evo.
De Propel en de Reacto komen niet al te best uit tests.. Maar de Sensa is natuurlijk best een prima fiets.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 feb 2021 19:01

Even wat tussendoor, ik vind de restwaarde / inruilwaarde van Canyon best wel hoog als is dat zo op marktplaats bekijk.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 feb 2021 19:46

Komt door fanboys zoals @tomtom (zie je ook bij tweedehands iPhones)


En om iedereen een plezier te doen: dit is het laatste wat ik erover zeg, de reacties hebben mijn gelijk al aangetoond :D
Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 23 feb 2021 20:29

mao schreef: 23 feb 2021 19:01 Even wat tussendoor, ik vind de restwaarde / inruilwaarde van Canyon best wel hoog als is dat zo op marktplaats bekijk.
De restwaarde van alle fietsen is het afgelopen jaar hoog. Als je nog een 9s speed stalen frame met platte pedalen uit de schuur weet te toveren, is de kans groot dat je daar deze week ook nog wel €500 voor kunt krijgen.

Verder denk ik dat TL@ het wel aardig bij het juiste eind heeft. Had het eigenlijk nog nooit zo bekeken, maar Canyon heeft duidelijk succes met hun (alternatieve) marketing strategie. Doe jezelf voor als Deutsche gründlichkeit, sponsor wat Instagrammers, een superheld a la Mathieu van der Poel en een YT kanaal als GCN en je krijgt vanzelf een schare trouwe followers/fanboys. Daarmee doen ze overigens niet anders dan een merk als Specialized met posterboy Sagan, wat socials als LSRF en een horde instagrammers.

Het hele prijsvoordeel ontgaat mij ook nog steeds. De tijden dat je een carbon frame met 105 had zijn long gone en inmiddels betaal je meer dan een Merida of Giant waar nu schijnbaar op afgegeven wordt :roll:.

Ik zit ook alweer ver over mijn houdbaarheid in dit topic. Bis später meine lieben freunde.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 feb 2021 22:19

Slechte fietsen worden natuurlijk niet meer gemaakt, of het nu Canyon, Merida of Giant is. Bijna Overal zit Shimano op dus dat maakt het verschil ook niet meer.
Ts eigenlijk een pot nat, de geometrie ( en kleurtje) moet net een beetje bij je passen.
Dat zegende hebben heb ik hier iemand thuis die >25k per jaar rijdt en zweert bij zn Canyon aero van 2016/17, beter dan al zn ploeg fietsen van de afgelopen jaren (volgens Jr).
Maar na 100k in weer en wind is het mooie er wel een beetje vanaf, dus als iemand nog frame een XL voor zacht prijsje heeft...
ps graag wel voor velgremmen anders kan ik tig wielsets bij het grofvuil zetten.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 feb 2021 09:00

tomtom schreef: 23 feb 2021 18:25 Uiteraard heb ik een "gekleurde" Canyon bril op en dat geld gelukkig voor meer Canyon bezitters (en ongetwijfeld andere fietsmerken ook). Alleen blijf ik me verbazen over het bashen zonder vaak kennis te hebben wat er precies speelt. Daarnaast menen de meesten ook een soort engineers te zijn zonder de fiets/frame feitelijk te kennen zoals Canyon dat zelf ongetwijfeld wel doet. Beetje zielig dus om je vooral te richten op wat er bij een ander fietsmerk allemaal wel niet goed is. Wellicht is er ten tijde van Corona weinig ander vermaak? Of is het gewoon het gedrag van mensen in deze maatschappij? Canyon zal zeker een passende oplossing moeten maken/vinden en gezien hun status zal dat ongetwijfeld gebeuren. En als niet? Ook geen probleem dan ben ik 1 van de weinigen met een Aeroad, helemaal prima :-)! Maar de snelheid waarmee ze verkocht werden doet anders geloven..... Maar volgens mij hoeven jullie toch geen Canyon Aeroad te kopen? Dus waar maak je je druk om zou ik zeggen?!
Ik hier van alles staan met een merkje erop maar dat wil niet zeggen dat ik fan ben van dat merk. Die Canyon bril is dus niet zo logisch voor iedereen. Wellicht heeft die Canyon bril matzwarte glazen. Dan is het begrijpelijk dat je niet verder kijkt dan je neus lang is :mrgreen: .

Het ontwerp van een zadelpen in een frame is heel simpel. Daar hoef je geen universitaire studie voor gevolgd te hebben. Het feit dat Canyon het een keer radicaal anders aan wil pakken en dat het dan meteen misgaat, is eerder reden om je zorgen te maken om de kwaliteit van de Canyon engineers.

Wat er mis is, is duidelijk: teveel beweging in te zacht materiaal. Ook daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn.
Campagnolo Ultra Dork

michielios2
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 dec 2018 09:20

michielios2 01 mar 2021 22:44

Kreeg vandaag de volgende mail:

"Zoals beloofd komen we bij je terugmet een update over de problemen met de zadelpen van jouw Aeroad. Zoals je naar aanleiding van onze mail van 3 februari weet kan er verhoogde slijtage tussen de zadelpen en zitbuis optreden als er vuil in de zitbuis terecht komt of er carbonpasta wordt gebruikt op deze plaats. Daarom hebben we je in onze vorige e-mail belangrijk advies omtrent het onderhoud van je Aeroad meegegeven: zeker na een rit in slecht weer is het onderhoud van je zadelpen en zitbuis belangrijk.
De lente hangt in de lucht en we zetten daarom alle mogelijke middelen in om zo snel mogelijk een verbetering voor de montage van de zadelpen uit te werken. Onze ingenieurs hebben diverse mogelijke oplossingen ontwikkeld. We zitten momenteel in testfase en doen er alles aan om de beste oplossing voor de Aeroad te vinden.
We zullen ook jouw Aeroad van deze verbetering voorzien. We verwachten binnenkort de goedkeuring van de testfase en komen uiterlijk 17 maart bij je terug met meer informatie. Op dit moment hoef je geen verdere actie te ondernemen.
Onze klanten zijn het allerbelangrijkste voor ons. Enkel het beste is goed genoeg. Het spijt ons dat we je nogmaals om je geduld moeten vragen en hopen op je begrip."

Ben in ieder geval blij om te zien dat ze het probleem serieus lijken te nemen ook al is het niet meer dan terecht natuurlijk. Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen... ondertussen blijf ik (met de aangepaste instructies) heerlijk genieten van deze fiets, blijft toch een genot.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 mar 2021 23:12

En dit krijg je als je in blijde verwachting van je nieuwe Aeroad bent:

'Hello,
We are writing to you today because you have ordered a latest-generation Canyon Aeroad and we have already emailed you a delivery date. Unfortunately, we have to inform you we are unable to fulfil the stated delivery date. We would like to explain why in this mail:

Among other features, the latest Aeroad has a seatpost that allows for a higher level of flexing thanks to its newly developed clamp design. This increases comfort even on fast, demanding rides. However, excessive dirt can lead to increased wear between the seatpost and the seat tube.
You should always be able to rely on the top quality of all components on your Canyon bike. We are currently working on improving the seatpost. Our engineers have developed multiple approaches. We are already in the test phase and are working flat out to test the best solution.

How will we procede?
We will equip your Aeroad with the new component that we develop, before it goes on its way to you. We are expecting the "green light" from the test phase shortly. We´ll get back to you on 17 March at the latest to give you an update on the next steps and your delivery date. You do not need to do anything.
As a customer, you are our top priority. Always. You deserve nothing but the best bikes. No compromises. Your Aeroad will be top-notch when it is delivered - just as you should expect from us. And once again, we want to sincerely apologise for the delay in delivery.

Best regards
The Canyon Team'
Afbeelding

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 01 mar 2021 23:31

Een bericht dat je nog bericht krijgt :)

Ik vind dat altijd mooi. En nee, dat is geen kritiek, ik vind dat echt mooi.

Plaats reactie