Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Stefan81
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 mei 2018 15:23

Stefan81 31 jul 2018 21:51

kooijtje2 schreef: 31 jul 2018 20:04
Stefan81 schreef: 31 jul 2018 11:44 Zo, zondag een nieuwe fiets besteld en net al afgeleverd door UPS. Had niet verwacht dat dit zo snel zou gaan! :D Kijken of het lukt om vanavond een proef rondje te rijden.
Wat heb je voor moois gekocht ?
Endurace CF 8. Ik was aan het wachten op de 2019 modellen zodat ik hem kon kopen met de vernieuwde 105 groep maar toen zag ik hem vrijdag ineens in de aanbieding staan met de Ultegra groep. Voor slechts €300,- meer een betere groep en wielen dus na wat overleg met de vrouw op zondag de Ultegra versie besteld. :)

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 01 aug 2018 11:54

Twee weken terug zat ik wat te kijken naar de Ultimate CF SL 9.0 ETAP, €1000 afgeprijsd ... nu staat ie plots weer aan €3999, lol.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 01 aug 2018 12:01

NoChain schreef: 01 aug 2018 11:54 Twee weken terug zat ik wat te kijken naar de Ultimate CF SL 9.0 ETAP, €1000 afgeprijsd ... nu staat ie plots weer aan €3999, lol.
Dat klopt inderdaad. De Breakaway sale was gelijktijdig met de Tour de France, deze acties liepen t/m afgelopen maandag. Helaas de boot gemist dus. :o

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 aug 2018 14:44

NoChain schreef: 01 aug 2018 11:54 Twee weken terug zat ik wat te kijken naar de Ultimate CF SL 9.0 ETAP, €1000 afgeprijsd ... nu staat ie plots weer aan €3999, lol.
Voor sommige koopjes moet je gewoon sneller op de knop drukken. :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 01 aug 2018 17:11

Of wachten tot volgend jaar! :D

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 01 aug 2018 20:08

Ik had er niet op gelet hoe lang de promotie duurde, ik dacht dat het gewoon was omdat de 2019 modellen er straks aan komen.
Het is maar door de prijs dat ik er over begon te twijfelen, di2 vind ik toch beter schakelen :)

piethenk
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:03

piethenk 01 aug 2018 20:45

Het was inderdaad de ‘Tour actie’ die ze hadden tot gisteren...
Ik heb de Ultimate CF SL disc 8.0 besteld. Wilde ‘m perse in het zwart, dus moet helaas nog anderhalve maand wachten... :-(

atbspeedy
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mei 2004 10:28

atbspeedy 01 aug 2018 21:36

Heeft iemand hier op het forum een Canyon in de kleur roadster brown? Zoeken via Google levert buiten de site van Canyon een paar niet al te goede foto's op.
Een paar duidelijke foto's zou mooi zijn, of eventueel in reallife bekijken.

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 05 aug 2018 09:53

Voor wie het leuk vinden, hierbij een update over de Ultimate CF SL Disc 8.0 Aero (2018):

Kort samengevat vind ik het een heerlijke fiets waarmee ik sinds aankoop in april dit jaar, heel veel plezier heb beleefd. Lekker mijn rondjes door het Brabantse land draaien, fietsmaatjes weekend in Frankrijk, Oude Holle en andere bekende klimmetjes in de buurt van mijn oude woonplaats Nijmegen op kruipen, heerlijk! Kleine 2000km verder en ik krijg iedere keer een grote grijns op mijn gezicht van deze fiets.

Aankoop:
Dat was wel ff een dingetje....toen ik zeker wist dat ik voor de Ultimate wilde gaan, begon het getwijfel. Welke maat moet ik hebben? Past de geometrie wel bij me? Is zo'n aero stuurtje niet veels te smal voor mij? Ik heb hierbij ontzettend veel hulp en tips gehad van mensen hier op het forum, waarvoor nog ontzettend veel dank.
Omdat er in de outlet een 2017 model met flinke korting stond, heb ik toen snel (sneller dan ik van plan was) de knoop doorgehakt. Helaas was dit totaal geen succes. De vorige gebruiker was er duidelijk mee gevallen en de fiets had dan ook meer schade dan ik op de foto's had gezien, daarnaast was de vorkbuis al ingekort en bij ontvangst zat de momentsleutel er niet bij, zodat ik rechtstreeks naar het service centrum kon om de fiets in elkaar te laten zetten. Lang verhaal kort: ik kreeg van Canyon in Eindhoven een aanbod om een 2018 model te kopen met korting, die zij dan voor me in elkaar zouden zetten en daar ben ik mee akkoord gegaan

Gebruik:
Weinig te klagen, de fiets bolt heerlijk en zoals al gezegd, iedere keer een grijns op mijn gezicht. Smaken verschillen uiteraard, maar de fiets is een plaatje waar ik ook veel complimenten over krijg onderweg. Toen we op de Col de la Schlucht aan de koffie zaten, kwam de Gendarmerie zelfs goedkeurend naar de fiets kijken. Jammer dat ik daarvan geen foto heb gemaakt.
Qua rijgedrag is het een prima fiets, stuurt goed, versnelt goed en met behulp van een fietsmeting, zit ik als gegoten. Langste rit tot nu toe is 150km geweest en daarbij geen centje pijn gehad. Eind deze maand staat er een 200km in de planning en daarbij maak ik me meer zorgen over mezelf dan over de fiets :lol:
Wijzingen aan de fiets tot nu toe: Mavic buitenbandjes vervangen door Conti's (had met de Mavic's 3 keer lekke achterband in een maand tijd.....), het witte stuurtlint heb ik vervangen door zwarte Lizard Skins en de crank heb ik vervangen naar 50-34 (ipv 52-36). Inmiddels heb ik de vorkbuis in laten korten en daar laat ik het voorlopig even bij. In de toekomst zou ik misschien nog wel een andere groep willen. Als ik iets moet aanwijzen op de fiets waar ik van zeg "mwa...." dan is het de Ultegra groep. Ik vind de grepen niet overdreven lekker in de hand liggen, er komt herrie van de groep af en heb toch al regelmatig de boel moeten (laten) bijstellen.

Service:
Inmiddels redelijk wat ervaring met de mensen van het servicepunt in Eindhoven en eigenlijk niks dan lof. Mijn teleurstelling met de outlet fiets hebben ze prima opgelost. De service aan de fiets worden iedere keer netjes gedaan en ze doen steeds net een beetje meer dan ik verwachtte: bijvoorbeeld het gratis vervangen van de topcap die ik zelf had beschadigd (krassen erop, vraag me niet hoe...schaam me kapot....), het gratis opsturen van een rubber dopje voor de stelschroef van 't zadel, het geven van een goodie bag met bidons en nog eens een gratis bidonneke bij de meest recente beurt. Lekker idee dat het servicecentrum bij mij in de buurt zit, ik weet ook niet of ik anders wel voor Canyon was gegaan. Noem me ouderwets, maar ik ga niet graag naar een FM met een "internet-fiets",,,

Hieronder een foto gemaakt tijdens een ritje door het Drenthse land, weer zo'n grijns momentje... :D
Afbeelding

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 05 aug 2018 11:25

Kan ik geloven dat deze een grijns op. Je gezicht tovert! Pareltje!

Clercqske
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2014 12:46

Clercqske 05 aug 2018 15:25

Hallo canyon fanaten

Heeft er iemand idee of de frame’s van canyon ultimate slx in prijsvermindering gaan? Want er zou toch nog beetje afmogen van prijs 🤔

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1478
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 05 aug 2018 16:21

Juist of een update van de ultimate sl rimbrake.
Volgens mij heeft het slx frameset wel eens 2000,- gekost.

Plaats reactie