Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Venividibici
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2019 11:59

Venividibici 07 mei 2019 09:19

tim.w schreef: 27 apr 2019 14:47
tomtom schreef: 27 apr 2019 09:09 Ik denk dat jij (wij) niet kunnen beoordelen hoe goed of slecht het leveren gaat. Die paar klagers hier staan in geen verhouding tot de aantallen die Canyon in totaal levert. Ik heb mijn 10e Canyon geleverd gekregen en allemaal binnen een paar dagen (door de jaren heen). Leek me een aardige tegenhanger voor het gedram over levertijden....en ja ik heb een blauwe (waarvan de levertijd nu medio 7/2019 is) 😀
Dit. Ik heb eerder dit jaar mijn Canyon Aeroad besteld en drie dagen later had ik hem in huis :winkthumb:

Wanneer je een Canyon besteld die niet op voorraad is, dan weet je dat het wat langer kan duren.
Zelf ervaring met bestellen via Canyon. De eerste x in 2016 betrof een aeroad cf slx 8.0 di2, top fiets, binnen 3 weken geleverd! Dit jaar een Ultimate cf Sl 8.0, mechanisch (imo stuk fijner dan di2, zodra die derailleur een tikje krijgt is het een hel om de boel weer in het gareel te krijgen) enfin, deze keer wat langer gewacht en een maal uitstel van 4 weken. Dan na het wachten de laatste drempel, UPS... helaas zijn UPS en DHL van die bizar logge bedrijven waarmee je geen afspraken kunt maken. Via de app werkte het niet, telefonisch kwam de boodschap ook niet door, dagelijks stonden ze met die fiets aan de deur en was er niemand.. (zoals ik had doorgegeven)

Toen nog een stuurwissel, dat leek lang te duren, nu de H36 aero cockpit met 9 ipv 11 cm gemonteerd.
Overigens zat op mijn Ultimate CF SL 8.0 ipv de cp10, de veel duurdere h36 meegeleverd, waarvoor dank Canyon. 😁

Venividibici
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2019 11:59

Venividibici 07 mei 2019 09:27

TheUnexpected schreef: 01 mei 2019 15:30
tomtom schreef: 01 mei 2019 14:53 Klopt (belachelijk duur; 45 euro per stuk plus verzenden) en helaas......Canyon heeft als enige (?) gekozen voor een draad van 1 mm terwijl iedereen (ook DT swiss zelf) een draad van 1,5mm hanteert. Daar is (vrijwel) nets in te vinden en zeker niet goedkoper :-(! Vreemde en irritante keuze van Canyon!!
Oef. Ik reis volgende week vrijdag naar Koblenz, als ze nieuw zijn, dan zijn ze misschine nog uit te wisselen? Want zonder de hendels oogt mooier en ik heb ze ook niet nodig in principe.
He he, ik dacht dat ik de enige was die zich afvraagt waarom die lelijke hendels niet kunnen worden afgenomen, weinig mensen lijkt het te boeien... vind t een stuk strakker zonder die dingen. Wel duur geintje.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 08 mei 2019 09:38

Vind het niet storend, de mijne is afneembaar en blijft zitten
Waar moet ik er anders mee blijven ? Is wel nodig onderweg
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 08 mei 2019 10:18

Kan iemand uitsluitsel geven of een Stages Campagnolo past op een Endurace disc?
Canyon zegt zelf dat ze geen garantie kunnen geven of dit past omdat ze zelf dit niet getest hebben.
Van Stages zelf heb ik nog geen reactie gehad.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 08 mei 2019 10:26

brekson schreef: 08 mei 2019 09:38 Vind het niet storend, de mijne is afneembaar en blijft zitten
Waar moet ik er anders mee blijven ? Is wel nodig onderweg
Dan ruil ik mijn steekassen met vaste hendel graag met je tegen die met losse hendels :-)…..loop je ook niet het risico ze te verliezen!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 08 mei 2019 12:54

Tot nu toe tevreden over klantenservice Canyon Nederland. Wat ik alleen niet begrijp is dat Canyon zaken doet met ups.
Maandag zou fiets komen. Ik middag thuis gewerkt om te ontvangen, komen ze niet.
Dinsdag kon ik niet hele dag thuis blijven en kwamen ze dus te vroeg.
Woensdag, vandaag, ik denk eindelijk hij komt en ik ben hele dag thuis. Kan niet mis gaan. Kijk ik zojuist op ups site, zouden ze langs zijn geweest.... Niet dus want ik was thuis. Bij klantenservice ups ook nul verbazing. "ja dat doet chauffeur soms om tijd goed te maken"... Nou ze gaan proberen vandaag alsnog te leveren.....

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 08 mei 2019 14:18

JanWillem90 schreef: 08 mei 2019 12:54 Tot nu toe tevreden over klantenservice Canyon Nederland. Wat ik alleen niet begrijp is dat Canyon zaken doet met ups.
Maandag zou fiets komen. Ik middag thuis gewerkt om te ontvangen, komen ze niet.
Dinsdag kon ik niet hele dag thuis blijven en kwamen ze dus te vroeg.
Woensdag, vandaag, ik denk eindelijk hij komt en ik ben hele dag thuis. Kan niet mis gaan. Kijk ik zojuist op ups site, zouden ze langs zijn geweest.... Niet dus want ik was thuis. Bij klantenservice ups ook nul verbazing. "ja dat doet chauffeur soms om tijd goed te maken"... Nou ze gaan proberen vandaag alsnog te leveren.....
Ja, daar was ik ook verbaasd over. Ik zou niet thuis zijn dinsdag terwijl ik een mount geleverd zou krijgen. Prima, maar onmogelijk om in de instructie aan te geven dat dit bezorgd mocht worden aan de buren. UPS kennende proberen ze het dan de dagen daarna, zonder succes.

Kijk ik 's middags op de tracking. Geleverd. Aan mijn buurman. Top, als het de juiste buurman zou zijn...

Want nu mocht ik eerst een preek aanhoren dat ik geen pakketjes moet bestellen als ik niet thuis ben, en dat hij niet het postkantoor van het blok is. Thanks UPS.

DHL/Deutsche post liggen toch dichter bij een bedrijf als Canyon?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 08 mei 2019 18:16

TheUnexpected schreef: 08 mei 2019 14:18 [...]
DHL/Deutsche post liggen toch dichter bij een bedrijf als Canyon?
Heel irritant dat soort dingen (en dan ook nog zo'n buurman :) ) maar ik vrees dat je als bedrijf nooit iedereen tevreden kunt stellen, er zal altijd een groep zijn waarbij de bezorging niet soepel verloopt.

Op mijn adres zijn bijvoorbeeld alle bovengenoemde ergernissen (en erger) standaard recept als het om DHL gaat. Dus ik snap weer niet dat bedrijven met DHL in zee gaan. Is voor mij bijna altijd reden om ergens anders te bestellen.

UPS heb ik overigens weinig ervaring mee, maar die paar keer ging het prima hier.
De klantenservice is bij alle grote postbedrijven waarmee ik te maken heb gehad een lachertje, in ieder geval als je de ontvanger bent.
🚴🏻Strava

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 08 mei 2019 19:12

PietH schreef: 08 mei 2019 18:16
TheUnexpected schreef: 08 mei 2019 14:18 [...]
DHL/Deutsche post liggen toch dichter bij een bedrijf als Canyon?
Heel irritant dat soort dingen (en dan ook nog zo'n buurman :) ) maar ik vrees dat je als bedrijf nooit iedereen tevreden kunt stellen, er zal altijd een groep zijn waarbij de bezorging niet soepel verloopt.

Op mijn adres zijn bijvoorbeeld alle bovengenoemde ergernissen (en erger) standaard recept als het om DHL gaat. Dus ik snap weer niet dat bedrijven met DHL in zee gaan. Is voor mij bijna altijd reden om ergens anders te bestellen.

UPS heb ik overigens weinig ervaring mee, maar die paar keer ging het prima hier.
De klantenservice is bij alle grote postbedrijven waarmee ik te maken heb gehad een lachertje, in ieder geval als je de ontvanger bent.
Nou lijkt er op dat ik vandaag hele dag voor niets thuis ben gebleven. Ik bel morgen Canyon dat ik verwacht dat zij dit gaan oplossen en dat fiets donderdag na vijf uur word bezorgd. Is dat niet mogelijk annuleer ik gehele bestelling. Echt bizar.

Ik heb van weinig postbedrijven een goede indruk. Je bent namelijk geen klant maar een last post, je hebt nul rechten etc. Echter is mijn ervaring met postnl of dpd wel echt tien keer beter dan ups. Ups kan geen eens indicaties van levertijden geven.
Laatst gewijzigd door JanWillem90 op 08 mei 2019 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 08 mei 2019 19:19

JanWillem90 schreef: 08 mei 2019 19:12
PietH schreef: 08 mei 2019 18:16
TheUnexpected schreef: 08 mei 2019 14:18 [...]
DHL/Deutsche post liggen toch dichter bij een bedrijf als Canyon?
Heel irritant dat soort dingen (en dan ook nog zo'n buurman :) ) maar ik vrees dat je als bedrijf nooit iedereen tevreden kunt stellen, er zal altijd een groep zijn waarbij de bezorging niet soepel verloopt.

Op mijn adres zijn bijvoorbeeld alle bovengenoemde ergernissen (en erger) standaard recept als het om DHL gaat. Dus ik snap weer niet dat bedrijven met DHL in zee gaan. Is voor mij bijna altijd reden om ergens anders te bestellen.

UPS heb ik overigens weinig ervaring mee, maar die paar keer ging het prima hier.
De klantenservice is bij alle grote postbedrijven waarmee ik te maken heb gehad een lachertje, in ieder geval als je de ontvanger bent.
Nou lijkt er op dat ik vandaag hele dag voor niets thuis ben gebleven. Ik bel morgen Canyon dat ik verwacht dat zij dit gaan oplossen en dat fiets donderdag na vijf uur word bezorgd. Is dat niet moeilijk annuleer ik gehele bestelling. Echt bizar.

Ik heb van weinig postbedrijven een goede indruk. Je bent namelijk geen klant maar een last post, je hebt nul rechten etc. Echter is mijn ervaring met postnl of dpd wel echt tien keer beter dan ups. Ups kan geen eens indicaties van levertijden geven.
+1

en dat je 86 keer moet inloggen/aanmelden op een onmogelijke onoverzichtelijke website om uberhaupt je pakje te kunnen traceren...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 08 mei 2019 19:35

TheUnexpected schreef: 08 mei 2019 14:18

Want nu mocht ik eerst een preek aanhoren dat ik geen pakketjes moet bestellen als ik niet thuis ben, en dat hij niet het postkantoor van het blok is. Thanks UPS.
Aparte buurman... Als hij het zo vervelend vind, dan kan hij toch gewoon weigeren om de pakketten aan te nemen? Dat zou ik hem dan laten weten.


Verder heb ik het voor elkaar gekregen om een UPS account aan te maken. Dat was nogal wat gedoe. Maar nu is het wel zo dat als ik iets geleverd krijg via de UPS, ik een mailtje krijg en vervolgens online best wat keuzes heb om de aflevering te wijzigen. Burenlevering aan/uit, ander adres etc. Wat ik dan inmiddels standaard doe, is laten afleveren bij een afhaalpunt hier 2km verderop. Dat gaat eigenlijk altijd goed. Aan huis laten leveren door UPS is zonder uitzonderingen een nachtmerrie.

Overigens vind ik de overige bezorgdiensten ook redelijk kansloos. PostNL doet bijvoorbeeld een poging een tijdstip van bezorging af te geven. Doorgaans is dat bij mij tussen 8:00 en 21:00, oftewel, dan weet je nog niets...

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 08 mei 2019 19:44

Persoonlijk ben ik van mening dat bij dure zaken als fietsen eigenlijk gebruik van gespecialiseerde bedrijven gemaakt moet worden. Bedrijven die bellen om een afspraak te maken en dan ook gewoon komen. Verder zou ik als Canyon zijnde zulke bedrijven ook eerder vertrouwen als gaat over schade etc.

Plaats reactie