Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
riquest
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 26 sep 2013 08:34

Gebruikersavatar riquest 16 mar 2020 12:53

Inmiddels bekend hoe het moet. Lag aan de juiste volgorde van los- en vastschroeven.

Eerst alles los en dan eerst topcap vastdraaien totdat speling eruit is. Dan de rest van de schroeven van boven naar beneden vastschroeven. Let hierbij natuurlijk op de verschillende maximale nm waarden!.

riquest schreef: 15 mar 2020 18:27 Iemand die me kan helpen met het checken/oplossen van balhoofd speling op een Canyon Ultimate CF SLX met Canyon CP10 Aerocockpit CF?
Linkje naar toelichting en/of you tupe is ook prima.
Ben al bezig geweest met de bevestiging van het stuur zelf maar daarmee lijk ik het niet op te lossen...?
Alvast bedankt voor jullie tips :winkthumb:

Eddy Merckx
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27

Eddy Merckx 16 mar 2020 20:02

Ik heb een Grand Canyon MTB gekocht.
Hij voelt een beetje te klein aan, terwijl het wel de juiste maat is.
Welke onderdelen kan ik bij Canyon laten wisselen? Stuurpen langer , zijn er nog opties voor mijn 30 dagen op zijn?

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1154
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 17 mar 2020 15:43

JelleDtje schreef: 15 mar 2020 08:11 Heren, dank! Met een fietsenmaker mijzelf nog even goed opgemeten op de huidige fiets, en dan komt de Endurace toch een stuk beter uit. Met het oog op mijn toekomstplannen waarbij ik ook bikepacking en eventueel gravel (= bredere banden = meer ruimte voor bij de Endurace?) wil doen ga ik voor de Endurace.

Daarbij twijfel ik tussen de Endurace CF SL Disc 7.0 versus 8.0. Om eerlijk te zijn had ik de 8.0 al besteld, ware het niet dat blauw niet op voorraad is 😅 (en er ook geen datum bij staat..). Wellicht kunnen jullie daar nog iets zinnigs over zeggen.

Verschil is 500 euro, dat is toch wel aardig fors. Zit ‘m volgens mij met name in 105 r7000 versus ultegra r8000. Iets andere wielset maar geen grote verschillen daar. Zadel en zadelpen is wel significant anders.

Is bovenstaande dat verschil in 500 euro waard? En komt er überhaupt nog blauw op voorraad denken jullie gezien jullie ervaringen met canyon?
Ik hoor hele goede berichten over de nieuwe 105 groep. Voor mijzelf zou ik als ik mechanisch wil schakelen voor een 105 groep kiezen, voor elektrisch dan zit je gelijk aan Ultegra vast.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

marsman
Forum-lid
Berichten: 2370
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 mar 2020 09:25

Ik heb een terugkerend tikje in mijn Ultimate SLX van 1,5 jaar oud. Het is de zadelpen. Als ik hem smeer (Tacx montagepasta) en weer opnieuw monteer, dan is het weg. Na een maand of 3 begint het weer. Klusje van niks natuurlijk, maar wel irritant. Zeker als het tikje start bij aanvang van een lange duurrit......

Iemand die dit herkent en heeft iemand een tip hoe je dit kan verhelpen?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 mar 2020 13:21

Nieuwe fiets misschien, deze is wel errugg oud! :D ;)
Heb je misschien teveel speling tussen frame en pen?
Zo ja dan zou ik de pen met blanke lak inspuiten zodat de passing wat nauwer komt.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2370
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 mar 2020 16:12

scottpch schreef: 23 mar 2020 13:21 Nieuwe fiets misschien, deze is wel errugg oud! :D ;)
Heb je misschien teveel speling tussen frame en pen?
Zo ja dan zou ik de pen met blanke lak inspuiten zodat de passing wat nauwer komt.
Ik zal dat eens proberen. De zadelpen gaat er wel precies in, lijkt me niet dat er heel ruimte is. Ik hoor ook wel eens wat over haarlak. Is dat nog een idee?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 mar 2020 17:49

Dat gebruiken sommige forumleden ook wel eens.
Ik heb het beste resultaat gekregen door blanke lak te gebruiken op de zadelpen, niet door haarlak.

Eddy Merckx
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27

Eddy Merckx 26 mar 2020 10:26

Ik begrijp de levertermijn van de Grail AL 7.0 toch echt niet. Met 1700 euro is dat niet zo'n koopje, de lasnaden zijn slordig afgewerkt, en toch moet je tot een halfjaar wachten als je nu besteld
Afbeelding

jvbeijsterveld
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2011 01:08

jvbeijsterveld 31 mar 2020 14:16

Goede middag,

Ik zit erover te denken om een Grail te kopen, maar ik twijfel heel erg tussen aluminium of carbon. Omdat carbon wat kwetsbaarder is en ik bij mijn huidige alu fiets regelmatig flinke stenen tegen de onderkant aan hoor slaan, vraag ik me af of carbon eigenlijk wel zo geschikt en duurzaam is om te gravelen. Daarnaast is carbon ook een stuk stijver en lijkt me aluminium comfortabeler (al zeggen ze bij Canyon het tegenovergestelde). Iemand hier meer ervaring mee?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 mar 2020 16:32

Eddy Merckx schreef: 26 mar 2020 10:26 Ik begrijp de levertermijn van de Grail AL 7.0 toch echt niet. Met 1700 euro is dat niet zo'n koopje, de lasnaden zijn slordig afgewerkt, en toch moet je tot een halfjaar wachten als je nu besteld
Afbeelding
Het gaat niet om het model.., maar om voorraadbeheer en planning. Canyon heeft een inschatting hoeveel fietsen ze van elk model, uitvoering en maat zullen kunnen (of willen) verkopen. Dan hebben ze een beperkt magazijn en zullen ze trachten om de voorraad zo klein mogelijk te houden. Dus niet op 1 januari alle fietsen voor 2020 in hun magazijn hebben staan. Maar in badges, elke paar dagen, of elke week, of elke 2 weken een nieuwe badge. Als ze dat bestellen bij hun producent, zullen ze niet in elke badge van elk model een stuk of wat fietsen stoppen. Maar van 1 of enkele modellen een heleboel.

In dit geval is het irrelevant dat 1700 euro veel geld zou zijn voor een alu fiets. Of dat de afwerking niet naar wens is. De voorraad in Canyon is simpelweg op, en de nieuwe badge uit het verre oosten met dit model erin komt pas over een tijdje in Duitsland aan... en dan niet eens alle maten in dezelfde badge.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Stoffelinus
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2020 21:59

Stoffelinus 07 apr 2020 09:48

Hallo,

Ik ben zelf ook aan het uitkijken naar een Grail AL 7.0 maar twijfel tussen een M of een L (zoals zovelen heb ik al gelezen).

Ik meet 1m84 en mijn bbl is 88. Volgens Canyon is dat een M.
Mocht ik 1cm groter zijn dan wordt het een L.
Mijn voorkeur gaat uit naar een L maar ik blijf maar twijfelen.

Heeft er iemand in dezelfde situatie gezeten en zo ja wat is de keuze geworden?

Alle tips en suggesties welkom!

P.S.: ondertussen staat de levertijd op eind juli maar zag ik gisteren dat de levertijd (voor even) op half april stond. Is dat een bewuste strategie van Canyon om bestellingen uit te lokken en nadien te zeggen dat de wachttijd toch langer is OF houden ze zich er dan wel aan?

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 07 apr 2020 10:18

48 uur langs flash sale bij Canyon met 10% korting: https://www.canyon.com/nl-nl/sales-flas ... e-7-8.html

Plaats reactie