Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 10 mei 2006 15:14

Mooi fietsje plakker! Goede onderdelen allemaal. Die bandjes staan idd niet echt mooi, zijn dat trouwens nog de oude Axial Pro's? En staat je naam nou op het frame?

Dat spul op de zadelrails is geloof ik een Kevlar wrap om de carbon rails, dat hoort zo.

plakker
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 09 nov 2005 23:14

plakker 10 mei 2006 17:03

Tja... die groene (axial pro i.d.d) bandjes had ik al een paar jaar liggen (belegen?) dus maak ik ze eerst  maar op met trainingskoersjes en training voordat ik de  carbon veloflex bandjes erop gooi. Moet wel bekennen dat ik niet zo kleurbewust bezig ben qua bandjes , stuurlint e.d. , vandaar een zwarte setup. Als ik zit te harken/af te zien in een koers zie ik toch al alle kleuren van de regenboog dus maakt de kleurstelling vd fiets toch nix uit.
Shifters zijn in vergelijking met wat ik vaak hier op het forum zie vrij laag maar  voor mij de perfekte (aërodynamische) comfortabele zit. Snap het ook niet hoe men met de shifters zo omhoog kan rijden 
@bike_add1ct bedankt voor compliment en idd. mijn naam eigenhandig erop geverfd. Echt enorm priegelwerk. wat betreft zadelrail van de speedneedle: is een soort kevlar omwikkeling ter bescherming van de carbon rails en ook wellicht voor een betere grip.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 10 mei 2006 17:15

Plakker ooit eens gewogen?

plakker
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 09 nov 2005 23:14

plakker 10 mei 2006 17:51

Ja !   Momenteel 74 kg.
Maar als je mn fietsje bedoelt; nee, nog niet gewogen met een nauwkeurige weegschaal. Op mijn personen weegschaal kwam ik op ca. 6,8 kg. en met de reynolds stratus wielen op ongeveer 6,4 a 6,5 kilo. 
 

dirkc
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2006 21:49

dirkc 01 jun 2006 22:04

Hey, ik heb nu eindelijk mijn eerste racefiets besteld. Aangezien ik nog nooit met zoiets gereden heb en het maar een simpele hobby moet worden had ik een beperkt budget van 1000 euro vooropgesteld. Toen ik op de site van canyon kwam was ook direct verkocht en heb ik direct de RoadLite Elite Platinium besteld. Tot mijn spijt kon hij pas geleverd worden in week 29 maar dat nemen we er maar bij he. Wat denken jullie deze keuze.

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 01 jun 2006 22:15

had je dat niet beter kunnen vragen voordat je de fiets bestelde? Ik heb even gekeken. Nette fiets, alleen zijn de wielen iets minder. Zolang je er niet te ruig mee omgaat zul je daar geen problemen mee hebben.

dirkc
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2006 21:49

dirkc 02 jun 2006 16:39

Ja , dat had ik natuurlijk beter eerst gedaan maar toen ik canyon mailde om gewoon maar wat verdere info in te winnen zeiden ze dat er maar slechts enkele maten meer waren.Toen heb ik natuurlijk maar direct besteld. Achteraf gezien denk ik dat het maar verkoopspraat was want ik moet nog wachten tot week 29 (laatste week juli) dus op voorraad zit hij niet echt. Ben natuurlijk wel blij de bevestiging te krijgen dat het dan toch een degelijke fiets is. Maar wat is er op die wielen dan aan te merken? Ik ga natuurlijk niet koersen he. Hoogstens met een wielergroepje eens wat kilometers maken.

dirkc
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2006 21:49

dirkc 04 jun 2006 23:02

Heb op het internet eens wat opzoekingen gedaan en heb echt veel kritiek gelezen over deze wielen. Had dan maar gedacht deze direct te vervangen door Easton Vista SL wielen. Als ik mijn 550 wielen verkoop en ik leg 150 euro bij dan ben ik er al.Laat maar weten wat je ervan denkt.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 05 jun 2006 00:14

Ik heb Shimano 500 als trainingswielset
heb er ruim 100 kilometer al mee gedraaid



voor meer foto's (helemaal naar beneden scrollen):
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=4

dirkc
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2006 21:49

dirkc 05 jun 2006 18:26

Ik vind ze er best wel knap onder staan. Maar omdat er toch zoveel kritiek over te lezen valt ben ik maar bang dat de kwaliteit niet zo geweldig is. Ik heb natuurlijk geen zin alle 3 weken naar de FM te hollen. Laat verder maar weten of ze je nog bevallen, ik heb toch nog bijna 2 maanden voor ik men fiets heb. Als je er dan nog geen problemen mee hebt gehad dan ga ik er maar vanuit dat het wel mee zal vallen. Ik was eerst van plan om ze direkt als nieuwe te verkopen zodat ik er nog iets van terugkrijg. Ik zou slechts 150 euro moeten opleggen dan voor easton vista's en geen risico lopen.     
o ja, Marrtin heeft zijn canyon afbesteld omdat hij maar aan het lijntje werd gehouden. Hij heeft nu een koga roadwinner gekocht. Ik had contact opgenomen met de vraag of hij tevreden was met zijn F3 maar nu weet ik nog niks natuurlijk.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jun 2006 18:31

Als wielen altijd al na 100 km kapot zouden gaan, dan zou Shimano ze echt niet verkopen. Met 1 iemand die net 100 km heeft gereden kan je geen conclusies trekken. Zoek eens naar het topic over WH550's.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dirkc
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2006 21:49

dirkc 05 jun 2006 18:43

Ja dat weet ik natuurlijk ook wel. Jij zou natuurlijk altijd gaan voor die eastons. Jij bent echt wel tegen shimano wielen heb ik al gemerkt, heb je daar dan al zo'n slechte ervaringen mee?  Wat vind je eigenlijk voor de rest van de fiets?

Plaats reactie