Canyon
Het lijkt een mooi bedrag die € 1000,- of € 1300,-, maar ik denk dat je fiets op de tweede hands markt straks een stuk minder opbrengt dan als deze problemen er niet waren geweest. Nieuwe kopers zullen toch de berichten tegenkomen op de interwebs.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
En dan staat er bij dat het met het nieuwe stuur is en dan is er niets meer aan de hand.
Dat was destijds met de Cervelo soloist en de Voorvork ook, die moest vervangen worden door een 3T omdat hij af zou kunnen breken.
Dat was destijds met de Cervelo soloist en de Voorvork ook, die moest vervangen worden door een 3T omdat hij af zou kunnen breken.
Ik ben wel benieuwd wat er was gebeurd als gewoon een random klant zijn stuur had gebroken. Denk dat die klant dan mooi kon bewijzen dat hij niet was gevallen etc. Nu is het wereldnieuws doordat MvdP het overkwam en moeten ze wel...
Die zadelpen was wereldnieuws omdat ongeveer elke gebruiker er last van had en je de schade duidelijk op de pen kon zien. Dat is eenvoudig aantonen dat normaal gebruik dit niet mag veroorzaken en het probleem dus door Canyon moet worden opgelost. Bij het breken van een stuur is dat heel wat lastiger aan te tonen, waar de schuldvraag ligt. Misschien ben je er wel mee tegen iets aangereden (wat MvdP ook verklaarde). Dat wordt voor een random klant heel wat lastiger.Mehekach schreef: ↑19 mar 2021 10:24 Die zadelpen was toch ook al "wereldnieuws"? Maar dat MvdP z'n stuur op TV brak, zal de reactie niet vertraagd hebben inderdaad.
Over de zadelpen lees ik dat ze zeggen dat de zadelpen alleen slijt bij gebruik van geen of een verkeerd smeermiddel. Eigenaren moeten dus voorlopig vaker onderhoud aan de zadelpen plegen totdat Canyon een definitieve oplossing heeft?
Wat ik heb gezien, is de pen wel behoorlijk ingeslepen. Ik durf niet te zeggen of dit wel/niet gevaarlijk is.Mehekach schreef: ↑19 mar 2021 11:11 Dat is waar, dank voor de uitleg. Alleen als er al heel veel klachten van brekende sturen van dat type zijn, is een fabrikant bereid om er werk van te maken en je als gebruiker meteen tegemoet te komen. Zo werkt het inderdaad nou eenmaal.
Het probleem met de zadelpen is dus niet gevaarlijk, alleen vervelend?
Nee, ze mogen hun fiets voorlopig niet gebruiken van Canyon.
Bij de aankoop van een Canyon is geen wielerspecialist betrokken, toch? Betekent dat nu dat de eigenaren van een fiets met een te vervangen stuur zelf moeten zoeken naar/ sleutelen voor een tijdelijke oplossing? Ik ben gewoon benieuwd naar hoe zoiets werkt en hoe gedupeerden dat oplossen. Het merk spreekt me wel aan, vandaar...
En nu ben ik fietsen.
Als je een Canyon koopt maak je bewust de keuze dat daar de service van een FM niet bij zit. Daardoor betaal je in de regel minder voor een betere afmontage, maar minder service. Je moet jezelf dus kunnen redden, of de fiets opsturen naar Canyon, of iemand zoeken die dat voor je wil doen.marcus66 schreef: ↑22 mar 2021 08:19 Bij de aankoop van een Canyon is geen wielerspecialist betrokken, toch? Betekent dat nu dat de eigenaren van een fiets met een te vervangen stuur zelf moeten zoeken naar/ sleutelen voor een tijdelijke oplossing? Ik ben gewoon benieuwd naar hoe zoiets werkt en hoe gedupeerden dat oplossen. Het merk spreekt me wel aan, vandaar...