Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5015
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 09 jul 2021 09:45

MarkVeenstra schreef: 09 jul 2021 09:28 Mag krom voelen... Maar toch niet onlogisch vanuit een bedrijf?

Wat moeten ze dan. Een special aankondigen en die achteraan de lijn zetten?
Of geen special maken.. En dus die kans op wat positieve aandacht voorbij laten gaan? Waarbij het voordeel niet gemerkt wordt waarschijnlijk, want stel dat ze 5.000 fietsen in backorder hebben staan waarbij überhaupt de afgegeven leverdatum al ver in de toekomst ligt. Àls die datum al beïnvloed wordt door 100 special fietsen, dan gaat iemand die een fiets besteld heeft met levertijd van 4 maanden,daar echt geen relatie in zien.

En eigenlijk vind ik het juist bij canyon een beetje gezeik. Want op de website staat per model per maat en kleur gewoon of ze op voorraad zijn, of verwachtte levertijd of niet bestelbaar.
Daar zit altijd al verschil tussen modellen en maten.
Ja dan komt er een special, dat hebben ze natuurlijk gepland, als ze die vrijgeven is die op voorraad, dus gewoon 1 van de (weinige) modellen die je dus direct uit voorraad kunt bestellen.
Feitelijk is het ontzettend transparant wat er gebeurd.

Alleen als verwachtte levertijden niet gehaald worden, ja daar kan je wel over klagen natuurlijk. Terecht ook. Maar dat is momenteel, met de componenten schaarste, geen uitzondering, bij vele merken.

Anyhoe, een snelle levering van een model, maat en kleur op voorraad is altijd al zo geweest bij canyon ;)
Het scheve is dat stel jij besteld in op 15 mei 2021 een Canyon model A in maat M (fictieve naam) die niet op voorraad is. Je moet dan uiteraard wachten. Als er dan op 1 juli 2021 een actie is, dan leveren ze model A maat M direct aan de koper van 1 juli 2021. Terwijl de koper van 15 mei 2021 op exact dezelfde fiets langer moet wachten.

Eigenlijk moet je dus die koop van 15 mei annuleren en direct die van 1 juli bestellen. :roll:

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 09 jul 2021 09:49

Zo gaat het hier niet. De Tour de France special is een speciaal ontwerp dat niet los leverbaar is (was).

Er zijn 108 fietsen beschikbaar vanwege de 108e aflevering van de TdF en omdat dat 2*54 speelkaarten zijn (twee wildcard teams met Canyon in deze TdF).

Canyon had deze serie al gepland hoewel natuurlijk onduidelijk is wanneer deze planning gemaakt is. Gezien de speciale paint (sticker) job is er wat extra werk in gaan zitten. Maar het zal mijns inziens geen invloed hoeven te hebben gehad op de huidige bestellingen en leveringen daarvan.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 09 jul 2021 10:03

Ik was niet op zoek naar de rationele verklaring. Die had ik zelf ook al.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 jul 2021 10:24

NuitKor schreef: 09 jul 2021 09:45
MarkVeenstra schreef: 09 jul 2021 09:28 Mag krom voelen... Maar toch niet onlogisch vanuit een bedrijf?

Wat moeten ze dan. Een special aankondigen en die achteraan de lijn zetten?
Of geen special maken.. En dus die kans op wat positieve aandacht voorbij laten gaan? Waarbij het voordeel niet gemerkt wordt waarschijnlijk, want stel dat ze 5.000 fietsen in backorder hebben staan waarbij überhaupt de afgegeven leverdatum al ver in de toekomst ligt. Àls die datum al beïnvloed wordt door 100 special fietsen, dan gaat iemand die een fiets besteld heeft met levertijd van 4 maanden,daar echt geen relatie in zien.

En eigenlijk vind ik het juist bij canyon een beetje gezeik. Want op de website staat per model per maat en kleur gewoon of ze op voorraad zijn, of verwachtte levertijd of niet bestelbaar.
Daar zit altijd al verschil tussen modellen en maten.
Ja dan komt er een special, dat hebben ze natuurlijk gepland, als ze die vrijgeven is die op voorraad, dus gewoon 1 van de (weinige) modellen die je dus direct uit voorraad kunt bestellen.
Feitelijk is het ontzettend transparant wat er gebeurd.

Alleen als verwachtte levertijden niet gehaald worden, ja daar kan je wel over klagen natuurlijk. Terecht ook. Maar dat is momenteel, met de componenten schaarste, geen uitzondering, bij vele merken.

Anyhoe, een snelle levering van een model, maat en kleur op voorraad is altijd al zo geweest bij canyon ;)
Het scheve is dat stel jij besteld in op 15 mei 2021 een Canyon model A in maat M (fictieve naam) die niet op voorraad is. Je moet dan uiteraard wachten. Als er dan op 1 juli 2021 een actie is, dan leveren ze model A maat M direct aan de koper van 1 juli 2021. Terwijl de koper van 15 mei 2021 op exact dezelfde fiets langer moet wachten.

Eigenlijk moet je dus die koop van 15 mei annuleren en direct die van 1 juli bestellen. :roll:
Ja.. Dat is inderdaad wel krom. En gebeurd vast ook (niet in geval van de specials hoor).
En ze hebben natuurlijk ook wel eens wat in de outlet, van retouren ofzo. Altijd dan maar heel beperkt in aantal en maten. Dus zo weg. Terwijl de vroege besteller maar blijft wachten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 09 jul 2021 22:34

Wafflestomper schreef: 09 jul 2021 09:43 Gisteren een Endurace 8 SF SL Aero besteld, levertijd gaf die aan over 3 weken.. ben benieuwd. Had op 29 juni een order geplaatst voor dezelfde fiets op levetijd 3 sept. Die laatste inmiddels geannuleerd. Zal jullie op de hoogte houden.
Daar zit ik dus al vanaf januari op te wachten. Als je hem over drie weken krijgt dan mag canyon gaan uitleggen waar ze precies mee bezig zijn. Ik heb maat L overigens dus dat kan het verschil maken met een M bijvoorbeeld.

Elke maand krijg ik een mail met een maand uitstel en nu is leverdatum augustus. Geloof er geen zak meer van`, zal wel weer september worden. Inmiddels geld teruggeeist en compensatie, ik fiets al een zomer niet door dat gekloot met telkens een maand uitstellen. Had met dat geld een goede tijdelijke oplossing kunnen verzinnen.

Wafflestomper
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 sep 2020 23:33

Wafflestomper 10 jul 2021 14:19

ooglenz schreef: 09 jul 2021 22:34

Daar zit ik dus al vanaf januari op te wachten. Als je hem over drie weken krijgt dan mag canyon gaan uitleggen waar ze precies mee bezig zijn. Ik heb maat L overigens dus dat kan het verschil maken met een M bijvoorbeeld.

Elke maand krijg ik een mail met een maand uitstel en nu is leverdatum augustus. Geloof er geen zak meer van`, zal wel weer september worden. Inmiddels geld teruggeeist en compensatie, ik fiets al een zomer niet door dat gekloot met telkens een maand uitstellen. Had met dat geld een goede tijdelijke oplossing kunnen verzinnen.
Ik heb de maat S besteld, en nog niet betaald (hoeft pas 2 weken van te voren)

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 12 jul 2021 20:10

Heeft iemand ervaring met brede (gravel);banden op een Endurance C.F. Disc ? Is 38mm mogelijk ? En eventuele foto’s van de setup zouden meer dan welkom zijn.

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 17 jul 2021 08:09

Fietsmaatje heeft een setje Challenge Strada Bianca's op zijn Endurace gelegd, maar die zijn 30mm. Dat is ook de max. volgens Canyon. Misschien dat 32mm nog kan, maar 38mm ga je zeker niet redden.

Ghini
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jan 2021 10:32

Ghini 22 jul 2021 16:31

Iemand hier die wel een Grizl heeft weten te bemachtigen? Ervaringen?

Januskriel
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2017 20:00

Januskriel 24 jul 2021 16:15

Ghini schreef: 22 jul 2021 16:31 Iemand hier die wel een Grizl heeft weten te bemachtigen? Ervaringen?
Nee. Ik zit er al maanden naar te kijken maar bestellen is pas mogelijk in najaar. Ik wacht even af en anders bestel ik een ander merk. Mooie fietsen maar op deze manier een fiets promoten die niet leverbaar is ben ik wel klaar mee.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2021 22:17

Welke leverancier kan er wel leveren dan?
Tis overal standje Hopeloos, met name door de afmontage.
Ben heel benieuwd wat Shimano aan het doen is, want daar hoor of zie je helemaal niets van qua leveringen.
Less is bore

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 26 jul 2021 00:10

ik heb vorige week een tweede fiets besteld bij Canyon, de endurace slx 9 di2. Die komt morgen binnen terwijl ik al vanaf het begin van het jaar op de SL8 aero wacht. Ik snap daar echt helemaal niks van.

Plaats reactie