Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

bartd
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 sep 2016 13:50

bartd 07 jun 2020 21:30

Hier ook 3 weken sneller :like:
Ik hoop mee voor jou :winkthumb:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 jun 2020 07:57

piethenk schreef: 07 jun 2020 12:30
TL@ schreef: 04 jun 2020 13:24 De Garmin neemt gewoon je beste 20' als referentie, als je in die 20 minuten hebt moeten stoppen, dan zit dat er ook in. De Xert app is iets nauwkeuriger.
Nou... zo werkt het helaas niet helemaal :(

Volgens https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 931C1.html zou dat inderdaad zo moeten gaan.

Ik heb in mijn Garmin Edge 1000 inderdaad deze automatische berekening aan staan. Gisteren een tocht gedaan van 60 km waarin ik mij gedurende 20 minuten flink heb ingespannen (bijna 300 W gemiddeld over deze 20 minuten).
Ik ben 70 kg (is ook ingesteld op mijn Garmin), maar onder 'Mijn statistieken --> FTP' staat nog de 'standaard'waarde (althans, nooit ingevoerd) van 2,77. Terwijl deze (als ik het goed begrijp) 300*0.95/70=4 zou moeten zijn.

De VO2max waarde stelt hij wel zelf opnieuw bij. Ik heb de vermogensmeter 2x gebruikt, bij de eerste keer ging deze VO2max waarde naar 58 en gisteren naar 60. Maar de FTP-waarde die past mijn Garmin dus kennelijk niet automatisch aan?

Doe ik iets verkeerd?
(ik heb die Xert-app of de ingebouwde FTP-test van Garmin nog niet gebruikt. Ik was in de veronderstelling dat Garmin dan gewoon 'de beste 20 minuten' zou nemen en daar was ik voor nu tevreden mee...)
Na een rit waar een nieuwe, hogere, FTP is vastgesteld, krijg je een melding met de vraag of je de nieuwe FTP wil registreren, klik je op 'Ja' dan zou het goed moeten zijn.

Het is wel al even geleden sinds ik dit gebruikt heb. Ik vind het niet goed werken en dus uit geschakeld.
Afbeelding

piethenk
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:03

piethenk 08 jun 2020 08:26

TL@ schreef: 08 jun 2020 07:57
piethenk schreef: 07 jun 2020 12:30
TL@ schreef: 04 jun 2020 13:24 De Garmin neemt gewoon je beste 20' als referentie, als je in die 20 minuten hebt moeten stoppen, dan zit dat er ook in. De Xert app is iets nauwkeuriger.
Nou... zo werkt het helaas niet helemaal :(

Volgens https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 931C1.html zou dat inderdaad zo moeten gaan.

Ik heb in mijn Garmin Edge 1000 inderdaad deze automatische berekening aan staan. Gisteren een tocht gedaan van 60 km waarin ik mij gedurende 20 minuten flink heb ingespannen (bijna 300 W gemiddeld over deze 20 minuten).
Ik ben 70 kg (is ook ingesteld op mijn Garmin), maar onder 'Mijn statistieken --> FTP' staat nog de 'standaard'waarde (althans, nooit ingevoerd) van 2,77. Terwijl deze (als ik het goed begrijp) 300*0.95/70=4 zou moeten zijn.

De VO2max waarde stelt hij wel zelf opnieuw bij. Ik heb de vermogensmeter 2x gebruikt, bij de eerste keer ging deze VO2max waarde naar 58 en gisteren naar 60. Maar de FTP-waarde die past mijn Garmin dus kennelijk niet automatisch aan?

Doe ik iets verkeerd?
(ik heb die Xert-app of de ingebouwde FTP-test van Garmin nog niet gebruikt. Ik was in de veronderstelling dat Garmin dan gewoon 'de beste 20 minuten' zou nemen en daar was ik voor nu tevreden mee...)
Na een rit waar een nieuwe, hogere, FTP is vastgesteld, krijg je een melding met de vraag of je de nieuwe FTP wil registreren, klik je op 'Ja' dan zou het goed moeten zijn.

Het is wel al even geleden sinds ik dit gebruikt heb. Ik vind het niet goed werken en dus uit geschakeld.
Die melding krijg ik dus niet. Is wel aangevinkt het 'automatisch berekenen'.

Waarom vind jij het niet goed werken? En vul jij dan een FTP-waarde handmatig in? Of gebruik je die FTP-waarde helemaal niet?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 jun 2020 08:38

Ik vul ze handmatig in, na een FTP-test.
Laatste test heb ik indoor gedaan op de Neobike.

Ik heb hier ook een stukje langs het water waar ik 22km ongestoord volgas kan gaan (op het keerpunt na, daar moet ik even iets vertragen), ideaal voor een FTP-test dus
Afbeelding

depiep
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 apr 2020 19:24

depiep 08 jun 2020 17:42

Djemz schreef: 07 jun 2020 19:41
phranck schreef: 07 jun 2020 16:46 Hola canyon rijders,

Na mijn fiets besteld te hebben slaat gelijk de ongeduld toe 😬.
Vorige week een canyon endurance cf al 8.0 disc di2 besteld. Verwachte leverdatum 10-14 aug voor een M.
Was nieuwsgierig wat de ervaringen zijn met de juistheid van de lever tijd indicatie: zijn ze vaak later? Lees hier en daar toch wat horror stories, maar dat zijn uiteraard ook juist de mensen die wat van zich laten horen.
Later zijn ze zo goed als nooit meer. Integendeel de meeste hebben hem een pak vroeger. Ik denk dat ze dat bewust aangepast hebben.
Hallo,

Op 11 april jl heb ik een Canyon Ultimate CF SL 8.0 Di2 Aero besteld met leverweek 22-26 juni.

Vandaag via e-mail bericht gehad dat de levering is vertraagd, de nieuwe datum is nu 06-10 juli, twee weken later dus.

Jammer, maar verder geen probleem mits het niet nog verder verschoven wordt.

Marcel

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 08 jun 2020 20:13

Zijn er nog actieve couponcodes voor Canyon? (Voor korting op MTBs)

i-mac

i-mac 08 jun 2020 21:06

JordyFr schreef: 08 jun 2020 20:13 Zijn er nog actieve couponcodes voor Canyon? (Voor korting op MTBs)
Ik zit er ook op te wachten, al weet ik dat Canyon de voorbije jaren telkens een actie had lopen met de start van de Tour de France.

Ik ben 2 Canyon gravelfietsen aan het vergelijken. De 7.0 en de 8.0. Op de laatste zit een GRX 810 groep (tegenover een 600 op de 7.0). Maar het verschil tussen beiden ken ik (vergelijkbaar tussen Ultegra en 105). Op de 8.0 zit een VCLS zadelpen.

Wie heeft daar ervaring mee? En is dat de meerprijs waard? (GRX 810 en VCLS kosten €500 meer dan de 7.0). De duurste fiets is ±200 gram zwaarder, maar dat maakt me weinig uit.

Eurie
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2019 07:59

Eurie 14 jun 2020 17:42

depiep schreef: 08 jun 2020 17:42
Djemz schreef: 07 jun 2020 19:41
phranck schreef: 07 jun 2020 16:46 Hola canyon rijders,

Na mijn fiets besteld te hebben slaat gelijk de ongeduld toe 😬.
Vorige week een canyon endurance cf al 8.0 disc di2 besteld. Verwachte leverdatum 10-14 aug voor een M.
Was nieuwsgierig wat de ervaringen zijn met de juistheid van de lever tijd indicatie: zijn ze vaak later? Lees hier en daar toch wat horror stories, maar dat zijn uiteraard ook juist de mensen die wat van zich laten horen.
Later zijn ze zo goed als nooit meer. Integendeel de meeste hebben hem een pak vroeger. Ik denk dat ze dat bewust aangepast hebben.
Hallo,

Op 11 april jl heb ik een Canyon Ultimate CF SL 8.0 Di2 Aero besteld met leverweek 22-26 juni.

Vandaag via e-mail bericht gehad dat de levering is vertraagd, de nieuwe datum is nu 06-10 juli, twee weken later dus.

Jammer, maar verder geen probleem mits het niet nog verder verschoven wordt.

Marcel
Ik heb de zelfde uitvoering in maart bestelt. De leverdatum stond/staat op 6-10 juli. Wel tussentijds de kleur gewijzigd van blauw naar zwart. Tijdens mijn bestelling kon ik gebruik maken van 5% korting (tikt toch aan op zo’n bedrag) maar de zwarte was niet leverbaar. Zodra die leverbaar was gelijk de kleur gewijzigd.

Eurie
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2019 07:59

Eurie 15 jun 2020 18:32

En vandaag mail ontvangen dat de fiets 4 weken later geleverd gaat worden, 3-7 augustus. Al met al 5 maand levertijd op een fiets. Dan zit de vakantie er al bijna op.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37656
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jun 2020 19:06

Vind ik niet acceptabel voor zo’n fiets.
Canyon kan het maar niet opgelost krijgen.
Less is bore

i-mac

i-mac 15 jun 2020 19:47

daniel1975 schreef: 15 jun 2020 19:06 Vind ik niet acceptabel voor zo’n fiets.
Canyon kan het maar niet opgelost krijgen.
Ik had vorige week een gesprek met mijn lbs. Door de Corona crisis is er toch één en ander veranderd bij de diverse merken.

Ik ga geen naam noemen van het fietsmerk in kwestie, maar ze spelen het leep. Omdat de vraag naar alle koersfietsen zeer groot is, vraagt het merk om je fiets alleen nog online te bestellen (via hun eigen website). Bij de lbs kan het (tijdelijk) niet. Maar de bestelde fiets kan wel naar je lbs worden opgestuurd. Hij zet de fiets dan verder in orde voor je. Daarvoor krijgt de lbs een (klein) percentage, waar hij normaal gezien een mooi bedrag op verdient.

Nog andere merken werken via een online bestelsysteem (voor de lbs). De handelaar ziet een fiets die zijn klant wilt, en maakt per direct de reservatie. De dag nadien annuleert de firma de bestelling. Wordt je als lbs mooi in je hemd gezet.

Bovendien is de vraag zo groot, dat je voor september geen koersfiets kan kopen.

Hoe het werkt bij Canyon weet ik niet, maar ik denk dat de bestellingen daar ook het aanbod overtreffen. Persoonlijk zit ik te wachten (hopen) op een korting (5%) bij de start van de tour de France (wat ze elk jaar doen). Of ze het dit jaar echter gaan doen is nog maar de vraag.

Dus mocht er iemand een code hebben, en niet zal gebruiken, je kan er me een plezier mee doen ;-)

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 15 jun 2020 21:02

Probleem bij veel merken die geen grote stocks aanhouden is momenteel de toelevering, De corona impact in Azië heeft heel wat productie stilgelegd, en er zijn ook nog eens de logistieke problemen bijgekomen (capaciteit verscheping naar Europa).

Plaats reactie