Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 11 okt 2019 21:14

Zojuist de Endurace CF 7.0 (2020) besteld in Katusha Red, maat S.
Verzending tussen 11 en 15 november.

Heb thuisbezorging aangevinkt, maar zie nu dat het maar 2 uur rijden is voor mij.
Ik neem aan dat dit nog wel te wijzigen is aangezien er nog niks betaald is?

Enige vraag is als de maat niet goed is, wat dan? Ik heb dan namelijk geen doos voor de retournering. Kan ik de fiets dan terug brengen naar Koblenz en meteen de juiste maat meenemen? Heeft iemand daar ervaring mee?

En is het mogelijk om tijdens het ophalen de fiets op mijn maat te laten stellen? Qua hoogtes enzo en wellicht een andere stuurpen?

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 11 okt 2019 21:43

Zjoske78 schreef: 11 okt 2019 21:14 Zojuist de Endurace CF 7.0 (2020) besteld in Katusha Red, maat S.
Verzending tussen 11 en 15 november.

Heb thuisbezorging aangevinkt, maar zie nu dat het maar 2 uur rijden is voor mij.
Ik neem aan dat dit nog wel te wijzigen is aangezien er nog niks betaald is?

Enige vraag is als de maat niet goed is, wat dan? Ik heb dan namelijk geen doos voor de retournering. Kan ik de fiets dan terug brengen naar Koblenz en meteen de juiste maat meenemen? Heeft iemand daar ervaring mee?

En is het mogelijk om tijdens het ophalen de fiets op mijn maat te laten stellen? Qua hoogtes enzo en wellicht een andere stuurpen?
Je kan ook van te voor eens gaan om de fiets te proberen. Zal wel mogelijk zijn denk ik om hem ter plaatse ook te laten afstellen.

Svendc01
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 sep 2019 22:03

Svendc01 12 okt 2019 10:14

Als mailtje stuurt dat je hem in de plaats wilt komen afhalen, zie ik ook geen probleem hoor.
Daarbij je kan daar nog zien als de fiets je niet bevalt, koop je hem niet en/of bestel je andere maat.
Voor canyon lijkt me helemaal niet erg, Die fiets gaat direct naar volgende klant.
Ik ga die van mij ook ophalen en ga vragen of er eventueel mits kleine vergoeding, direct een 'kleine' bikefit mogelijk is. Anders laat ik hier bij mij bikefit uitvoeren en dan heb je binnen de maand nog tijd om dingen aan te passen.

Sven

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 14 okt 2019 12:38

Kleine update: levering per post omzetten naar afhalen in Koblenz was niet mogelijk.
Heb de order laten annuleren en een nieuwe geplaatst. Datum is wel een weekje naar achteren gegaan daardoor (gaven ze in de chat ook al aan).
Heb ook gevraagd naar een bikefit bij het ophalen van de fiets, maar meer dan zadelhoogte instellen doen ze niet. Ze zijn geen bikefitters geven ze aan in de chat.
Vind ze sowieso vrij kortaf in de chat, hopelijk is de service ter plekke wat beter.

Svendc01
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 sep 2019 22:03

Svendc01 14 okt 2019 15:04

achzo, ja tkx voor je toelichting.
Dan is het binnen de maand zelf bepalen of de fiets je bevalt of niet en zelf zien voor een bikefit.
Komt wel goed. Juist zien je de juiste framemaat besteld.
De enige aanpassing ik zie is de lengte van de stem, rest is binnen de tolleranties van je frame zelf aan te passen.

RBS
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 okt 2013 12:58

RBS 14 okt 2019 16:08

Zjoske78 schreef: 11 okt 2019 21:14 Zojuist de Endurace CF 7.0 (2020) besteld in Katusha Red, maat S.
Verzending tussen 11 en 15 november.

Heb thuisbezorging aangevinkt, maar zie nu dat het maar 2 uur rijden is voor mij.
Ik neem aan dat dit nog wel te wijzigen is aangezien er nog niks betaald is?

Enige vraag is als de maat niet goed is, wat dan? Ik heb dan namelijk geen doos voor de retournering. Kan ik de fiets dan terug brengen naar Koblenz en meteen de juiste maat meenemen? Heeft iemand daar ervaring mee?

En is het mogelijk om tijdens het ophalen de fiets op mijn maat te laten stellen? Qua hoogtes enzo en wellicht een andere stuurpen?
2 uur rijden is 4 uur heen en terug, lekker evident.

De fiets komt in een goede doos, netjes openmaken en indien geen match dan retourneren.

Hoeveel service verwacht je van een internetbedrijf die predict geen service te verlenen. M.i. verwacht je teveel of interpreteer je de zaak verkeerd, daarbij kun je eea gewoon terugsturen dus wat let je?

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 14 okt 2019 16:48

RBS schreef: 14 okt 2019 16:08
Zjoske78 schreef: 11 okt 2019 21:14 Zojuist de Endurace CF 7.0 (2020) besteld in Katusha Red, maat S.
Verzending tussen 11 en 15 november.

Heb thuisbezorging aangevinkt, maar zie nu dat het maar 2 uur rijden is voor mij.
Ik neem aan dat dit nog wel te wijzigen is aangezien er nog niks betaald is?

Enige vraag is als de maat niet goed is, wat dan? Ik heb dan namelijk geen doos voor de retournering. Kan ik de fiets dan terug brengen naar Koblenz en meteen de juiste maat meenemen? Heeft iemand daar ervaring mee?

En is het mogelijk om tijdens het ophalen de fiets op mijn maat te laten stellen? Qua hoogtes enzo en wellicht een andere stuurpen?
2 uur rijden is 4 uur heen en terug, lekker evident.

De fiets komt in een goede doos, netjes openmaken en indien geen match dan retourneren.

Hoeveel service verwacht je van een internetbedrijf die predict geen service te verlenen. M.i. verwacht je teveel of interpreteer je de zaak verkeerd, daarbij kun je eea gewoon terugsturen dus wat let je?
Het gaat mij er niet om om die 50 euro terug te verdienen door zelf te rijden. Ik vind rijden niet erg. Er willen vast wel 1 of 2 vrienden mee die het ook leuk vinden om de showroom te bezichtigen (ook een reden om te gaan).
Gewoon een dagje uit, prima toch?

RBS
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 okt 2013 12:58

RBS 14 okt 2019 20:22

Have fun!

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 17 okt 2019 14:19

daniel1975 schreef: 10 okt 2019 18:44 Dat ik ooit zou zeggen dat ik terug verlang naar zwart..... wat zijn die Lux topmodellen afschuwelijk lelijk.
Vooral de SLX9; rood, grijs, grijs, oranje, goud.....wat een kermis.

De SL7 is onverslaanbaar qua prijs. Setje lichte wielen erin zetten en gaan met dat ding. Zal wel dé verkooptopper worden.
En gelukkig in normale kleuren.
Profetische woorden: de levering van die SL 7.0 (wat mij betreft ook het beste model qua prijs/kwaliteit/specs) staat nu al op december-maart. En een maat van mij die vorige week meteen had toegeslagen met leverdatum eind oktober krijgt net een bericht dat de levering 2-3 weken is opgeschoven. Hebben ze het bij Canyon nou nog steeds niet op orde? Of ze zijn verzopen onder een lawine aan orders?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 okt 2019 14:36

Dan zijn ze nog naiever dan ik dacht. Iedereen kan vooraf bedenken dat dit een absolute verkooptopper wordt; de juiste prijsklasse, keurig afgemonteerd, zelfde hoogwaardige frame als zijn grote broers.
Het is dat ik het zonde vind om mijn Epic weg te doen, anders had ik hem direct gekocht.
Less is bore

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 17 okt 2019 16:28

De rode is wat beter leverbaar, bijna alles nog dit jaar. Zonder het echt te weten, maar ik gok erop dat de toeleveranciers debet zijn aan die levertijden. Het zou wat zijn als ze 1oo-en bestellingen klaar hebben staan, en dat dan Selle Italia (om eens een 'Italiaans' merkje te noemen) hun zadels niet levert......
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

EmileT83
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 sep 2018 12:10

EmileT83 22 okt 2019 12:41

Canyon heeft vandaag de 2020 collectie AL racers online gezet.

Plaats reactie