Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 23 nov 2021 14:57

Geen Aeroad maar volg zelf de discussie hier: https://weightweenies.starbike.com/foru ... start=1770

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 23 nov 2021 19:35

ronvdvoort schreef: 23 nov 2021 14:47 Zijn er hier mensen op dit forum met een 2021 Canyon Aeroad? Zijn alle problemen met zadelpen en stuur nu naar tevredenheid opgelost? Wat is nu uiteindelijk de oplossing? Mag er alweer op de fiets gereden worden?
Ik begreep een paar weken geleden bij het Canyon experience centre - bikefitting Campe in Belgie dat momenteel alle geleverde Aeroads aangepast worden met een sleeve. Die wordt vanaf nu standaard gebruikt als de Aeroad weer geleverd gaat worden.

Ik heb er een foto van gemaakt. Moet even kijken of ik die er hier bij kan posten :roll:

Nog een poging. Lukt me niet om hem direct hier te zetten. Dit doe ik te weinig...

https://www.dropbox.com/s/a268lrqcsis1u ... d.jpg?dl=0
Laatst gewijzigd door Martijnvanheiningen op 23 nov 2021 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 23 nov 2021 20:07

DIe link werkt niet.

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 23 nov 2021 23:05

Als het goed is nu wel 🤗

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 25 nov 2021 10:54

ronvdvoort schreef: 23 nov 2021 14:47 Zijn er hier mensen op dit forum met een 2021 Canyon Aeroad? Zijn alle problemen met zadelpen en stuur nu naar tevredenheid opgelost? Wat is nu uiteindelijk de oplossing? Mag er alweer op de fiets gereden worden?
Nee, helaas niet. Pas nadat ik het voor de zoveelste keer aan Canyon heb gevraagd lijkt er iets van beweging. Helaas dwingen ze mij/ons de (ontzettend lelijke) sleeve af te nemen of je krijgt het beloofde geld niet (en men moet een contract tekenen om af te zien van claims). Initieel is echter het geld beloofd (staat zwart op wit in een email bij ALLEEN de aanpassing van de cockpit). De "oplossingen" zijn matig (de zadelpen beschadigd nog steeds maar wellicht iets minder), minder functioneel (het oude stuur was/is erg prettig vanwege de "vierkante" vorm) en veel zwaarder (40 gram voor het stuur en 10 gram voor de sleeve). Dat laatste lijkt niet zoveel maar is gezien de opschepperij van Canyon (nog steeds staat het op de website), 170 gram lichter, bepaald een relevante issue. Daarnaast was de gehele set (stuur, frame & zadelpen (dat zijn immers de default Canyon onderdelen die je niet kunt vervangen) al ca 20 gram zwaarder(!) dan mijn "oude" Canyon Aeroad disc. Kortom, ondanks dat ik het een prachtige en fijne fiets vindt krijg ik er meer en meer een onprettig gevoel & nare smaak in de mond van. Ik mocht ook de gehele set retour sturen.....leuk aangeboden in de huidige markt waarin vrijwel niets meer te koop is nauwelijks een reële optie
Laatst gewijzigd door tomtom op 25 nov 2021 12:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 25 nov 2021 11:46

Nou er staat toevallig een hele serie ultimates beschikbaar op de canyon site.
Terugsturen en een ultimate bestellen zonder al die heisa geen optie voor je?

ronvdvoort
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 feb 2014 11:01

ronvdvoort 25 nov 2021 12:08

tomtom schreef: 25 nov 2021 10:54
Nee, helaas niet. Pas nadat ik het voor de zoveelste keer aan Canyon heb gevraagd lijkt er iets van beweging. Helaas dwingen ze mij/ons de (ontzettend lelijke) sleeve af te nemen of je krijgt het beloofde geld niet (en men moet een contract tekenen om af te zien van claims). Initieel is echter het geld beloofd (staat zwart op wit in een email bij ALLEEN de aanpassing van de cockpit). De "oplossingen" zijn matig (de zadelpen beschadigd nog steeds maar wellicht iets minder), minder functioneel (het oude stuur was/is erg prettig vanwege de "vierkante" vorm) en veel zwaarder (40 gram voor het stuur en 10 gram voor de sleeve). Dat laatste lijkt niet zoveel maar is gezien de opschepperij van Canyon (nog steeds staat het op de website), 170 gram lichter, bepaald een relevante issue. Daarnaast was de gehele set (stuur, frame & zadelpen (dat zijn immers de default Canyon onderdelen die je niet kunt vervangen) al ca 20 gram zwaarder(!) dan mijn "oude" Canyon Aeroad disc. Kortom, ondanks dat ik het een prachtige en fijne fiets vindt krijg ik er meer en meer een onprettig gevoel & nare smaak in de mond van krijg. Ik mocht ook de gehele set retour sturen.....leuk aangeboden in de huidige markt waarin vrijwel niets meer te koop is nauwelijks een reële optie
Bedankt voor de uitvoerige informatie, ik heb nu de vorige generatie Aeroad maar als ik dit zo lees een goede reden om de huidige generatie over te slaan en te wachten op de volgende.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 25 nov 2021 12:13

Pitti Carabinieri schreef: 25 nov 2021 11:46 Nou er staat toevallig een hele serie ultimates beschikbaar op de canyon site.
Terugsturen en een ultimate bestellen zonder al die heisa geen optie voor je?
Die Ultimate (disc) had ik al dus nee, dat is geen optie voor me. Bovendien zijn ze voorlopig nog niet leverbaar (in M) en verwacht ik toch (eindelijk) een nieuwe variant voor het volgende seizoen (met eenzelfde cockpit als de Aeroroad). Juist de weggewerkte kabels i.c.m. met een zeer slanke/mooie cockpit waren voor mij een voorname reden om de nieuwe Aeroad te kopen (en een beetje gewichtswinst die er dus al niet was maar nu zelfs flink meer)
Canyon Aeroad
Canyon Grail

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 25 nov 2021 12:22

ronvdvoort schreef: 25 nov 2021 12:08
tomtom schreef: 25 nov 2021 10:54
Nee, helaas niet. Pas nadat ik het voor de zoveelste keer aan Canyon heb gevraagd lijkt er iets van beweging. Helaas dwingen ze mij/ons de (ontzettend lelijke) sleeve af te nemen of je krijgt het beloofde geld niet (en men moet een contract tekenen om af te zien van claims). Initieel is echter het geld beloofd (staat zwart op wit in een email bij ALLEEN de aanpassing van de cockpit). De "oplossingen" zijn matig (de zadelpen beschadigd nog steeds maar wellicht iets minder), minder functioneel (het oude stuur was/is erg prettig vanwege de "vierkante" vorm) en veel zwaarder (40 gram voor het stuur en 10 gram voor de sleeve). Dat laatste lijkt niet zoveel maar is gezien de opschepperij van Canyon (nog steeds staat het op de website), 170 gram lichter, bepaald een relevante issue. Daarnaast was de gehele set (stuur, frame & zadelpen (dat zijn immers de default Canyon onderdelen die je niet kunt vervangen) al ca 20 gram zwaarder(!) dan mijn "oude" Canyon Aeroad disc. Kortom, ondanks dat ik het een prachtige en fijne fiets vindt krijg ik er meer en meer een onprettig gevoel & nare smaak in de mond van krijg. Ik mocht ook de gehele set retour sturen.....leuk aangeboden in de huidige markt waarin vrijwel niets meer te koop is nauwelijks een reële optie
Bedankt voor de uitvoerige informatie, ik heb nu de vorige generatie Aeroad maar als ik dit zo lees een goede reden om de huidige generatie over te slaan en te wachten op de volgende.
Het is nogal afhankelijk wat de reden is om een nieuwe Aeroad te kopen. Voor gewicht, snelheid en "gedoe" hoef je het niet te doen denk ik. Persoonlijk vind ik de nieuwe Aeroad mooier (maar dat is natuurijk persoonlijk) en je hebt meer mogelijkheden qua bandenmaat (breedte). Daarnaast zijn de prijzen t.o.v. mijn initiële aankoop (fors) gestegen dus ook dat is wellicht een dealbreaker
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 26 nov 2021 10:03

Twijfel momenteel nog erg om een Ultimate te kopen met de nieuwe Dura Ace of SRAM Red. De Dura Ace is ook wat duurder, alleen qua vervanging onderdelen later is misschien Shimano weer wat handiger. Hebben jullie tips/adviezen?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 nov 2021 14:12

Echt een persoonlijke keuze shimano of sram.
Zeker als je over de topgroepen praat zou ik het puur op gevoel kiezen. Mooi/niet mooi etc.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 26 nov 2021 16:18

Happy man hier! Ter vervanging van mijn Inflite AL begin oktober een Inflite CF SL 8 besteld, betaald, vertraagd, maar nu toch weer eerder geleverd. Als de crossen nu maar niet verder geannuleerd worden vanwege corona... :roll:

Plaats reactie