Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Wieler12
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jun 2020 16:12

Wieler12 09 dec 2020 10:20

loos schreef: 08 dec 2020 16:03 Als je wilt mag je bij mij een keer proef komen zitten op een Ultimate CF SL in Large. Dan weet je het.
Tnx. hou ik even in het achterhoofd.
Aardige levertijd op die ulitmate...

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 dec 2020 13:20

Ja qua bekken kantelen zou ik denken aan een tikje naar voren kantelen van het zadel. Maar dat heb je dus al uitgeprobeerd.

Ander zadel (breed achter en kort voor, short nose) zou je dan ook wat kunnen helpen eventueel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 09 dec 2020 13:47

Wieler12 schreef: 09 dec 2020 10:16
welk merk en maatvoering fiets jij momenteel?
Ik rij nu op een Pinarello Gan 57,5. Die heeft een stack van 59 en een reach van 395. Met daarbij 2cm spacers en een topcap van 1,5cm. Ws gaat er 1cm spacer tussenuit. En ik heb een 11cm stuurpen.

En ik heb ook nog een Colnago ACR 54s. Heeft een iets kortere reach (385) en daarom zit er een 12cm stuurpen op.

En ik heb nog een tijdje op de Merida Reacto van mijn buurman gereden, maat L.

En mijn zadel staat 6graden naar beneden.

Wat je zou kunnen overwegen is een dynamische fietsmeting, ik heb er zelf 1 gedaan bij Velometric. Dan krijg je een goede indicatie voor de maten van je fiets. Ik vond dat een zinvolle investering.

Wieler12
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jun 2020 16:12

Wieler12 09 dec 2020 14:01

MarkVeenstra schreef: 09 dec 2020 13:20 Ja qua bekken kantelen zou ik denken aan een tikje naar voren kantelen van het zadel. Maar dat heb je dus al uitgeprobeerd.

Ander zadel (breed achter en kort voor, short nose) zou je dan ook wat kunnen helpen eventueel.
rij nu een Pro Stealth Zadel large. qua zitbotjes geen last.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 14 dec 2020 16:21

Ik wilde graag een 'direct mount' derailleur hanger (achterpad) voor mijn Canyon Ultimate CF SL (hanger nr 25).
https://www.canyon.com/nl-nl/gear/compo ... 17069.html
Afbeelding

Via het weightweenies forum terecht gekomen bij SIGEYI (uit Taiwan), die maken ze voor zowel Disc als Rim varianten van de Ultimate CF SL.

https://www.sigeyishop.com/product/cany ... ur-hanger/
Afbeelding


Vandaag binnen gekomen, dus binnenkort maar eens gaan sleutelen

PS: Het afdekplaatje en schroefjes zitten er niet bij, die ga ik dus even recyclen van de bestaande achterpad (nr 25)
Bijlagen
IMG_1890.jpeg
IMG_1889.jpeg
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 15 dec 2020 08:42


roelw
Forum-lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 15 dec 2020 20:01

https://www.standaard.be/cnt/dmf2020121 ... 08D9E5F60F

Frère-holding duikt met Van der Poel het veld in

GBL, de holding van de familie Frère, neemt een meerderheidsbelang in het snelgroeiende Duitse sportfietsenmerk Canyon. GBL haalt het van grote Angelsakische fondsen. Canyon is in België vooral bekend als fietssponsor van Mathieu van der Poel.

Carlyle en KKR: het waren de grote Angelsaksische private equity spelers die volgens nieuwsagentschap Bloomberg in de rij stonden om het vrijkomende belang in Canyon over te nemen. Dat belang werd op 500 miljoen euro geschat. Oprichter Roman Arnold wilde een deel van de aandelen en mede-eigenaar TSG Consumer Partners al haar aandelen in Canyon te gelde maken. Bovendien zocht Canyon extra geld om haar groei van zo’n 25 procent per jaar aanhoudend te financieren.

Bij de gegadigden werd het beursgenoteerde GBL destijds niet genoemd, maar uiteindelijk schieten de Brusselaars nu wel de hoofdvogel. De transformatie van GBL lijkt hiermee compleet. Group Bruxelles Lambert was lange tijd een soort van Generale Maatschappij bis met grote belangen in Belgische industriële kroonjuwelen. Eind jaren 70 nam de Waalse staalbaron Albert Frère de controle in GBL over en schoof de Belgische participaties een voor een in buitenlandse handen, voornamelijk Frankrijk. Hierdoor kreeg Frère een voet tussen de deur bij Franse kroonjuwelen zoals Total of Suez.

Die strategie is veranderd. Olie en kernenergie zijn ingeruild voor bedrijven met een zekere link naar duurzaamheid of de consument. Een greep uit de huidige portefeuille van de familie die haar startkapitaal in de staalbekkens rond Charleroi verwierf: sportkledingproducent Adidas, Bobbejaanland-eigenaar Parques Reunidos, de grootste Noorse zalmproducent Mowi, Umicore en drankenproducent Pernod-Ricard.

Fietsversie van Audi

Met het belang in Canyon investeert GBL in een van de snelgroeiende bedrijven in de sportfietsenmarkt. Canyon verkoopt rechtstreeks aan de gebruiker, zonder gebruik te maken van fietswinkels. Hierdoor zijn de fietsen meer dan 20 procent goedkoper dan gelijkaardige fietsen. Bovendien gaat Canyon niet voor het onderste segment van de markt, maar kiest ze voor het hogere segment aan koersfietsen en mountainbikes en het steeds grotere gamma aan nieuwe fietsdisciplines waar aangepaste sportfietsen voor gemaakt worden. Bovendien worden van bijna alle modellen ook elektrische varianten gemaakt, wat ook extra investeringen vergt.

GBL stapt niet alleen in Canyon. Het krijgt ook het gezelschap van Tony Fadell, die lid wordt van de advisory board. Fadell is niet de eerste de beste. Hij was jarenlang actief bij Apple en was verantwoordelijk voor de teams die enkele versies van de iPod en iPhone ontwikkelden. Oprichter Roman Ornald blijft voorzitter van de raad van bestuur. Canyon is onder andere sponsor van de wielerploegen Alpecin-Fenix (Van der Poel) en Movistar (Valverde). Het probeert zich als een soort fietsversie van Audi in de markt te zetten, met de nadruk op Duitse engineeringskwaliteiten.

i-mac

i-mac 15 dec 2020 20:23

Oprichter van de Frère groep : https://nl.wikipedia.org/wiki/Albert_Fr%C3%A8re
Was ooit de rijkste man van België.

roelw
Forum-lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 15 dec 2020 20:49

Opvallend hoe de afgelopen jaren vele fietsenmerken verkocht zijn aan grote investeringsgroepen:
Pinarello aan de Louis Vuitton Moët Hennessy Group
Colnago in mei 2020 aan Chimera Investments LLC uit Abu Dhabi
Canyon aan de Frere groep

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 dec 2020 20:22

Ik heb hier nog een Canyon H11/H36 mount liggen. Iemand interesse? 15 euro incl verzenden. Niet origineel van Canyon trouwens.

rick023
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 dec 2015 20:56

rick023 12 jan 2021 11:04

Nieuwe Aeroad staat er weer op. Ook hier op korte termijn met grote halen zoveel mogelijk geld uit de markt halen . SLX met di2 Ultegra € 600 er bovenop tov een maand of 3 terug. Al geloof ik wel dat ze zo uitverkocht zullen zijn, het zijn immers zo'n beetje de enige leverbare fietsen in de markt.

Had serieus interesse en 200-300 er bovenop had ik nog wel getrokken. Nu houd ik het wel bij mijn Ultimate.
Canyon Ultimate CF SLX 8.0 Disc
Canyon Speedmax CF SLX

timovdl
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 jun 2015 13:16

timovdl 12 jan 2021 12:35

Zag ook een nieuwe Ultimate (in RCC versie) online staan... en op voorraad!
Ook hier serieuze extra bij de prijs.

Plaats reactie