Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 08 feb 2017 14:31

Het systeem voor de Di2-junction in de H11 is gewoon slecht... Je moet de di2 kabels zo leggen dat ze net lang genoeg zijn (tip: onder je stuurlint zit nog wat extra lengte) zodat de junction goed geklemd wordt door het klemmetje. Maar dat heeft weer tot gevolg dat je de junction er niet fatsoenlijk uit krijgt om op te laden... Dan trek je de di2 kabels los :)

Een van de frustratie van mijn voormalig Aeroad CF SLX ;) Di2, topsysteem maar de H11-junction oplossing van Canyon? Slecht.

Kortom, leuk geprobeerd van Canyon en opeens is een losse accu zoals SRAM heeft niet zo gek meer ;)

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 08 feb 2017 15:07

stuur H17 hangt de JB eronder
stuur H36 hangt de JB er ook onder maar in een soort uitsparing, een beetje schuim of stukje binnenband eromheen en klaar. kijk maar eens naar de fotos op www

je shifter rammel daar kan ik niets zinnigs over zeggen: het is misschien Shimano eigen, volgende keer sram of campy kiezen die rammelen ook wel eens, het is relatief.
anders een afspraak in eindhoven maken :)

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 08 feb 2017 15:18

Klaar voor het voorjaar!AfbeeldingAfbeelding

Stuurlintje en ketting vernieuwd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hupie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:42
Locatie: Zeist

Hupie 08 feb 2017 15:28

jaaphindriks schreef:hallo,
ik heb net een nwe canyon cf slx di2 disc, heb nu 2x gereden en mij valt op dat ik een rammel hoor in het stuur als ik over hobbelige weg rijdt. mijn indruk is dat het aan de junction ligt die in het stuur is opgenomen, deze ligt mi nl los in het stuur en wordt op zijn plek gehouden door een afdekplaatje.
mijn vraag is of meer van jullie dit probleem ervaren en hou jullie dit hebben opgelost.
Verder heb ik een licht trillend geluid in mijn rechterstuur hendel. Canyon biedt aan om de fiets op te sturen en dan zullen zij het euvel verhelpen, ik vroeg me af of meer mensen dit euvel zijn tegen gekomen en misschien is er een oplossing die ik ook kan toepassen. scheelt veel gedoe van demonteren fiets en inpakken in de bike guard etc etc.
ik ben benieuwd naar jullie reacties en vooral naar de tips.
Hallo Jaap, waarschijnlijk heb jij ook de ST-RS785 shifters? Daarvan is het een bekend fenomeen dat de shifter-knopjes trillen/rammelen. Ik heb zelf de Endurace CF SLX Di2, en deze heeft precies hetzelfde. Is op dit moment nog niets aan te doen volgens Canyon, en volgens Shimano.. :(

jaaphindriks
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2017 14:03

jaaphindriks 08 feb 2017 15:57

hallo, dank jullie wel voor de reacties en de tip. ga zeker ff stukje vilt of binnenband om de junction leggen. hopelijk heb ik dan alleen maar "ruis" om mijn oren en geen geklapper meer op hobbelige wegen.
tav de shifters zal ik met Canyon bellen en dit voorleggen, ik heb geen zien mijn fiets op te sturen voor een euvel waar zij nog geen oplossing voor hebben.

o ja, verder fietst de fiets geweldig!! echt top.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 feb 2017 17:36

Het gerammel van de 785-shifters is vrij makkelijk te verhelpen.

Haal het beschermkapje er even af (klein vijsje onder de hoods, wees voorzichtig want het heeft de neiging ver weg te springen)
Kleef een klein zelfklevend viltje (ik heb het klevend stuk van wat stuurlint gebruikt dat ik over had) tussen de remhendel en de pin waar deze tegen rust
Kapje er terug op en klaar.

Ik heb dit 2 jaar geleden gedaan en het stukje hangt er nog steeds vast aan en nooit geen gerammel meer.
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 08 feb 2017 18:34

Mooie Canyon! (is dat de cannondale Sram groep?)
Maak joe woar

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 09 feb 2017 08:42

Endurace CF SL Di2 Disc is binnen. Lava grey. Waarschijnlijk 1 van de eersten in NL, aangezien ik heb vrijwel direct na lancering heb besteld en hij ruim voor de eerste levertijd (volgens site) is afgeleverd.

Helaas geen betere foto's.

Afbeelding

Er zit nog een spacer onder de stuurpen, die misschien nog weg kan. Hopelijk binnenkort wat betere weersomstandigheden om wat te testen.
Gisteren even paar rondjes door de wijk om afstelling zadel te vinden en wat direct opviel is de vergevingsgezindheid van de banden, stuur en zadel. Drempels en oneffendheden worden goed gefilterd....

Verder kan ik er weinig zinnigs over zeggen nog.

De fiets is voor een Endurance bike behoorlijk race af te stellen. Voor mijn gevoel is hij een stuk lager dan de eerder deze maand bereden/geteste roubaix en domane...

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 09 feb 2017 13:17

Fietsen?altijd schreef:Mooie Canyon! (is dat de cannondale Sram groep?)
Is inderdaad de sram red Ltd green


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 09 feb 2017 21:01

https://www.youtube.com/watch?v=pAMwfmX3p3Q

Heerlijk marketing filmpje over de nieuwe Ultimate EVO. Je rijdt er waarschijnlijk geen seconde sneller mee als op een Ultimate AL maar toch :-)

Met 665gr het lichtste frame op de markt?

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 10 feb 2017 07:35

Waarom rijd je er niet sneller mee? Toch 2 kilo lichter.
Maak joe woar

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 10 feb 2017 08:15

rob86 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=pAMwfmX3p3Q

Heerlijk marketing filmpje over de nieuwe Ultimate EVO. Je rijdt er waarschijnlijk geen seconde sneller mee als op een Ultimate AL maar toch :-)

Met 665gr het lichtste frame op de markt?
Dan probeer het maar eens uit op de mt ventoux...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie